Inlägg från: Hoppas2021 |Visa alla inlägg
  • Hoppas2021

Bim juni 2020

Hej alla!

Ny i tråden :)

Vi är inne på tredje försöket med barn nr tre. Har ett barn på 5 år och ett barn på 7 år. Första tog ca 6 mån och andra tog sig på första försöket.

Provar med äl-stickor denna månad efter två försök att gå på enbart symptom. Då vi fått till myset många dagar kring ägglossning enligt symtom och mensen ankomst så tror vi dock att vi prickat den båda gångerna men ville ändå testa äl-stickor denna gång. Ökning på dessa igår kväll, väger jag in symptom så gissar jag på äl på lördag, ca 5 dagar senare än vanligt. Sen börjar den evighetslång väntan på BIM runt 20 juni.

• Hoppas2021

Första gången jag testar denna typ av äl-tester. Kan ni hjälpa mig tolka? Tycker att jag ser en tydligen ökning onsdag-torsd men ändå väldigt svagt i jämförelse med kontrollstrecket.

Symtom-mässigt så tror jag inte att ägglossningen har varit ännu och känns fortfarande som att den är ett par dagar bort.
  • Hoppas2021
    Undrandee skrev 2020-06-05 11:02:27 följande:

Ingen är positiv än, men om några dagar skulle jag säga att du kommer få din äl, men testa appen som sagt. Tycker också det är jätte svårt att tyda sådana här tester :)

Tack, ska kolla på den :)
  • Hoppas2021
    MR8692 skrev 2020-06-05 11:24:44 följande:

Jag skulle tolka det som att din kropp gjort ett försök till ÄL med tanke på dessa resultat men att det ännu inte blivit något. Det är inte ovanligt med anovulatoriska cykler då och då heller, tyvärr. Eller så kommer ÄL senare. Hur har dina flytningar varit? Har du haft den hala, blöta, klistriga äggvitekonsistensen?

Upplever att ägglossningsflytningarna är på ingång, dock mycket otydligare än vanligt, tyder i så fall på ägglossning om ett par dagar, därav lite konfunderad över minskat utslag på testet idag. Våra två första försök denna gång har jag enbart gått på dem men nu är äl väldigt sen(om den nu inte redan varit men med mindre /sämre flytningar eller om den helt uteblir denna cykel).
  • Hoppas2021
    Canama skrev 2020-06-05 12:15:21 följande:

Testar lägga in bild från mina ÄL tester 2018. Enligt natural cycles skedde ÄL då CD13, vilket jag tror stämmer.

Tack för bilden. Som du säger, dina var verkligen inte heller några tydliga utslag. Spännande, vi fortsätter mysa minst varannan dag några dagar till så får vi hoppas på att ägglossning endera har varit eller dyker upp inom ett par dagar :)
Svar på tråden Bim juni 2020