Få hjälp med självmord
BRA!!!
För akutpsyk stjälper, inte hjälper.
På vilket sätt stjälpte akutpsyk dig?
Vad skulle de gjort istället?
BRA!!!
För akutpsyk stjälper, inte hjälper.
Glömde några grejer:
Det står såhär i LSS-lagen:
Lss 8 § Insatser enligt denna lag ska ges den enskilde endast om han eller hon begär det.
Men ändå tvingas jag bo i en gruppbostad mot min vilja.
Postade mitt föregående inlägg lite för tidigt. Det finns också mer grejer att berätta om, men väljer att inte göra det, då det är såpass känsligt.
Glömde några grejer:
Lss 8 § Insatser enligt denna lag ska ges den enskilde endast om han eller hon begär det.
Postade mitt föregående inlägg lite för tidigt. Det finns också mer grejer att berätta om, men väljer att inte göra det, då det är såpass känsligt.
Glömde några grejer:
Lifecircle eller Dignitas i Schweiz. Osäker på kostnader då det är många olika, har för mej att det handlar om lite drygt 100k i slutändan.
Ett tips är att inte nämna psykisk ohälsa för då får du kanske inte hjälp.
Jag har bara diagnosen Aspergers syndrom, inga andra diagnoser, så varför skriver du diagnoser i plural?
Schizofreni är felaktigt, och grav autism är också felaktigt.
Jag sa ju varför jag bor i en gruppbostad, akutpsyk tvingar mig till det. Så varför frågar du när jag redan har gett svaret?
Har aldrig bott i eget boende, innan gruppbostaden bodde jag hos mina föräldrar.
Jag har bara diagnosen Aspergers syndrom, inga andra diagnoser, så varför skriver du diagnoser i plural?
Schizofreni är felaktigt, och grav autism är också felaktigt.
Jag sa ju varför jag bor i en gruppbostad, akutpsyk tvingar mig till det. Så varför frågar du när jag redan har gett svaret?
Har aldrig bott i eget boende, innan gruppbostaden bodde jag hos mina föräldrar.
Det vet jag inte.
Om du undrar hur de tvingar mig: De tvingar mig genom att jag hade ÖPT(öppen psykiatrisk tvångsvård), och ÖPT var villkorad, så att ett av villkoren var att jag skulle bo i en gruppbostad. Jag ville inte ha ÖPT, hellre skulle jag vara på sjukhuset, men återigen, blev jag jag till någonting, att ha ÖPT.
Finns iofs ett land där dom gjort det med åtminstone en person. Fast jag ska inte nämna det eftersom jag tycker TS ska leva för sina barn och jag vill inte att någon annan ska ta livet av sig. Men det har förekommit. Det var dock ett extremare fall så TS skulle nog inte få där heller.
Det beror nog på dels hur bra det akutpsyk man hamnar på fungerar och på vem man själv är själv vet jag en som tog livet av sig på akutpsyk. Och det har varit en del granskningar av akutpsyk med övergrepp och så. Därför har ni nog kanske rätt båda två. För en del kan akutpsyk vara en katastrof för en del hjälper det. Tyvärr är det så med all psykvård i Sverige. Har själv inga erfarenheter av att psykvården fungerat för mig. Har dock aldrig varit på akutpsyk men mig skulle dom aldrig få ditt jag skulle inte palla.
Jag sa flera anledningar, inte bara att jag har blivit tvingad att bo på en gruppbostad, samt det finns ännu mer, men jag väljer att inte skriva om det då det är såpass känsligt.