• Anonym (C)

Få hjälp med självmord

TwoThousands skrev 2020-05-05 17:08:33 följande:

Du kommer att sluta existera efter du har levt livet mycket riktigt, helvetet är ett straff för onda människor och du har inte förtjänat det straffet.

Prata inte religion när du aldrig har träffat eller talat med en religiös för det får dig att framstå som trams ytterligare en gång.

Vad har du själv för bevis för att helvetet existerar?
  • Anonym (C)
    TwoThousands skrev 2020-05-06 15:26:13 följande:

Ateism sånt där vi inte tror på längre, finns inget att diskutera för håller fast vid att människor återuppstår efter döden skett.

Hoppas TS undviker såna som er får honom att tro det tar slut och gör stämningen tragiskt sorgligt tills att begår självmord.

Ska du säga som hotar TS med straff och helvetet om h*n begår självmord. Tror du att det får TS att må bättre?
  • Anonym (C)
    TwoThousands skrev 2020-05-07 16:23:31 följande:
    Det har inte med saken att göra överhuvudtaget, TS bör vara medveten om att han kommer fortsätta existera även efter den kroppsliga döden inträffat..

När en människa dör och går till ljuset får den stå till svars eller bli belönad för vad den gjort här på jorden.. kallas domedagen/yttersta domen.
    Du kan ju sluta påstå saker utan att ha bevis.
  • Anonym (C)
    TwoThousands skrev 2020-05-07 17:20:48 följande:
    Har du bevis för motsatsen? Nehe det var ju synd..

Den som uppmuntrar till att döden skulle leda till ett slut kommer få första hand kunskap om vad som sker efter döden.
    Bevisbördan ligger hos den som påstår något och i detta fall påstår du att man blir dömd efter döden m.m. Själv påstår jag ingenting och alltså har du bevisbördan.
  • Anonym (C)
    TwoThousands skrev 2020-05-07 18:08:17 följande:

Hojta till när du har bevisat motsatsen tills dess ska en skolad inte sitta och säga att det tar slut eller blir svart efter döden då det är en lögn..

Du förstår uppenbarligen inte hur detta med bevisbörda fungerar.

Jag har en flygande noshörning hemma. Du kan inte bevisa att jag inte har det! Alltså är det sant!
  • Anonym (C)
    TwoThousands skrev 2020-05-07 18:08:17 följande:

Hojta till när du har bevisat motsatsen tills dess ska en skolad inte sitta och säga att det tar slut eller blir svart efter döden då det är en lögn..

sv.m.wikipedia.org/wiki/Bevisbörda

Testa att läsa något annat än Bibeln för en gångs skull, så kanske du lär dig något.

Fast låt mig gissa: det är Satan som har skrivit artiklarna på Wikipedia? XD
  • Anonym (C)
    TwoThousands skrev 2020-05-07 18:17:41 följande:

Får man klappa din noshörning?

Du får inte göra det sorgligt och tragiskt för andra människor som redan lider av dylikt det är inte rättvist någonstans utan istället anses vara sjukt elakt beteende.

Hur har jag gjort det sorgligt eller tragiskt för någon? Det enda jag har gjort är att ifrågasätta dina otroliga och grundlösa påståenden om helvetet osv.
  • Anonym (C)
    TwoThousands skrev 2020-05-07 18:21:34 följande:

Är du så självmords benägen? Jag finns för dig med ifall att du känner dig nere i mörkret och behöver finna tro hopp och kärlek i ditt liv.

Ta inte ditt liv det löser ingenting att möta Gud så tidigt i ditt liv när du inte är redo för det!

Jag är inte det minsta själmordsbenägen. Nu sitter du och hittar på.
  • Anonym (C)
    TwoThousands skrev 2020-05-07 18:23:51 följande:

Allt det där med att det tar slut efter döden och att det skulle vara ett totalt mörker är en väldigt giftig ideologi och bör därmed bekämpas under alla omständigheter.

Var har jag påstått det?
  • Anonym (C)
    TwoThousands skrev 2020-05-07 18:24:25 följande:

Det var du som påstod att du har en noshörning i din lägenhet..

En man är ingenting utan sitt hedersord alltså är du ingenting.

Förstår du vad bevisbörda är?
  • Anonym (C)
    TwoThousands skrev 2020-05-07 18:38:29 följande:

Du har inte motbevisat mig än, väntar ivrigt eller ska du länka till wikipedia som källa igen..

Jag har aldrig påstått att allt tar slut efter döden och att det är ett totalt mörker.
  • Anonym (C)
    TwoThousands skrev 2020-05-07 18:24:25 följande:

Det var du som påstod att du har en noshörning i din lägenhet..

En man är ingenting utan sitt hedersord alltså är du ingenting.

Svara på frågan. Förstår du vad bevisbörda är?
  • Anonym (C)
    TwoThousands skrev 2020-05-07 18:46:45 följande:
    Gör inte det heller, förstår du det?

Gå tillbaka till din noshörning vi sysslar med efter livet frågor häromkring.
    Jag tar inga order från dig.

Varför svarar du inte på min fråga? Förstår du vad bevisbörda är? Ja eller nej?
  • Anonym (C)
    TwoThousands skrev 2020-05-07 19:01:00 följande:

Trotts att du är en skolad väntar på motbevisen från dig..

Ibland kan verkligen tro att du är en apa på en planet i rymden..

Är det tolfte eller femtonde gången du svarar goddag yxsskaft?

Jag har tyvärr ingen energi kvar till den här tröttsamma dispyten längre. Nu ska jag gå och tillbe Satan. Ha det fint!
Svar på tråden Få hjälp med självmord