• MarieJonsson

    Positivt efter några timmar, vad gäller?

    Hej! Igårkväll (dagen innan BIM som alltså är idag) innan läggdags kunde jag inte hålla mig från att göra ett graviditetstest, som tyvärr var tydligt negativt med bara ett streck. Jag gick och la mig, och idag (dagen efter) när jag av en slump öppnade soptunnan så såg jag testet ligga där tydligt positivt (ser till att bifoga bild). När jag såg det kunde jag inte hålla mig från att ta ett ca digital trots att jag hade kissat för 30 min sedan som visade negativt.

    Kan det vara så att jag trots allt är gravid? Eller är det omöjligt då CB digital visade ?inte gravid? idag på BIM?

  • Svar på tråden Positivt efter några timmar, vad gäller?
  • S23

    Testet betyder ingenting. De ska avläsas på en gång. Däremot kan du naturligtvis änbdå vara gravid men att det är för tidigt för att det ska ge utslag. Men som sagt. Det positiva testet i sopkorgen kan du bara glömma

  • nellie21

    Det är väldigt sällan testen ger en falskt positivt om du inte gjort testet felaktigt, så jag skulle gratulera dig!


    Köp ett till cb och ett av samma märke som du använde som du fick positivt på.

    Grattis <3

  • MarieJonsson

    Tack för era svar! Jag vill så gärna att det ska vara positivt denna gång, och blir helt tokig av detta. Negativt på CB digitalt var som ett slag i magen idag. Jag har kvar ett test (samma som ovan) som jag sparar och gör imorgonbitti, på korrekt sett med morgonurin. Visar det negativt då - så kan jag gå vidare. Skulle detta ha varit ett positivt det jag tog igår trots allt, tänker jag att det absolut måste visa sig på morgonen två dagar efter!! *håller tummarna*

  • annabellelee
    nellie21 skrev 2020-05-03 19:39:15 följande:

    Det är väldigt sällan testen ger en falskt positivt om du inte gjort testet felaktigt, så jag skulle gratulera dig!

    Köp ett till cb och ett av samma märke som du använde som du fick positivt på.

    Grattis <3


    Test ska avläsas efter ca 1-5 minuter. Det står tydligt i instruktionerna att man inte ska vänta mer än 1 timme, för efter det är testet inte pålitligt. Läs gärna själv instruktionen får du se.

    TS, detta betyder tyvärr att testet i soptunnan kan du inte bry dig om. Testet i soptunnan visar inte att du är gravid. Du får vänta och ta ett test senare ommensen inte kommer.
  • MarieJonsson

    Jag får väl kanske inse att det inte finns något att utläsa i det där då... jag reagerade så starkt på det, för jag har aldrig varit med om att det har visat positivt efter ett tag. När det har varit negativt tidigare har det hållit sig negativt även några timmar efter. Känner på mig nu, efter era inlägg att det kanske är kört trots allt. Har 0.0001% hopp som får leva kvar till imorgonbitti!

  • Findus12

    Jag gick och väntade på min mens. Den dröjde... tog grav test men inget visade positivt (stickor) ....Tillslut trodde jag det var pga röran i livet med flytt mm, omställningar osv.. Men så skulle jag städa sopkorgen och tömma den inne på toaletten. Där ramlade en sticka ut med ett mkt SVAGT andra streck som jag inte sett förut.. Visste om att man inte ska läsa av testen dagar/timmar senare. Så tog direkt omgående ny sticka. Och mkt riktigt kom där ett MKT svagt andra streck som visade på graviditet. Ta ett till test skulle jag säga. Mina tidigare stickor ljög eller tog längre tid på sig... 

  • MarieJonsson
    Findus12 skrev 2020-05-04 08:41:35 följande:

    Jag gick och väntade på min mens. Den dröjde... tog grav test men inget visade positivt (stickor) ....Tillslut trodde jag det var pga röran i livet med flytt mm, omställningar osv.. Men så skulle jag städa sopkorgen och tömma den inne på toaletten. Där ramlade en sticka ut med ett mkt SVAGT andra streck som jag inte sett förut.. Visste om att man inte ska läsa av testen dagar/timmar senare. Så tog direkt omgående ny sticka. Och mkt riktigt kom där ett MKT svagt andra streck som visade på graviditet. Ta ett till test skulle jag säga. Mina tidigare stickor ljög eller tog längre tid på sig... 


    Tusen tack att du delar med dig! Jag ska vänta någon dag till innan jag vågar testa igen, men jag hoppa verkligen det slutar med som det gjorde för dig. Har aldrig tidigare hört att de skulle bli positiva efter tag när det inte är något graviditet!
  • Findus12
    MarieJonsson skrev 2020-05-04 20:32:30 följande:
    Tusen tack att du delar med dig! Jag ska vänta någon dag till innan jag vågar testa igen, men jag hoppa verkligen det slutar med som det gjorde för dig. Har aldrig tidigare hört att de skulle bli positiva efter tag när det inte är något graviditet!
    Näää du ska bara veta hur många stickor jag tog när mensen var sen. Det är många. Ingen visade ett plus. Ringde mamma å var uppröd om jag inte längre har någon ägglossning för när jag haft mens senaste gångerna så har det inte känts som det kändes för några år sedan. Morsan försvarade med att kroppen förändras (är runt 30 nu).. Men jag var skitorolig. Men det fanns inte på kartan att jag skulle vara gravid för alla test visade ju negativt.. Snacka om chocken efter en månad när ett råkade ramla ur när jag tömde sopkorgen.. Har heller aldrig varit med om att dom visar negativt om det är positivt. Jag skulle tro att det är samma för dig. Svara gärna i tråden om någon vecka så jag vet hur det gick för dig! :) 
  • Frenja07
    nellie21 skrev 2020-05-03 19:39:15 följande:

    Det är väldigt sällan testen ger en falskt positivt om du inte gjort testet felaktigt, så jag skulle gratulera dig!

    Köp ett till cb och ett av samma märke som du använde som du fick positivt på.

    Grattis <3


    Men hon HAR ju gjort det felaktigt!
  • Syrsan
    MarieJonsson skrev 2020-05-03 19:16:13 följande:

    Hej! Igårkväll (dagen innan BIM som alltså är idag) innan läggdags kunde jag inte hålla mig från att göra ett graviditetstest, som tyvärr var tydligt negativt med bara ett streck. Jag gick och la mig, och idag (dagen efter) när jag av en slump öppnade soptunnan så såg jag testet ligga där tydligt positivt (ser till att bifoga bild). När jag såg det kunde jag inte hålla mig från att ta ett ca digital trots att jag hade kissat för 30 min sedan som visade negativt.

    Kan det vara så att jag trots allt är gravid? Eller är det omöjligt då CB digital visade ?inte gravid? idag på BIM?


    Hur gick det?
  • Coccolina

    Jag har gjort många test och de har ofta visat positivt om jag tittar några timmar senare... Jag var aldrig gravid...... det var bara testen som gav fel resultat för att jag tittat efter för lång tid! 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Delinda

    Jag testade ett blankt test och blev lite nedstämd. La detta på toaletten för att flera timmar senare få en CHOCK när det plötsligt syntes ett svaaagt svaagt streck. Det var 6 år sedan nu och jag har världens bästa femåringen ❤️


     

  • callmepreggoornot
    Delinda skrev 2022-10-23 22:09:26 följande:

    Jag testade ett blankt test och blev lite nedstämd. La detta på toaletten för att flera timmar senare få en CHOCK när det plötsligt syntes ett svaaagt svaagt streck. Det var 6 år sedan nu och jag har världens bästa femåringen ❤️


     


    Kul för dig men vad tänkte du att det skulle ge två år senare? TS tog ett test tidigare än vad man ska och läste av det alldeles för sent. Att läsa av test felaktigt  och sedan leva som om de stämde vore knäppt.
Svar på tråden Positivt efter några timmar, vad gäller?