• IceKitten

    Rökning på balkongen

    Jag syftar på lägenhetshus, i ens egna stör man troligtvis inte.

    Gjorde jag detta korrekt? Vem vet... oavsett. Diskutera och framför era argument... respektfullt tack.

    Personligen tycker jag att det borde förbjudas. Min grannes (nedanför) rökning innebär att jag inte kan ha öppet till balkongen vilket definitivt minskat livskvalitén för mig (och mina katter som inte får fri tillgång till sin nätade balkong). Grannen får gärna röka, hennes lungor är bara hennes, men varför är hon prioriterad över mig? När det faktiskt är hennes ovana som stör mig och inte tvärtom. Och hon röker typ konstant, iaf på sommaren, på vintern är hon tydligen inte lika beroende.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rökning på balkongen
  • Anonym (C)

    Det finns ju rökfria lägenhetshus, kolla om du kan flytta till ett sådant. Förstår att det kan vara trevligt att gå ut på balkongen och röka, men det är väldigt otrevligt för grannarna. Jag är väldigt glad att jag inte har rökande grannar som förpestar min tillvaro. Av någon anledning tänker rökare oftare på sig själva än på andra.

  • Anonym (H)

    Jag bor precis som du, ovanför en kvinna som röker på balkongen.. Vi väntar vårt första barn och jag vill fan inte ha in röklukt i vår lägenhet till vår bebis. Luktar ju så jävla äckligt dessutom.. Kan knappt ha ventilationen ovanför fönstret öppet för det ryker in. Jag tycker absolut att det borde bli förbjudet att röka på balkonger i hyreshus..

  • Anonym (Anonym)

    Prata med era hyresvärdar! Rimligen borde det vara förbjudet att utsätta andra för passiv rökning, som faktiskt ger cancer!

  • Anonym (.)

    Slipper som tur är såna här problem, valde ett rökfritt hus. Här måste rökare lämna området, vilket iofs har lett till ett berg av fimpar vid cykelbanan, men man kan inte få allt.

  • Anonym (äckel)
    Anonym (Äckligt) skrev 2020-05-03 21:30:09 följande:

    Borde vara skottpengar på rökare


    Borde vara skottpengar på dig. 
  • IceKitten
    Anonym (Äckligt) skrev 2020-05-03 21:30:09 följande:

    Borde vara skottpengar på rökare


    Det var ju inte jätte respektfullt...

    Ni som ändå röstat att det borde bara ok. Har ni några argument eller tankar att belysa er inställning med?
  • Anonym (bläääää)

    Förbjud! Rökning är bland det värsta som finns! SÅ äckligt och tacky! Halva barndomen bodde jag bredvid en skorsten. Man kunde aldrig ha öppet eller gå ut i trädgården. Det gjorde att jag redan som tolvåring började jobba och spara pengar för att kunna ha råd att köpa ett hus i ett städat område där man slipper bli förgiftad av sina grannar.

  • fluu

    Vad jag tycker om rökning är inget för civiliserade öron. Så ett förbud vore välkommet. Vi flyttade från vår förra lägenhet för att grannen under rökte stup i kvarten dygnet runt. Om dagarna mer eller mindre kedjeröktes det. Balkongen gick inte att använda och det gick inte att ha öppet ens mitt i natten. Nu bir vi i ett område med rökförbud(halleluja!). De flesta nyproducerade områden i stan är rökfria, så vill man slippa bolmande grannar så är det något att hålla utkik efter.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Rökning på balkongen