Gravid trots Kyleena (hormonspiral)??
Hej!Jag har för 7 månader sedan (sep19) satt in en Kyleena. När jag satte in den gjorde det fruktansvärt ont efteråt och jag har haft ont i ca 5 månader därefter vid menstruation samt om jag var nödig (nr 1 eller 2). Det var som att någon högg mig med kniv rakt i livmodern, mensvärk x1000. Men jag tänkte att kroppen måste väl vänja sig så småningom och bestämde att jag ger detta ett halvår.
För att tillägga blev jag aldrig kallad på någon koll efter att spiralen sattes in för att kontrollera om den sitter rätt...
Min mens efter isättningen har fortsatt vara regelbunden, kom alltid prick på dagen den var beräknad. Det enda som skiljde från inan spiral var att den varade längre perioder - från 4 dagar innan isättning till ca 7-10 dagar efter isättning.
Idag är min mens 3 dagar sen. På beräknade mensdagen kom det lite ljusrosa på pappret, jag satte då in en tampong men på morgonen var det en prick i stolek av en ärta på den bara. Sedan dess inget blod syns till.
Jag har känt de vanliga "graviditetssymptom" som illamående, yrsel, trötthet, ömma bröst (särskilt bröstvårtor), halsbränna, instabil i humöret. Dessutom har jag fått lågt blodtryck. Och huvudvärk.
För ca 1v sedan hade jag även svampliknande symptom men som snabbt försvann efter att jag smörjt med clotrimazol och en tub med lactobalans.
Idag tog jag ett test men visade negativt. Förvisso inte på morgonurin. Ska testa imorgon igen om mensen inte kommer.
Vet inte om jag inbillar mig bara, men känner att något är annorlunda.
Finns det någon med liknande erfaranheter? Någon som blivit gravid med Kyleena eller någon annan hormonspriral?