Varför får vi mesiga ta så mycket skit jämnt?
En sak jag undrar över är alla människor som är mesiga, varför folk ser ner på oss?
Har alltid fått ta massor med skit. Folk kan kommentera på öppen gata hur man ser ut.
Sedan om man sätter sig ensam vid ett bord när man går ut där man bor i ett mindre samhälle och alla känner alla så är det som att de bara umgås med varandra så får man sitta helt själv bara.
Eller när man umgås med sina föräldrar så ska de kasta skit på en. De säger typ att man har ingen utbildning när inte gått högskola och att jag bara har gått skitkurser på gymnasienivå. Så less på detta.
Eller på jobbet. Där folk utnyttjar en till max om man ställer upp på byta skift med dom. Blir som de förväntar sig man ska ställa upp jämnt då. Sedan när man vänder ryggen så pratar de illa om en.
Har lust fly någonstans där folk slutar kommentera och kasta negativa kommentarer.
Känns som jag redan fått ta skit när jag gick i grundskolan och blev kränkt och fick knytnävsslag på armarna. Sedan kom en förälder och sa att det är mitt fel för att jag är så tyst och de andra är pratsamma så hon spred ut att de är så bra och felet är på mig i hela byn som jag bodde i.