Ingen svarar i telefon
Min familj, föräldrar samt syskon, svarar aldrig i mobilen och dessutom har de ljudet av hela tiden. Jag själv är tvärtom, har högsta ljud på och svarar alltid.
Men fattar inte det här? Varför ha ljudet avstängt? Om man ringer är det ju för att man vill kunna säga nåt direkt, eller att det hänt nåt. Det är därför jag alltid svarar, för jag såklart vill veta vad den som ringer har att säga. Känns så sjukt att man kan ringa till 4 personer men alla är okontaktbara.
När jag frågar om det så ger de aldrig nån förklaring utan bara "Jag vet inte" eller "ljudet är jobbigt". Nu är det sällan nån utanför familjen ringer till nån av oss, och om man nu inte känner för att svara kan man ju bara välja att inte göra det. Jag sa till mamma en gång att tänk ifall det hade hänt något, typ olycka, då sa hon bara "Men det kan ju inte jag göra nåt åt". Nu har det som tur är inte hänt nåt sånt men det här ändå blivit opraktiskt när man verkligen behöver fråga nåt och ingen svarar.
Anledningen till att jag skriver här är för att jag undrar hur andra brukar göra. Är det normalt att ha ljudet av hela tiden? Och varför?