• Anonym (Vill ha honom)

Älskar honom

Min partner sen några år tillbaka har lämnat mig. Jag tror egentligen inte att han innerst inne vill utan att han förhastar sig. Han säger att han är trött på mig, att han inte längre orkar med mig, att han har för mycket i sitt egna liv just nu osv. Men han ger mig hela tiden dubbla budskap då han visar annat när vi umgås. Han kramar mig, vi har sex, sover ihop osv.

Jag tror att han inte vill göra slut. Ikväll bad han mig dra åt helvete för att lite senare utan problem skriva sov gott till mig. Detta är klassiskt beteende av honom.

Han är tydlig o bestämd i att han inte vill vara tillsammans med mig. Men jag tror att han egentligen vill något annat eftersom han visar annat när vi ses osv.

Så nu till min fråga

Hur ska jag göra för att vinna honom tillbaka?

Finns det något jag kan göra?

Ge mig era råd och tips

• Svar på tråden Älskar honom
  • Anonym (Ella)

Till att börja med: Sluta genast ha sex, kramas och sova ihop!

Det är inget konstigt att han vill fortsätta kramas och ha sex, samtidigt som han är mycket tydlig med att det är slut mellan er. Han kommer fortsätta använda dig för sex och bekräftelse tills han träffar en ny.

Detta låter kanske hårt, men jag har sett detta så många gånger, plus att jag har egen erfarenhet av exakt samma beteende.

Vill du ha honom tillbaka så ska du omedelbart sluta med sex, kramar och sova ihop!

Han har gjort klart för dig att det är slut och att ni inte är tillsammans längre.

Då agerar du utifrån detta. Ni kan vara vänner, om du känner att du vill och orkar med det. Bara vänner, inget mys och sex! Detta är viktigt!

För övrigt fortsätter du ditt liv, som singel.

Har han förhastat sig så kommer han komma tillbaka, och då ska han få bevisa att han menar allvar och förtjänar dig.

• Anonym (F)

Han använder dig för sex. För att han kan.

• Anonym (Linda)

Sluta genast ge honom gensvar. Satt i liknande situation för 2,5 år sedan då jag var tsm med en narcissist, Jag var totalt förstörd och hjärntvättad av honom och så länge jag fanns kvar i hans liv utnyttjade han mina känslor. Ville sova intill mig. Ha sex med mig. Att jag skulle sova på hans arm. Ge honom närhet. Jag tog ju allt för jag behövde honom och hans närhet och var totalt lost i att vi nu skulle dela på oss efter en kort tid som sambos.. Han var ju mitt livs kärlek och jag hade lämnat ALLT för att flytta till honom, rätt långväga ifrån mina hemtrakter. Kvar stod jag ensam, utnyttjad osv.. 

Nej klipp bandet direkt. Låter bara som att han utnyttjar dig. Han vill ha kakan och äta den. Du gör dig själv en stor otjänst om du stannar kvar å låter honom komma och gå som han vill medan han letar någon ny. När han hittat en ersättare kommer han släppa dig helt. Då har du bara dragit ut på lidandet med att hänga dig kvar....

• Anonym (Vill ha honom)

Det är ju så svårt.

Nu har jag iallafall bestämt mig för att försöka ta avstånd under en längre tid. Jag försvinner helt ur hans liv.

"Man saknar inte ???? förrän båset är tomt" heter det ju. Och om han verkligen älskar mig på riktigt kommer han tillbaka.

Det blir inga frågor om hur han mår, inga frågor om att ses, inga god natt. Jag vill inte ses som det är just nu. Jag får se vad som händer. Om han med ärlighet kommer att sakna mig o på riktigt faktiskt kommer att göra det.

Kan bli svårt men det kan vara värt att prova.

• Anonym (Vill ha honom)

Det är ju så svårt.

Nu har jag iallafall bestämt mig för att försöka ta avstånd under en längre tid. Jag försvinner helt ur hans liv.

"Man saknar inte kom förrän båset är tomt" heter det ju. Och om han verkligen älskar mig på riktigt kommer han tillbaka.

Det blir inga frågor om hur han mår, inga frågor om att ses, inga god natt. Jag vill inte ses som det är just nu. Jag får se vad som händer. Om han med ärlighet kommer att sakna mig o på riktigt faktiskt kommer att göra det.

Kan bli svårt men det kan vara värt att prova.

• Mrs Moneybags

Jag skulle blocka honom på telefon och e-mail och börja dejta andra. Skulle inte prata med honom överhuvudtaget på minst 3-4 månader. 

Han kommer komma krypande tillbaka vid något tillfälle. Frågan är då om du fortfarande är intresserad? Då har du säkert hittat något mycket roligare att ägna din tid åt. 

• Anonym (och?)
    Anonym (Vill ha honom) skrev 2020-05-06 00:54:04 följande:

Min partner sen några år tillbaka har lämnat mig. Jag tror egentligen inte att han innerst inne vill utan att han förhastar sig. Han säger att han är trött på mig, att han inte längre orkar med mig, att han har för mycket i sitt egna liv just nu osv. Men han ger mig hela tiden dubbla budskap då han visar annat när vi umgås. Han kramar mig, vi har sex, sover ihop osv.

Jag tror att han inte vill göra slut. Ikväll bad han mig dra åt helvete för att lite senare utan problem skriva sov gott till mig. Detta är klassiskt beteende av honom.

Han är tydlig o bestämd i att han inte vill vara tillsammans med mig. Men jag tror att han egentligen vill något annat eftersom han visar annat när vi ses osv.

Så nu till min fråga

Hur ska jag göra för att vinna honom tillbaka?

Finns det något jag kan göra?

Ge mig era råd och tips

han beter sig som tjejer gör, då är det inga problem, en kille ska ju bara svälja skiten, tar han åt sig är han överkänslig
Svar på tråden Älskar honom