• Wed 6 May 2020 01:49
    480 visningar
    7 svar
    7
    480

    Trafikolycka ersättning

    Hej jag var med i en trafikolycka på en landsväg och frontalkrockade med en kille som ville köra om en lastbil var det var dubbellinje = olagligt. Jag var inlagd på sjukhus i 4dagar. Har smärtor i nacken samt att jag har knäckt knäskålen och brutit lårbenet. Har haft gips i 7veckor. Sen massa små skador så stora blåmärken efter bilbälte glas i huvudet. Undrar vad jag ska begära vad har jag rätt till alla svara uppskattas:)

  • Svar på tråden Trafikolycka ersättning
  • Wed 6 May 2020 06:13
    #1

    Du kan kontakta Brottsoffermyndigheten för att gå hjälp med den biten

  • Wed 6 May 2020 06:14
    #2
    Unhappy skrev 2020-05-06 06:13:54 följande:

    Du kan kontakta Brottsoffermyndigheten för att gå hjälp med den biten


    Få ska det vara inte gå ????????????
  • Anonym (Jag)
    Wed 6 May 2020 06:31
    #3

    Hej,

    Du kan inte ?begära? en viss summa. Det du ska göra är att höra av dig till ditt försäkringsbolag. Dels ska du ju anmäla din bilskada där och sen får de prata med vållandes försäkringsbolag om ersättning för fordonet.

    Gällande dina kroppsliga skador ska du även där prata med ditt försäkringsbolag. Om det är en trafikskada så är det trafikförsäkringen som betalar. Men ring ditt bolag och prata med dem!

  • Anonym (Jag)
    Wed 6 May 2020 06:32
    #4

    Just ja, du kan även få ersättning för din tid på sjukan!

  • Wed 6 May 2020 08:03
    #5
    Daz2001 skrev 2020-05-06 01:49:01 följande:

    Hej jag var med i en trafikolycka på en landsväg och frontalkrockade med en kille som ville köra om en lastbil var det var dubbellinje = olagligt. Jag var inlagd på sjukhus i 4dagar. Har smärtor i nacken samt att jag har knäckt knäskålen och brutit lårbenet. Har haft gips i 7veckor. Sen massa små skador så stora blåmärken efter bilbälte glas i huvudet. Undrar vad jag ska begära vad har jag rätt till alla svara uppskattas:)


    Är det ett polisärende?

    Steg ett - prata med ditt försäkringsbolag

    Var noga med att dokumentera uppkomna kostnader och spara kvitton.
  • Wed 6 May 2020 21:32
    #6

    Hej tack för svaren. Har allt i min journal detta är ett polis ärende för att den andra killen var skyldig till brott. Ska få en advokat. Så polisen har vart i kontakt med försäkringsbolaget. Osv fått ut pengar för bilen. Men mina skador och att jag bär runt på gips från foten upp till låret och är väldigt begränsat plus allt psykiskt så undrar ca vad ni kanske har fått ut bara intressant att veta

  • Wed 6 May 2020 21:57
    #7
    Daz2001 skrev 2020-05-06 21:32:57 följande:

    Hej tack för svaren. Har allt i min journal detta är ett polis ärende för att den andra killen var skyldig till brott. Ska få en advokat. Så polisen har vart i kontakt med försäkringsbolaget. Osv fått ut pengar för bilen. Men mina skador och att jag bär runt på gips från foten upp till låret och är väldigt begränsat plus allt psykiskt så undrar ca vad ni kanske har fått ut bara intressant att veta


    Fråga din advokat.
Svar på tråden Trafikolycka ersättning