• Anonym (Depp)
    Thu 7 May 2020 13:39
    5511 visningar
    3 svar
    3
    5511

    Saknar mitt ex och kan inte gå vidare

    För sex månader sedan gjorde mitt ex slut med mig. Vi hade bråkat otroligt mycket och det hade lett till att han inte ville vara med mig längre. Han trodde inte att det skulle gå att lösa, så han lämnade mig. Sedan dess har vi inte hörts eller setts något alls. Vi följer fortfarande varandra på sociala medier men det är sällan han lägger upp något.

    Som tur är har vi inga barn eller gemensamma vänner, så vi träffas inte på något sätt. Jag kan dock inte släppa honom. Det har ju som sagt gått sex månader nu och visst har det blivit lite lättare, men jag tänker ändå på honom varje dag och stora delar av dygnet går åt till att tänka på honom. Jag tänker på honom och ältar det förflutna. Tänker på hur det kunde ha blivit och hur vi kunde ha haft det. Jag tar mig liksom inte ur det här. Har fastnat.

    Har provat alla knep för att det ska gå fortare att komma över honom. Har inte många vänner men har en nära vän och vi umgås så ofta vi kan. Jag pratar med henne om detta och en familjemedlem som jag står nära, så jag har absolut någon att prata med. Dock känns det som att de börjar bli less nu på att höra mig prata om det här. Det finns liksom inget mer att säga.

    Det är hemskt att varje dag gå runt och tänka på honom. Orkar inte älta längre, men jag faller tillbaka varenda gång. Vissa dagar gråter jag mycket över detta, men det är mest att jag ligger och deppar och ältar.

    Jag tränar och jag försöker göra saker som jag tycker om, men det hjälper bara för stunden. Är absolut inte redo för att dejta någon ny. Inte än.

    Jag saknar honom. Vill bara vara nära honom. Jag hoppas att han en dag ska höra av sig igen, men jag vet att jag bara bygger upp falska förhoppningar för mig själv.

    Hur tar man sig ur det här? Har verkligen fastnat.

  • Svar på tråden Saknar mitt ex och kan inte gå vidare
  • Thu 7 May 2020 14:30
    #1

    Först och främst måste du klippa allt som har med honom att göra och som därmed hela tiden gör dig påmind om honom. Bort med honom från sociala medier. Bort med bilder och meddelade nånstans (usb-sticka tex) så du inte lockas av att ständigt läsa sms och se bilder.

    Allt du gör som kopplas till honom kommer bara öka saknaden och förhoppningen.

    Samma sak med minnesprylar, presenter etc i ditt hem. Plocka undan och rensa.

    Du har dina minnen ändå utan att behöva förvandla honom till nån husgud på altare.

    Eftersom du själv ändå börjar tröttna på att må så här så kommer du snart att gå vidare ändå men hjälp dig själv genom att sparka dig själv i arslet och konkret rensa ut honom. Du kommer må så mycket bättre.

  • Thu 7 May 2020 14:42
    #2
    Fjäril kär skrev 2020-05-07 14:30:32 följande:

    Först och främst måste du klippa allt som har med honom att göra och som därmed hela tiden gör dig påmind om honom. Bort med honom från sociala medier. Bort med bilder och meddelade nånstans (usb-sticka tex) så du inte lockas av att ständigt läsa sms och se bilder.

    Allt du gör som kopplas till honom kommer bara öka saknaden och förhoppningen.

    Samma sak med minnesprylar, presenter etc i ditt hem. Plocka undan och rensa.

    Du har dina minnen ändå utan att behöva förvandla honom till nån husgud på altare.

    Eftersom du själv ändå börjar tröttna på att må så här så kommer du snart att gå vidare ändå men hjälp dig själv genom att sparka dig själv i arslet och konkret rensa ut honom. Du kommer må så mycket bättre.


    Så här gjorde jag. Fick rensa bort allt som påminde om tjejen och nu har det snart gått ett år sedan vi bröt upp. Jag tänker fortfarande på henne i princip dagligen då hon var the love of my life men det gör inte lika ont längre. Att vara i ett nytt förhållande hjälper men är också jobbigt i sig då jag länge var kär i exet samtidigt som i nya tjejen vilket fick mig att känna mig dålig.

    Sist hon kontaktade mig var när hon skicka ett mess och önskade god jul, och mitt hjärta höll på att gå i bitar. Usch detta är det värsta jag gått igenom...
  • Anonym (Xylof­on)
    Thu 7 May 2020 14:53
    #3

    Håller med om det Fjärilen skrev men kommer också med annat konkret tips : fokusera på det dåliga. Se förhållandet som det faktiskt var. Ni var inte lyckliga. Det var bråk. Ni gjorde slut av många skäl. Se verkligheten. Hur fick han dig att må? Hur mådde du av alla gräl? Är det verkligen kärlek att behandla varandra som skit?

    Fejsa ert riktiga förhållande som det verkligen var.

    Det du saknar och hoppas på är allt han inte var och allt du trodde han skulle bli. Det ni planerade för som inte blev av är ju det du sörjer.

    Det är inte specifikt honom du saknar utan det du ville att ni skulle vara.

Svar på tråden Saknar mitt ex och kan inte gå vidare