• Joliis

    IVF kö längre pga corona

    EmmaOttilia skrev 2022-01-29 09:15:40 följande:
    Hej!
    Vi står i kö för ivf på Sahlgrenska och jag undrar över alternativ två. Om man skickar en egenremiss till Halland (gynkliniken för ställningstagande till IVF-behandling). Måste man då först ha stått i kö i tre månader på Sahlgrenska för att få göra ivf direkt hos en privat klinik i Göteborg? 

    Någon som provat denna väg under 2021 eller 2022 och vet hur man går tillväga och vad som gäller nu?

    Hej EmmaOttilia! 


    Jag och min sambo bor i Halland och har gjort vår utredning på en gynklinik i Halland. Vi fick innan jul remiss till Sahlgrenska för IVF men då väntetiden just nu är 8-9 månader valde vi att använda ett valfrihetsavtal som Region Halland har i samarbete med Region Kronoberg. Då behövde vi själva kontakta Livio i Göteborg för att fråga om de kunde ta emot oss och efter det be vår gynklinik skicka remissen dit istället. Detta tips fick vi av vår läkare som gjorde utredningen. Vi var också i kontakt med vårdgarantiservice Halland som förklarade hur vi skulle gå till väga. Vi behövde inte stå i kö i tre månader till Sahlgrenska innan vi fick remissen skickad till Livio istället. 

    Bor du också i Halland?

Svar på tråden IVF kö längre pga corona