• Anonym (Olyck­lig)
    Sat 9 May 2020 20:08
    1456 visningar
    10 svar
    10
    1456

    Olyckligt kär i en man som är bög

    Jag är olyckligt kär i en kille som är bög. Detta skär i mig då jag verkligen älskar honom. Vi har känt varandra i fem år och jag har älskat honom i smyg i fyra av dessa år. Vi är vänner och umgås ganska ofta. Skulle inte säga att vi är bästa vänner, men vi är ändå nära vänner. Vi har det väldigt trevligt och roligt när vi träffas och vi har även kontakt dagligen på sociala medier. Vår vänskap är väldigt bra och jag värderar den högt, så jag vill absolut inte förlora honom och det är därför jag inte har berättat.

    Eftersom att jag är en tjej och han är en kille som är bög så kommer det ju aldrig att bli något mellan oss, vilket gör mig otroligt sorgsen. Vet inte hur jag ska kunna släppa honom. Det enda möjliga sättet är ju om jag säger upp vår vänskap, men det vill jag verkligen inte göra. Samtidigt så känner jag att jag orkar inte länge till. Jag orkar inte dölja mina känslor och ha kontakt samt träffa en person som jag älskar, men som jag vet aldrig kommer känna samma för mig.

    Det har gått så långt att jag inte ens kan dejta någon annan kille. Jag har absolut dejtat många olika killar under dessa år, men jag har inte fått känslor för en enda. Den enda som finns i mina tankar är min vän, som jag älskar. Jag kan inte träffa någon annan, för då börjar jag direkt tänka på min vän och jag kan inte ge mitt hjärta till någon annan när det redan är hos en annan person.

    Tänker på det här varje dag och blir bara mer och mer ledsen. Vet verkligen inte vad jag ska göra. Det kommer väl komma till det stadiet att jag måste säga upp vänskapen helt, för att kunna glömma honom och hitta någon annan. Dock så vill jag ju verkligen inte förstöra vår vänskap. Det är bland det sista jag vill.

    Snälla, hjälp mig!

  • Svar på tråden Olyckligt kär i en man som är bög
  • Sat 9 May 2020 20:39
    #1

    Du måste acceptera situationen som den är, han är untouchable för dig. Nu ägnar du dig år önsketänkande och idealiserar honom å det grövsta. Plus att du tycker synd om dig själv fast du borde vara tacksam att du har en så bra manlig vän. Sluta jämföra andra med honom och se det som är bra med dem istf att bara se det som är sämre.
    Alternativet är att du blir ihop med honom men låter honom ha manliga älskare. Knappast en bra situation för någon, eller hur?

  • Anonym (Hold my beer)
    Sat 9 May 2020 20:40
    #2
    Tecum skrev 2020-05-09 20:39:00 följande:

    Du måste acceptera situationen som den är, han är untouchable för dig. Nu ägnar du dig år önsketänkande och idealiserar honom å det grövsta. Plus att du tycker synd om dig själv fast du borde vara tacksam att du har en så bra manlig vän. Sluta jämföra andra med honom och se det som är bra med dem istf att bara se det som är sämre.
    Alternativet är att du blir ihop med honom men låter honom ha manliga älskare. Knappast en bra situation för någon, eller hur?


    Varför skulle en bög bli ihop med en tjej....? Vi lever liksom inte för hundra år sen när man behövde en fejk-fru.
  • Anonym (Lol)
    Sat 9 May 2020 20:52
    #3
    Tecum skrev 2020-05-09 20:39:00 följande:

    Du måste acceptera situationen som den är, han är untouchable för dig. Nu ägnar du dig år önsketänkande och idealiserar honom å det grövsta. Plus att du tycker synd om dig själv fast du borde vara tacksam att du har en så bra manlig vän. Sluta jämföra andra med honom och se det som är bra med dem istf att bara se det som är sämre.

    Alternativet är att du blir ihop med honom men låter honom ha manliga älskare. Knappast en bra situation för någon, eller hur?


    Alternativet är att bli ihop med honom..? På vilket sätt är det ens ett alternativ? HAN ÄR HOMOSEXUELL. Har han ingen talan i detta? Vem fan blir tillsammans med någon som man inte är kär i och dessutom av helt fel kön.
  • Anonym (Sara)
    Sun 10 May 2020 08:12
    #4

    Tycker att du ska tala om dina känslor för honom. Då blir det lättare för dig när han får bestämma vad han vill göra med det.

  • Anonym (Tja)
    Mon 11 May 2020 14:29
    #5

    Inte säkert att han inte har 0,5% över till dig, vem vet? Berätta för honom om du vill så han vet iaf.

  • Anonym (Har varit där)
    Mon 21 Sep 2020 13:52
    #6

    Lite gammal tråd men jag har också varit där. Skillnaden var väl att jag inte var helt säker på om han var bög eller inte då han aldrig sa något om det. Men han var ju inte som andra killar, han var mer mjuk och sååå otroligt snäll. Upplevde aldrig att han hade intresse för tjejer men visade inte att han hade det för killar heller. 

    Jag sa aldrig till honom hur jag kände men valde tillslut att säga upp kontakten med honom för jag stod inte ut att älska någon som aldrig visade något som tydde på att han kände detsamma för mig. Jag älskade honom i många år och grät väldigt mycket för att jag saknade honom så enormt. Idag är jag gift sen två år tillbaka och är lycklig och är inte längre kär i killen som är bög. 

    Jag ångrar dock idag att jag sade upp kontakten med honom då han faktiskt var min allra bästa vän. Har inte pratat med honom på 8 år.

    Mitt tips är att försöka koppla bort honom och titta efter kärlek någon annanstans för när du väl hittar kärleken på annat håll så släpper känslorna för kompisen och ni kan fortsätta vara vänner och du slipper göra samma misstag som jag gjorde.

  • Anonym (A)
    Mon 21 Sep 2020 15:41
    #7

    Berätta om dina känslor för honom.

  • Anonym (?)
    Mon 21 Sep 2020 18:17
    #8

    Ja, men alltså. Du MÅSTE berätta för han, tänker jag. Kanske gillar han dej med. Det VET du inte. Och gör han inte det, så kommer hans svar/ reaktion göra det lättare för dej att gå vidare. Så tänker jag. Lycka till!

  • Lainie Kenned­y
    Mon 21 Sep 2020 18:28
    #9
    Anonym (Olycklig) skrev 2020-05-09 20:08:37 följande:

    Jag är olyckligt kär i en kille som är bög. Detta skär i mig då jag verkligen älskar honom. Vi har känt varandra i fem år och jag har älskat honom i smyg i fyra av dessa år. Vi är vänner och umgås ganska ofta. Skulle inte säga att vi är bästa vänner, men vi är ändå nära vänner. Vi har det väldigt trevligt och roligt när vi träffas och vi har även kontakt dagligen på sociala medier. Vår vänskap är väldigt bra och jag värderar den högt, så jag vill absolut inte förlora honom och det är därför jag inte har berättat.

    Eftersom att jag är en tjej och han är en kille som är bög så kommer det ju aldrig att bli något mellan oss, vilket gör mig otroligt sorgsen. Vet inte hur jag ska kunna släppa honom. Det enda möjliga sättet är ju om jag säger upp vår vänskap, men det vill jag verkligen inte göra. Samtidigt så känner jag att jag orkar inte länge till. Jag orkar inte dölja mina känslor och ha kontakt samt träffa en person som jag älskar, men som jag vet aldrig kommer känna samma för mig.

    Det har gått så långt att jag inte ens kan dejta någon annan kille. Jag har absolut dejtat många olika killar under dessa år, men jag har inte fått känslor för en enda. Den enda som finns i mina tankar är min vän, som jag älskar. Jag kan inte träffa någon annan, för då börjar jag direkt tänka på min vän och jag kan inte ge mitt hjärta till någon annan när det redan är hos en annan person.

    Tänker på det här varje dag och blir bara mer och mer ledsen. Vet verkligen inte vad jag ska göra. Det kommer väl komma till det stadiet att jag måste säga upp vänskapen helt, för att kunna glömma honom och hitta någon annan. Dock så vill jag ju verkligen inte förstöra vår vänskap. Det är bland det sista jag vill.

    Snälla, hjälp mig!


    Du måste acceptera att han inte är intresserad av dig på det viset. Respektera honom för den han är och älska honom som en vän, som han gör för dig. Fortsätt dejta andra och jobba på att få in i huvudet att de här känslorna är lönlösa.
  • Hans G Karlss­on
    Mon 21 Sep 2020 20:29
    #10

    Könsbyte ligger ju i tiden. Blir du en karl så är problemet löst <3

Svar på tråden Olyckligt kär i en man som är bög