• DBenji

    Hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra

    Hej alla,

    Jag vet inte riktigt vart jag ska börja men jag har kört fast.

    Jag har varit varit tsm med vi fru i snart 10år varav 4år som gifta snart.

    Vår relation har alltid varit bråk. Sen dag 1.

    Idag har vi en barn på 3 år och jag hatar min fru.

    Jag har inga som helst känslor för henne. Jag undviker henne så gott det går. Jag kan knappt ha sex med henne. Jag får nästan tvinga mig sj till att komma genom att fantisera om annat.

    Jag vill skiljas men kan inte. Jag kan inte vara så själviskt mot min dotter så jag biter ihop varje dag men hatet bygger på.

    En annan sak som tär på mig är att jag jobbat sen jah var 16år och idag bor jag i mitt drömhus som jag visonerat för mina barn. Jag har betalat hela handpenningen på över 2mil och vid en skilsmässa ryker detta hus. Det som tär på mig att för att nå där jag är idag har ja även tagit mkt hälsoskador. Blev utbränd i tidig ålder pga att jag jobbade trippelt under 2års tid. Jag fick högt blodtryck och tappat en del glädje i livet. Jag skulle aldrig göra om detta om ja fick backa bandet.

    Så jag vill inte skiljas primärt pga dottern men även för att det tar emot att behöva sälja huset å ge bort halva till någon jag hatar samt inte lagt en krona på att köpa huset. Bara glidit in på en räkmacka. Hon betalar räkningar men det är fort 2mil+ av mina pengar här.

    Hur gör man? Någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra
  • Lena08

    Oj...vilken jobbig situation. Har ni äktenskapsförord? Då behöver du inte vara lika orolig för huset.

  • Anonym (Anonym)

    Hej.

    Tycker ni ska skilja er för barnets skull. Kan inte vara bra för ett barn att växa upp i ett hem där pappan hatar mamman, barn märker mer än man tror.

    Du får nog bita i det sura äpplet och ta förlusten på 1 miljon, alltså halva handpenningen, om ni inte har äktenskapsförord. (Har hon betalat räkningar är det ju inget konstigt att ni delar på huset i övrigt och förlusten du gör är halva handpenningen) förhoppningsvis köpte ni huset för mer än 3 år sedan och kan göra en vinst på huset som kanske väger upp den förlusten lite.

    Ni kan ju testa parterapi först och se om det kan lösa nåt, men annars tycker jag en skilsmässa låter bäst för barnets skull.

Svar på tråden Hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra