Särbo pga ”bonuslivet”
Anonym (Perplexa Pär) skrev 2020-05-11 11:01:42 följande:
Synen på barnuppfostran borde väl rimligen vara en ganska allvarlig dealbreaker? Varför känns det som att den viktigaste frågan aldrig diskuteras innan man blir ihop?
Tänk så många problem singlar och bonusfamiljer skulle slippa om man fokuserade på dealbreakers vid dejting istället för träning, resor och hobbys...
Bonusbarn ska vara minst 50% av ens resterande liv, varför tar man då inte reda på hur det ska funka redan på dejtingstadiet? Övergår helt mitt förstånd. Och ja.. Om vissa saker kommer som en "överraskning" har man flyttat ihop för fort och fokuserat på fel saker, även om det tagit 1,5 år..
Sedan kan det ju vara så att förutsättningarna ändras. När jag flyttade ihop med sambo/särbon så hade han varannan helg. Då tyckte jag att det var okej med lite dalt och att barnet var i centrum. Sen helt plötsligt skulle det vara varannan vecka och det var då det bakade åt helvete. Först så var det mitt ansvar att det skulle funka med att lämna/hämta på skolan trots att jag jobbar 5 skift. När jag vägrade vart mamman sur och anmälde till soc. Sen var det ju detta med daltet och att världen kretsade kring en medborgare nämligen hans unge. Kämpa på i alldeles för många år. Sen åkte dom ut. Att ha en 15 åring som behandlas som ett småbarn är inte vidare kul. Så nu bor vi ihop på hans barnfria vecka och det är så skönt