Zarch skrev 2020-05-12 10:24:12 följande:
Det är bra att du inser dina tillkortakommanden. Män som har pli på sina ungar kan faktiskt parera barn och partner samtidigt.
Nu kan det låta som att jag pikar dig, tvärtom så tycker jag att det är bra att du kommit till denna insikt själv. Man ska inte ta in en ny partner i sitt liv om man förväntar sig att denne knappt ska existera dom veckor som barnen är på plats.
Jag har ingen aning vilka mina tillkortakommanden är angående den biten. Mitt liv fungerar bra nu, mina barn och jag trivs med tillvaron. Det är för värdefullt för att riskera.
Dessutom kan ju hon också har barn som tycker det är jobbigt att bli påtvingad en ny vuxen i tillvaron.
Många trådar på FL handlar ju om hur olycklig bonusmamman är för att livet inte blev vad de trodde. Föräldern och den nya partnern kan ju vara ansvarsfulla och gemensamt komma överens om att inte flytta ihop.
Varför slösa bort sitt liv på en tillvaro där man ska ångest inför varannan vecka? Det smittar av sig och jag tror även att föräldern och barnen känner av ångesten. Så till slut har alla ångest över barnveckan. Barnen kanske har ångest även över veckan med den biologiska mamman och hennes nya kille.
Nej, andra får gärna krångla med sådan. Mina barn är viktigast för mig, såklart. Och jag förväntar mig att singelmammor med barn känner precis likadant.