Särbo pga ”bonuslivet”
Jag tycker att det är föräldern som skulle bo med en random under en period, för då lär hen inse hur det är att ha en människa i sin omedelbara närhet som betyder nada, men ändå ska styra över ens liv med sin blotta tillvaro.
Jag tycker att det är föräldern som skulle bo med en random under en period, för då lär hen inse hur det är att ha en människa i sin omedelbara närhet som betyder nada, men ändå ska styra över ens liv med sin blotta tillvaro.
Inte jag heller , men så länge vissa kvinnor är villiga att passa upp man och bonusbarn , köper de inte hushållsnära tjänster , utan hittar nya kvinnor som ställer upp på detta.
Men ensamstående med barn har redan ett kraschat förhållande i bagaget och mest troligt också ett eller flera sårade barn. Då kanske det är dags att börja sätta sina barn först för en gångs skull.
Jaha, pappan bär hela ansvaret för att två människor utan band bor med varann? Bonusmamman har inget ansvar? Ingen egen fri vilja utan bara sugs in i en relation och samboskap med pappan. Haha, knasboll där!
Jag kände att jag var tvungen att lägga till det eftersom erfarenheten säger att det kan bli rätt knepiga kommentarer
Absolut, det är endast de trasiga bonusfamiljerna på FL jag pratar om. Och det är inte alla olyckliga som skriver av sig på FL.
Jag vet att det finns lyckliga bonusfamiljer. Har flera i min närvaro. Jag är dock övertygad om att alla vuxna inte passar som bonusföräldrar.
Jag bor med mina två bonus barn och blir så provocerad av detta.
När man väljer att leva med någon som har barn sen tidigare väljer man hela familjen, inte bara sin partner.
Flytta. Det är synd om barnen som ska behöva uppleva hackande fram och tillbaka med vuxna som lever tillsammans och sen separerar.
När jag flyttade ihop med min man valde jag hela familjen. Även de jobbiga dagarna. Inte bara allt gull. Jag är där och stöttar upp när barn är griniga och trötta. Det är så man blir en familj. Man finns där även när det är jobbigt, inte bara när det passar sig.
Om någon - direkt eller indirekt - hade förstört så att jag inte hade kunnat amma mina barn, då hade jag aldrig förlåtit vederbörande. Oavsett om det var ett barn eller en vuxen. För amningen är så viktig på alla sätt.