• Anonym (:))

Göra bort sig på jobbet...

Har ni gjort bort er på jobbet någon gång? Vad har ni gjort? :)

Kanske inte så farligt men känner mig så extremt oprofessionell - uttalade precis ett relativt svårt ord så otroligt fel!! Kändes pinsamt, var inför min nya chef och hans team. Haha

• Svar på tråden Göra bort sig på jobbet...
  • Anonym (200 000 kr)
    Anonym (:)) skrev 2020-05-11 14:26:55 följande:

Har ni gjort bort er på jobbet någon gång? Vad har ni gjort? :)

Kanske inte så farligt men känner mig så extremt oprofessionell - uttalade precis ett relativt svårt ord så otroligt fel!! Kändes pinsamt, var inför min nya chef och hans team. Haha

Gjorde en felbeställning, beställde 40 ton istället för 40 stycken. 200 000 kr till skroten.

• Anonym (Hahahah)

Har gjort bort mig massor med gånger på jobb

• viseversa
    Anonym (200 000 kr) skrev 2020-05-11 14:28:18 följande:
    Gjorde en felbeställning, beställde 40 ton istället för 40 stycken. 200 000 kr till skroten.

Oj det är nästan risk för uppsägning. 
  • viseversa

Råkade få med mig en elevs privata ipad hem en gång. Hon har en utvecklingsstörning och fick använda sin privata ipad på skolan för att titta på bilder och spela. Hennes föräldrar sa att det var helt ok. Vi hade med den ut och jag la den i min väska. Den kom med hem över helgen för jag glömde att den låg där.

• Anonym (Hahahah)

En gång på ett jobb kom högste chefen gåendes med nån delegation på besök. Vet inte var dom var ifrån.. Politiker tror jag det var. Mina byxor sprack naturligtvis där och då. Alltså hela bakdelen på byxorna hade spruckit up tvärs över.

Fick gå med rumpan mot väggen.. Försökte gå in i ett tomt rum, då skulle naturligtvis chefen in där också med hela gänget. Jättetryckt och konstig stämning när jag backar ut från rummet..

• Anonym (200 000 kr)
    viseversa skrev 2020-05-11 14:29:39 följande:
    Oj det är nästan risk för uppsägning. 
    Nej, ingen fara. Informerade min chef direkt och var tydlig med att ingen annan in processen gjort något misstag, felet var enbart mitt.

Vi gjorde en analys varför det blivit fel och konstaterade att i en process som det var bråttom med och många olika beställningsalternativ som  snabbt hade  bollats fram och tillbaka så var det en stressmiss.

Samtidigt skede en felinvestering på en ny maskin på 4 miljoner som inte kunde användas pga dålig kvalitet på slutprodukt.

• Fjäril kär

I princip dagligen tabbar vi oss på jobbet. Allihopa eller nån av oss. Lätt helt enkelt för att vi jobbar med hästar och det händer något hela tiden och är vi inte uppmärksamma så skiter det sig... Mer än en gång har jag haft hästar på rymmen....

• Anonym (Jessika)

Satte fel ett hjälpmedel och det blev röra av det.Känner mig misslyckad och kollegorna stöttar inte mig.Har ni ochså gjort något liknande?

• Anonym (H)
    Anonym (Jessika) skrev 2020-10-12 22:33:11 följande:

Satte fel ett hjälpmedel och det blev röra av det.Känner mig misslyckad och kollegorna stöttar inte mig.Har ni ochså gjort något liknande?

Nope men jag tappa ner 30 L vatten i en hiss. Körde sönder en maskin för 300 000 kr så de fick ringa in en kille att laga den. Gjorde så en säkring gick i en byggnad så jag fick panik ringa en kille som fick lösa det. Hälsat på företagets högsta VD och trodde han jobba på lokalvården. Fastnat mellan en vägg och en trappa när jag var gravid så två killar fick försiktigt dra ut mig.

Gjort massa saker, är inte direkt en klant men jobbar på en enorm spännande arbetsplats med många människor.
Svar på tråden Göra bort sig på jobbet...