Inlägg från: Anonym (Jill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jill)

Västerbotten, var bo?

Vännäs! Nära till sjöar. Ligger fint vid älven. Tågförbindelse till i Umeå som ligger ca 3 mil bort, finns jobb i både vännäs och Umeå. Bra skolor för alla åldrar.

• Anonym (Jill)
    Anonym (Var?) skrev 2020-05-16 15:55:46 följande:

Låter bra. Rent naturmässigt gillar jag sjöar och älv, fiskemöjligheter samt bad är trevligare i sjö tycker jag. Vännäs verkar vara barnvänligt, stämmer det?

Och jag tänker samtidigt att innåt landet är mer snösäkert än precis vid kust. Snö är viktigt ;D

Gott om fiske och absolut barnvänligt. Och definitivt mer snö. Har stuga i Vännästrakterna och det det är stooor skillnad om du jämför med Umeå eller kusten. Vännäs har även en trevlig slalomanläggning lämplig för barnfamiljer.
  • Anonym (Jill)
    Anonym (Var?) skrev 2020-05-16 15:55:46 följande:

Låter bra. Rent naturmässigt gillar jag sjöar och älv, fiskemöjligheter samt bad är trevligare i sjö tycker jag. Vännäs verkar vara barnvänligt, stämmer det?

Och jag tänker samtidigt att innåt landet är mer snösäkert än precis vid kust. Snö är viktigt ;D

Gott om fiske och absolut barnvänligt. Och definitivt mer snö. Har stuga i Vännästrakterna och det det är stooor skillnad om du jämför med Umeå eller kusten. Vännäs har även en trevlig slalomanläggning lämplig för barnfamiljer.
  • Anonym (Jill)
    Anonym (Var?) skrev 2020-05-16 18:08:46 följande:

Låter ju superbra. Hoppas bara det finns villor till salu för rimligt pris framöver, verkar vara en del som flyttar utåt från Umeå för att det är så dyrt inne i stan... Kan tänka mig att priserna går upp då. Och vi vill ogärna ha ett jättelån.

Hur är möjligheterna att hitta lägenhet som rymmer en barnfamilj i Vännästrakten? Lär ju bli så man bor till en början när man flyttat tänker jag.

Jo priserna för en Vännäsvilla är nog lite högre än tex villa i litet samhälle utanför Skellefteå. Umeå är ju ändå Norrlands största stad vilket innebär att man får tillgång till del bekvämligheter såsom flygplats med många destinationer, universitets sjukhus, evenemang osv. Det driver ju på värdet... men tror ändå att det är bra kurs på husen med möjlighet till fin värdeutveckling.. Min farfar köpte en lägenhet för 12000 kr 2006, tio år senare såldes den för 400 000z
Svar på tråden Västerbotten, var bo?