Inlägg från: Anonym (op) |Visa alla inlägg
  • Anonym (op)

Hur hanterar ni covid-19?

Solblomma30 skrev 2020-05-12 14:56:44 följande:
    Drottningen1970 skrev 2020-05-12 11:28:38 följande:

Har nog hanterat det halvdåligt och kanske fört över en del av min egen oro på barnet.

Men han lever som vanligt med skola, träningar och kompisar. Några särskilda åtgärder för att höja barnets immunförsvar har jag inte vidtagit då jag inte ägnar mig åt kvacksalveri..

Håller med dig Drottningen1970. Det känns inte helt seriöst att du, TS, frågar om vad vi gör för att stärka våra barns immunförsvar ifall de drabbas av Covid-19. Det går inte att stärka immunförsvaret genom kosttillskott osv. Folkhälsomyndigheten har flera gånger sista tiden gått ut och dementerat detta. Du kanske ska ta bort den frågan? På högskolor brukar det krävas att man håller sig till vetenskapen och inte sysslar med kvacksalveri.
    Har man en brist på tex vitamin d så har man ju ibland ett sämre immunförsvar. men naturligtvis fungerar det bara om man har en brist.
  • Anonym (op)
    Anonym (Nästan som vanligt) skrev 2020-06-06 01:11:00 följande:

Vi visar hänsyn och håller avstånd till folk. Tänker extra på handhygienen och att inte petta i ansiktet. Men annars lever vi som vanligt.

Morföräldrar på 70+ träffar vi som vanligt, de är också barnvakter. Dock har de fått instruktioner att undvika kramar och tänka extra på hygienen vid måltider, inte äta upp barnets rester,osv.

Det smittar ju i luften, inte bara på matrester.
Svar på tråden Hur hanterar ni covid-19?