• Intenuintesåhär

    Kan någon tyda min dröm?

    Jag drömmer nästan samma dröm varje natt och har gjort så länge jag kan minnas. Ansikten, platser och andra detaljer skiljer sig åt från varje dröm men principen är alltid densamma. Jag vet att många tycker om att tolka andras drömmar så jag gör ett försök här. Jag har funderat mycket själv men inte riktigt kommit fram till något. Ibland blir man blind för det egna.

    Så... Hade någon kunnat tolka följande drömscenario?

    Jag är alltid huvudpersonen i drömmen. den utspelar sig oftast på offentliga platser där det är mycket folk i rörelse, många ansikten jag känner igen som kommer och går men inte betyder någonting. Platser det kan utspela sig på kan vara till exempel bank, torg eller parker. Det börjar alltid som vardagligt med ett ärende eller liknande men sen urartar det och blev någon form av gisslansituation. Människor brukar skadas eller dö men aldrig jag.

    Det är alltid en ledarfigur på den onda sidan som fatta tycke eller ge mig nåd att överleva eller gå över på den onda sidan för att överleva. Det blir ett slags stockholmssyndrom där jag sympatiserar med den onda för att överleva. Typ.

    Det låter väldigt hemskt och våldsamt men känslan i drömmen är aldrig dålig eller skrämmande utan ger mig tillfredsställelse. Jag kan vakna och må bra efter en sådan här dröm.

    Det är samma slags ondskefull bekräftelse eller uppmärksamhet som ger mig energi.

    Riktigt svårt att förklara men som sagt så är alla drömmar likadana men utspelar sig på olika platser och med olika människor.

  • Svar på tråden Kan någon tyda min dröm?
  • Lena08

    Låter nästan som du är arg på någonting och så bearbetar du det i drömmarna.

Svar på tråden Kan någon tyda min dröm?