Anonym (tobbe) skrev 2020-05-13 01:12:52 följande:
Fast dom är ju så tråkiga och på 90 talet då jag var tonåring och körde moppe då var det bara gamla gubbar som körde skoter. Sen är det lustigt med eu moppar för dom går 55 original. Min moppe gick 60 original. Snuten stoppade mig några ggr men när dom såg att allt var original så var det ok. Dom körde aldrig så dom märkte aldrig att det gick för fort egentligen. Sen var den stabilare att köra än en skoter eftersom den var byggd på samma sätt som motorcyklarna av samma modell. Sen kan man gena lite med en sån eftersom man kan köra lite varsomhelst. Men smaken är som baken. Själv skulle jag vilja få tummen ur och skaffa mig mc kortet så jag kan köpa mig en fin mc.
Anonym (tobbe) skrev 2020-05-14 00:18:07 följande:
Nej jag är inte kvar i tonåren. Men jag vill inte ha något som 80 åringar körde när jag växte upp. Jag föredrar motorcyklar framför rullator om jag säger så. Sen för egen del skulle jag nog inte skaffa moped överhuvudtaget utan en mc istället. Är roligare. Har dock inget emot dom som kör moppe. Körberg började samla på moppar har jag för mig då han åkte fast för rattfylla och behövde transportmedel.
Snackade med en man jag känner som också va ung på 90-talet (själv va jag för ung, född -97) och han berättade att skotermodellerna blev poppis mot slutet av 90-talet och att det snarare va moppar av den här typen som sågs som gubbiga då (Piaggio Ciao tex.):
Fast det kanske va annorlunda innan skotrarna blev så poppis igen. För va jag förstått va dom också vanliga bland ungdomar på typ 60-talet. Sen finns det ju skotrar som är motorcyklar med med större motor och så.
Fan, jag blir faktiskt lite sugen skaffa en skoter jag med. I snygga design och med cool hjälm till. Och så får du skaffa mc-kort och en riktigt tuff mc. En Harley kanske?