Solblomma30 skrev 2020-05-14 12:13:27 följande:
Usch vad ledsamt TS. Jag beklagar verkligen. Hoppas att ni får en riktigt bra sista tid tillsammans.
Jag tänker att din mamma ska ge din son något som kanske inte är så kul nu, men som han kan ha med sig genom livet och minnas sin mormor med. Jag fick en fin stol och en byrå när jag döptes. Både stolen och byrån tog jag med mig när jag flyttade hemifrån och de bor nu med mig, min man och mina barn i vårt hem. Det är såklart inte varje dag, men åtminstone flera gånger om året tänker jag på dem som gav mig stolen och byrån när jag använder dem. Jag blir glad när jag ser möblerna, de betyder lite extra för mig för att de har följt med så länge, och för att jag vet vem som gav dem till mig. Det känns extra bra liksom.
Kanske en idé?
Jag fick en oerhört vacker möbel av min mormor när min äldsta dotter föddes, jag älskar den och får alltid komplimanger för den när jag har gäster på besök. Men den väger enormt mycket och vi som har flackat runt och flyttat otaliga gånger, varenda flytt har vi svurit över den där möbeln :D
Men mormor har å andra sidan varit i våra tankar vid varenda flytt och det kanske var hennes tanke med det hela ;)