• Konservativ

Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S

Hur lång preskriptionstid ska det vara för politiska synder? Jimmie Åkesson gick med i Sverigedemokraterna när han var tonåring. Hur är det relevant? Somliga här tror att han planerar koncentrationsläger, är inte det ganska barnsligt?

Om han imorgon skulle säga att partiet varit rasistiskt och att det var fel, skulle det ändra något? Nej, för det finns tankeläsare här som 'vet' vad han tänker. Och inte skulle det ändra något för de professionella hatarna i vänstermedia heller.

Politiska partier ändrar sig med tiden och det är inget konstigt.

På svar på frågan om Familjelivs opartiskhet: nej det är inte opartiskt och tidvis har det varit en ganska ful moderering.

• Konservativ
    Iarwain skrev 2020-05-15 12:50:18 följande:

Personliga politiska synder ska preskriberas i förhållande till hur allvarliga de är.

Det är ytterst relevant att ledaren för ett av våra största partier gick med i det partiet när de hade tydliga nazistiska sympatier

1. Tycker inte du det?

2. Vilka här tror att han planerar koncentrationsläger?

3. Om han imorgon skulle säga att partiet varit rasistiskt ändrar inte mycket, då det är tydligt oavsett vad han säger. Däremot kanske han bör ha lite "credd" för att han äntligen erkänner det.

Kan du svara på mina 3 frågor ovan?

1.Nej jag tycker verkligen inte att en 40-åring kan ställas till svars för vilken politisk förening han gick med i för över 20år sedan.
  • Konservativ
    Iarwain skrev 2020-05-15 12:50:18 följande:

Personliga politiska synder ska preskriberas i förhållande till hur allvarliga de är.

Det är ytterst relevant att ledaren för ett av våra största partier gick med i det partiet när de hade tydliga nazistiska sympatier

1. Tycker inte du det?

2. Vilka här tror att han planerar koncentrationsläger?

3. Om han imorgon skulle säga att partiet varit rasistiskt ändrar inte mycket, då det är tydligt oavsett vad han säger. Däremot kanske han bör ha lite "credd" för att han äntligen erkänner det.

Kan du svara på mina 3 frågor ovan?

2. Inlägg nr. 75 och80 av Drottningen1970.

3. Var väl ingen fråga direkt?
  • Konservativ
    Anonym (sådär) skrev 2020-05-15 14:32:49 följande:

Jag tycker frågan i sig säger en hel del om bildningsnivån hos medel SD anhängare. Det är som att fråga "rätt att kalla en skomakare för skomakare men förbjudet för snickare"

Klar att det är rätt att kalla en nazist för en nazist för en nazist tror ju på naizistisk ideologi och en sosse tror på socialdemokratisk ideologi.

Föraktar du folk med lägre utbildning? Nu säger ju TS att Socialdemokraterna är nazister. Inte i teori utan i gärning.
  • Konservativ
    Anonym (sådär) skrev 2020-05-15 16:20:52 följande:

Jag påpekar det idiotiska i frågeställningen, sen om du vill kalla de för att förakta får stå för dig.

Ja TS säger det ja, med det har han inga belägg för medan det finns gott om belägg för SD nazistiska bakgrund.

Varför är det fel att ställa en fråga? Kan man inte diskutera saker? Socialdemokraterna har på olika sätt stött förtryckarregimer i årtionden, inte bara Hamas. Är det bra menar du, eller tänker du besvara det med att prata om min utbildning?

Den andra delen av TS undran är ju den ojämna modereringen forumet där de som klagar på Sverigedemokraterna kam fortsätta utan åtgärder men de som beskyller Socialdemokraterna för liknande modereras. Jag tror att TS får acceptera att Familjeliv är ett forum som är kraftigt partisk i vissa frågor. Här finns t. ex. en synnerligen otrevlig typ som slänger ur sig nazist- och fascistanklagelser till höger och vänster utan att hans inlägg nånsin raderas. Så är det bara.
  • Konservativ
    Anonym (sådär) skrev 2020-05-15 18:07:27 följande:

Helt ok att ställa frågor, men ställer man idiotiska frågor så får man ju oxå tåla att höra hur idiotiska de är. Frihet går åt båda hållen vet du.

Det handlar inte om partiskhet, det kryllar av SD anhängare även här, det handlar om fakta, sossarna har ingen nazistisk bakgrund men SD har det.

Partiskheten som både TS och jag har framhållit handlar inte om antalet. debattörer utan om modereringen. Till skillnad från TS anser jag att man får acceptera att modereringen gynnar regimen.

Jag vet att man får tåla angrepp från olika håll och har inga problem med det. Just dina inlägg hade ingen hög kvalitet dock.
  • Konservativ
    KillBill skrev 2020-05-15 17:57:52 följande:

Att skriva att SD bildades av veteraner inom nazism och fascism är ju helt sant. Varför borde familjeliv radera ett sådant inlägg?

Var har jag skrivit att sådana inlägg bör raderas? Som jag skrev ovan accepterar jag Familjelivs sossemoderering. Familjeliv är en sossesajt så då får man förvänta sig en sossemoderering.
  • Konservativ
    Padirac skrev 2020-05-16 15:55:09 följande:

Han är med i samma förening fortfarande 

Jo, jo. Men nu var ju argumenteringen den att när han, som tonåring, gick med så var den nazistisk. Det var det enda jag argumenterade emot: att det skulle ha nån betydelse.
  • Konservativ
    Padirac skrev 2020-05-17 11:25:22 följande:

Klart det spelar roll,

Han har inte lämnat rörelsen

Han har inte tagit avstånd från rörelsens nazistiska grund

Han har tvärtom förnekat fakta om rörelsens nazistiska bakgrund

Har har låtit chefsideologen sägs att lite nazism och antidemokratiska idéer är ok, bara det inte uttrycks kontinuerligt

Han säger själv att nolltoleransen inte betyder någon som helst skillnad i sak, utan bara är en fråga om språk.

Osv

Osv

Att argumentera för att det inte skulle ha någon betydelse vilken nazistisk rörelse han gick med i som tonåring är ett vilseledande argument då inget i sak förändrats med vare sig medlemskapet eller föreningen.

Då är det ju det som är det intressanta: att partiet är nazistiskt nu.
Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S