• nihka

Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S

Anonym (regimforum) skrev 2020-05-14 15:24:37 följande:

Vad tycker ni om det? Om man kritiserar socialdemokraternas förflutna så tas dessa inlägg direkt bort av moderatorerna på FL men att kalla SD och deras förflutna för naztiskt är helt ok 

Anser ni andra att det är bra med ett socialdemokratiskt forum som tystar all kritik mot S . Eller anser ni som mig att alla ska vara lika och följa samma regler? 

Fast det du skriver är inte sant. Inlägg tas bort för att någon anmäler dem och de bryter mot forumreglerna. Någon med bristande omdöme märker tydligen inte att de sprutar ut personliga påhopp.

Jag har anmält massor av inlägg där man kallar någon av våra politiker för "utvecklingsstörd". Det brukar mest komma från SDare som tycker det är saklig kritik mot exempelvis statsministern och så tror man det är ett partiskt forum som plockar bort inlägget.

Jag har aldrig sett någon här på forumet kalla Åkesson för förståndshandikappad. Det sättet att uttrycka sig på hör till megofonhögern och det går därför hårt åt deras inlägg. Så klart. Man får ju lära sig att uppföra sig om man ska vistas på ett allmänt forum och vissa lär sig aldrig utan skyller på modereringen. Så insiktslöst.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Konservativ skrev 2020-05-15 19:43:20 följande:
    Var har jag skrivit att sådana inlägg bör raderas? Som jag skrev ovan accepterar jag Familjelivs sossemoderering. Familjeliv är en sossesajt så då får man förvänta sig en sossemoderering.
    Lidingö befolkas av miljonärssossar. Bra att veta
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-05-18 14:06:05 följande:
    Noterar att du naivt tror på allt de påstår...
    Som du blint och naivt tror på allt Israel påstår.

Man ska inte lita blint på stater som upphöjer lindrigt rehabiliterade terrorister till landsfader och som varit i konstant krig/konflikt sedan tidernas begynnelse. Man har inte "otur" så länge. Varken Israel eller Palestina.
  • nihka
    Charge skrev 2020-05-26 09:33:22 följande:
    Blir så trött på folk som skriver utan att ha koll. Det finns en fond som heter Palestinian authority martyrs fund som öppet betalar ut pengar till palestinska terrorister. Det är ingen konspiration som du försöker få det att låta. De är ju helt öppna med detta! Lika öppna som att Hamas som styr i Gaza har i sina stadgar att de ska utrota Israel. Konflikt sedan tidernas begynnelse ? 1948 då med andra ord ..
    Och jag är ännu tröttare på folk som inte klarar av att tolka text utan att läsa in sina egna fantasier.

Jepp. Tidernas begynnelse för Israel är 1948. Innan det fanns inget Israel och ingen evighetskonflikt med det lika rabiata Palestina.
  • nihka
    Anonym (Alla människors lika värde) skrev 2020-06-13 09:44:35 följande:
    Beror på hur någon tänker.Vi som redan bor i Sverige borde vara lika värda som alla andra.Så tänker jag.Duktiga Jimmie.
    Åkesson är verkligen för alla likas värde. Han gör exempelvis ingen skillnad på sin sambo och andra kvinnliga partimedlemmar. Duktiga Jimmie.
  • nihka
    Padirac skrev 2020-06-20 12:34:24 följande:
    Javisst har jag rätt - och du har fel

Men återigen undviker du att prata om sak - istället ägnar du dig åt person.

Tror du att det är skogsarbetarna som ska äga de skyddade skogområdena? - eller hur får du ihop det där med löntagarfonder och naturskyddsområden som du tydligen tror har ett samband?
    Det gick visst lite så där att lämna familjeliv för flashback. Gräset är inte grönare och man tar med sig själv dit man går. Förstår att det känns lite visset och påverkar humöret
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-08-14 20:29:07 följande:

Såg till min glädje att beslaget av Aron Flams böcker var hävt, skönt att någon myndighetsperson kan tänka. 
    Det talar för att åtalet kommer att ogillas, eller att Aron Flam frikänns och det patetiska museet får stå där med skammen.

Eller hur. Jättepatetisk med upphovsrätt. Snygg inställning. Bara att stövla in och ta det man vill ha. Men så finns det hela länder som tänker så...
Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S