• Anonym (Cc)

Porr: film eller novell? Vad väljer du?

Och varför?

Jag ratar porrfilm handlöst...noveller är ju mer detaljerade, dom beskriver känslan...och att själv få fantisera fram bilder är för mig mycket mer eggande än att få det "serverat"...

Tyvärr då har jag aldrig haft en partner som känt likadant (män är nog generellt mer visuella) så har alltid blivit porrfilm som förspel, även fast att det inte gett då mycket för mig.

• Svar på tråden Porr: film eller novell? Vad väljer du?
  • Tecum

Jag väljer novell mer tyvärr finns det så otroligt få riktigt bra noveller där författaren klarar att både bygga upp en stämning, ha med en konflikt och skildra själva sexet varierat och ffa trovärdigt. 

• Anonym (Äkta!)

Ska jag (man) kolla på porr så är det endast hemmagjorda klipp jag vill se.

Det måste vara ?äkta? amatörer annars känns det bara så osexigt på något sätt.

Går igång på att se riktig njutning.

Men noveller är också bra, då blir det lite lättare att placera sig själv och eller sin partner i fantasin :)

• KimLinnefeldt

Jag blir tänd av tanken på att se porrfilm tillsammans, och ibland accepterar hon det, fast hon själv knappt tittar. Hon gillar det inte, och då blir det inte så skönt för mig heller. Dessutom blir jag på något sätt stressad av att inte veta var mitt fokus ska ligga - hos oss eller på teven.

Vi har läst en del noveller och fastnat för att lyssna på ljudböcker med erotiska noveller. Otroligt tändande för båda två. Fantasin är en stark erogen zon. 

Favorit: Clara Jonssons novellsamlingar på Adlibris Letto.

• Anonym (Man)

Måste man välja? Flört

En variant som jag provat med framgång är att skriva erotiska noveller som jag sedan läser upp för min partner. Innehållet är en väl avvägd blandning av våra erfarenheter och hennes och mina fantasier. Brukar hetsa upp ordentligt och följas av skön sex med hög intensitet.

Svar på tråden Porr: film eller novell? Vad väljer du?