• Ignoramus

    Paolo Roberto arresterad för sexköp

    Jag har en bekant som blev lämnad av sin pojkvän för en annan kvinna. Ett halvår senare var han tillbaka och ville börja om från början. Efter några månader tog hon honom på bar gärning när han var otrogen med samma kvinna igen. Och nu har han slutat höra av sig men kommer han - mot förmodan - tillbaka en tredje gång så kommer hon att välkomna det.

    Det måste ju nästan vara en ännu starkare och mer inspirerande förebild, eller? Hon går ju verkligen också emot den mall vi andra tycker att hon borde följa.

    Eller?


    Anonym (stupido) skrev 2020-06-19 16:30:25 följande:

    "Självbedrag"?

    Hon säger det själv i podden.

    Hon vet att hon kommer att provocera just för att hon inte följer den mall som andra människor kräver att hon ska följa. 

    Hon talar om hatet och det negativa som skrivs om henne i sociala medier också.

    Podden här:

    poddtoppen.se/podcast/1517794170/assefa-schlingmann/2-hur-finner-man-ljuset-i-morkret

    Svårt att hitta en starkare och mer inspirerande förebild - man som kvinna.


  • Ignoramus

    Ja, nä, jag använde ordvalet mall för att personen jag citerade gjorde det först. Det är klart att man vill skydda sina vänner från den sortens självdestruktiva beteende. Precis som att Elin inte är ett föredöme som går emot strömmen om hon väljer att ta tillbaka honom, utan det kommer bara leda till mer hjärtesorg och ett ofrånkomligt uppbrott. Med skillnaden att hon kommer vara längre ner på botten då än nu. Det är dumt att glorifiera förlåtande och förståelse i vissa fall. Det är inte två automatiskt bra egenskaper i alla situationer.


    XDFDG skrev 2020-06-21 20:36:14 följande:

    Mall och mall. Det finns ingen j-a mall. Jag har en kompis som en dag fick veta att hans fru bedragit honom i 7 år, detta fick han veta i samband med att han blev lämnad.

    Han deklarerade tydligt att han skulle förlåta henne och ta tillbaka henne med öppna armar.

    Åter till mailen. Orsaken till att vi vänner försöker få honom att släppa dessa tankar är att vi bryr oss om honom. Dels vill vi inte att han ska ha något falskt hopp. Hon kommer aldrig tillbaka. Dels vill vi inte att han ska bli lurad en gång till.

    Han kommer aldrig att bli hel igen. Kommer aldrig kunna lite på någon 100% igen.


  • Ignoramus

    HA jag tänkte också ?har han blandat ihop sig själv med Bruce Willis??


    Anonym (Little piggie) skrev 2020-06-21 23:25:48 följande:

    Nu finna det andra sätt att hota folk på än med pistol. Du verkar som sagt vara extremt okunnig på området, kanske är du väldigt ung? Samt att du besitter en stor övertro på dig själv.

    Livet är inte som en actionfilm och du är inte Bruce Willis.

    Att ens dra in värdighet och personliga värderingar tyder på att du är typ 18 år gammal och skulle må bra av att mogna lite samt skaffa lite ödmjukhet.

    Ja, jag vet med säkerhet hur det fungerar och hur tjejerna blir manipulerade.

    Lägg ner nu innan du gör bort dig ännu mer med dina pojkdrömmar om stryptag och sno pistoler.


  • Ignoramus

    Wow, man häpnar verkligen över mäns slutledningsförmåga ibland.

    Ok hade alla sexsäljare gjort det fullständigt frivilligt hade det väl varit en sak - för mig hade det fortfarande varit totalt obegripligt att en man skulle kunna tänka sig att betala för ?samtycket? och tillgången till en annans kropp, och inte anse att allt annat än en precis lika tänd och villig sexpartner är otänkbart... men jaja, that aside.

    I nuläget bevisar män (inkl PR) om och om och om och om igen att de antingen är fullständigt blinda för vad samtycke egentligen innebär och vilka som verkligen är där HELT frivilligt, eller så skiter de totalt i det. Jag vet inte vad som är värst. Men jag är glad att oaktsam våldtäkt numera finns som begrepp, för man ska inte längre kunna säga ?jag visste inte att hon egentligen inte ville?. Nu är det bara att hoppas att såna som PR - som tom själv erkänner att kvinnan knappast vad där frivilligt - åker dit så att det stänker om det, så att lagen inte blir helt tandlös.


    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 01:19:07 följande:

    Betala för sex och du är en torsk.

    Betala en tjej för att ha sex med dig och du filmar det, du spelar in porr.

    Bjud på en drink eller en middag för att du hoppas på sex, du är en gentleman.


  • Ignoramus

    Men hallå, är du en biffig man har du ett helt annat våldskapital att röra dig med än en obeväpnad kvinna som väger hälften så mycket som sina förövare. Hon har aldrig ens haft lyxen att fantisera om att hon är John McClane, något som du - av allt att döma - spenderat veckor eller tom månader åt.

    Du har förresten inga barn gissar jag?


    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-28 23:28:55 följande:

    Vad har det med saken att göra? Kvittar väl? Du drog en liknelse.. Jag vet inte helt hur jag hade gjort, men jag hade tänkt på min egna frihet iallafall och försökt skydda andra så mycket jag kunde, men tänkt på min frihet som sagt. Men självklart jobbigt om nån skulle hotat min släkt.

    Åldern kvittar så. Men jag är vuxen.


  • Ignoramus

    NEJ det är inte ett yrke precis som vilket yrke som helst. Hittar du alla dina argument i ?idiotiska män som resonerar idiotiskt?-kompendiet eller? Såna som dig verkar hålla fast vid den här åsikten till dess att din mamma, syster, dotter, fru eller sambo börjar sälja sex. Då ser det där städjobbet helt plötsligt mycket mer attraktivt ut. Innan man gör det personligt så tycks ni sakna förmågan att sätta er in i andra kvinnors situation; då är de liksom inte människor för er utan något annat. Något oviktigt.


    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 01:50:58 följande:

    Att vara prostituerad är trots allt ett yrke. Vissa dagar/nätter är säkert bättre eller sämre än andra. Precis som vilket yrke som helst. Att säga att all form av prostitution är våldtäkt, är som att säga att alla som till exempel som jobbar som städare är slavar.


  • Ignoramus

    Jag gillar inte heller att städa, men hade också kunnat göra det om jag behövde pengarna. Jag hade däremot aldrig kunnat sälja sex.

    Hade du själv kunnat sälja analsex till andra män för pengar? Hellre det än ett städjobb?


    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 10:20:41 följande:

    Jo det är världens äldsta yrke. Det finns till exempel nymfomaner som säljer sex, eftersom de tänker att de lika gärna kan få betalt för att göra det de gillar. Sen finns det de som inte gillar det särskilt mycket, men väler ändå att göra det för pengarna. Jag gillar inte att städa, men behöver jag pengarna så kan jag absolut tänka mig att jobba som städare.


  • Ignoramus

    Så du hade städat men inte sålt sex? Vad konstigt, yrke som yrke! Eller?


    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 10:54:55 följande:

    Jag personligen hade inte gjort det nej. Men det finns ju män som gör det, och det är samma där. Vill de erbjuda den tjänsten mot betalning ser jag inget problem med det, så länge det är samtycke från båda hållen i den affärsuppgörelsen. Alexander Bard har ju till exempel lånat ut sitt fishål mot betalning, och verkar inte ångra det speciellt mycket.


  • Ignoramus

    Hahah jamen det är sånt skitsnack. Om du saknade tak över huvudet och mat i magen och valet stod mellan att bli telefonförsäljare och att sälja sex till andra män slår jag vad om att du hade valt att bli telefonförsäljaren. JUST FÖR ATT SEXSÄLJARE VERKLIGEN INTE ÄR ETT YRKE SOM ANDRA. Det är bara mäns vanliga jävla försök att rättfärdiga sitt vidriga beteende/sin moraliska kompass. Men man lever som vanligt inte som man lär.


    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 12:22:16 följande:

    Nej det är inte alls konstigt. Det finns andra yrken jag aldrig skulle söka också. Som telefonförsäljare till exempel. Men det betyder inte att jag vill förbjuda det yrket.


  • Ignoramus

    Men det har ju ingenting med din läggning eller din njutning att göra. Du får ju helt enkelt anpassa dig efter marknaden.


    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 13:00:22 följande:

    Just att sälja sex till andra män när man är hetero är nog inget att rekommendera. Men hade jag varit gay eller bisexuell så kanske jag hade övervägt det.


  • Ignoramus

    Ja, om det hade funnits en efterfrågan tror jag att det åtminstone hade känts mycket säkrare.


    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 13:18:01 följande:

    Varför då? Skulle en heterosexuell tjej välja att sälja sig till kvinnor istället tror du?


  • Ignoramus

    Men det är ju det hela frågan handlar om. I de allra flesta fall handlar prostitution inte om någon fri vilja, utan tvång, hot, självskadebeteende, droger, tidigare övergrepp... you name it. Kan man garantera att det inte är något annat än den fria viljan bakom, så sure... each to their own. Men det kan man ju Verkligen inte i de allra flesta fallen.


    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 13:34:42 följande:

    Ok ja det är möjligt att det finns heterosexuella män som kan tänka sig att sälja sig till andra män med, och det är helt ok för mig då jag som sagt inte är emot prostitution. Att jag själv inte vill sälja mig till andra män säger inte så mycket. Jag skulle inte ta betalt för att någon ska bajsa på mig heller. Men vill någon sälja den tjänsten till någon som vill betala för det så fine by me.


  • Ignoramus

    Ja, fast delvis av andra orsaker. När högstadietjejer svimmar av för att pojkarna utför strypsex på dem och pojkar och män blir helt sexuellt avtrubbade pga en överdriven porrkonsumtion så känns det inte så hälsosamt. Kanske då att traditionell porr från typ 50-talet (hahah jag har aldrig sett en porrfilm; märks det?) ska vara okej, men inga fetischer. Speciellt inget som kan vara rent skadligt för den andra parten.


    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 13:53:32 följande:

    Fast det finns de som jobbat som prostituerade och tyckte det var helt ok, och de tycker att det ska vara lagligt. Långt ifrån alla prostituerade är trafficking offer. Men vi är i alla fall båda överens om att det inte är ok att tvinga någon annan att prostituera sig. Borde porr vara olagligt också tycker du?


  • Ignoramus

    1) Ja, fast som sagt så verkar män totalt oförmögna att känna igen ett traffickingoffer, en drogberoende, någon tonåring med självskadebeteende eller övriga indikationer på att hon egentligen inte tycker att det är speciellt trevligt att ha en främmande, naken man flåsandes över eller under sig... eller så bryr de sig bara inte. Det borde ju vara obligatoriskt med typ tio möten innan där man bara sitter och pratar och diskuterar situationen så att man verkligen försäkrat sig om att den andra gör det helt frivilligt och inte för att hon är i desperat behov av pengar eller - frankly - värre.

    2) Nä det skrev jag också. Men de allra flesta gör det fortfarande inte helt frivilligt, utan de är som oftast något underliggande problem bakom. Och då borde männen naturligtvis backa, men det gör de såklart inte.


    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 13:53:32 följande:

    Fast det finns de som jobbat som prostituerade och tyckte det var helt ok, och de tycker att det ska vara lagligt. Långt ifrån alla prostituerade är trafficking offer.


  • Ignoramus

    Du inser att man kan skicka en bild på någon annan än sig själv? Och att även snygga killar kan vara farliga och utsätta dig för något du inte vill?


    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 14:14:51 följande:

    Ja men det är ju ett argument man använder för att prostituation ska legaliseras, för då kan man ha mer kontroll över det. Nu är jag ju varken tjej eller har jobbat som prostituerad. Men om jag var en tjej som ville prova på att sälja mig själv för att dryga ut studentkassan lite skulle jag annonsera via nätet. Sen skulle jag be torsken skicka bild på sig själv innan vi träffades, på så sätt skulle jag kunna välja bort de som är väldigt oattraktiva, som jag absolut inte skulle kunna tänka mig att ligga med.


  • Ignoramus

    På vilket sätt tror du legalisering skulle hjälpa? Det skulle väl om något normalisera det; att pojkar kommer växa upp i tron att det är något helt normalt att köpa någon annans kropp.


    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-07-01 13:09:19 följande:

    Du har rätt i att som det ser ut nu så är det nog svårt att se skillnaden. Det är just därför man bör legalisera det för att få mer kontroll på det. Hur många procent det är vet jag inte. Men det heter ju att man ska ha rätt att få bestämma över sin egen kropp. Så att sälja sex borde ju innefatta det.


  • Ignoramus

    Eller så är det något som är extremt skevt med kvinnosynen man ens tänker tanken på att köpa (eller sälja) någon annans kropp. Det har inte med marknadsvärde att göra; tvärtom. Att inte kunna se människovärdet.


    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-07-01 15:33:17 följande:

    Jo men det är ju så att om man ska prata om marknadsvärde när det gäller sex. Så är det.så att tjejer är mer eftertraktade när det gäller sex. Varför tror du till exempel att arabiska män är beredda att betala 40 kameler för att en man ska gifta sig med deras dotter?


  • Ignoramus

    Ja det hade ju varit väldigt praktiskt om prostituerade hade varit robotar istället för människor.

    Annars skulle din ?bra lösning? gå ut över både sexsäljarna och kvinnor generellt.


    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-07-01 23:24:59 följande:

    Problemet är att många fler män blir utan och söker sig till prostituerade istället, importerar en thaitjej som vill ha ett bättre liv. Eller blir incels och tar ut sin ilska på samhället, polariseringen mellan könen ökar. Men missförstå mig rätt, jag tycker varje individ ska ha ett fritt val. Jag säger nu bara vad konsekvenserna blir, och för att täcka upp för de konsekvenserna så skulle legalisering av prosititution vara en bra lösning.  




  • Ignoramus

    Det blir även fel att köpa samtycke. Att tycka att sex är en handelsvara. Det är, eller borde vara, mer av en moralfråga än en lagfråga.


    Anonym (12345) skrev 2020-07-04 13:36:56 följande:

    Det blir fel att betala för sex när det står så i lagen.

    Men det är lite märkligt att det tillåts att sälja något som är reglerat att ingen får köpa.

    Sedan kan man ju diskutera, hur mycket ska man straffa en människa och paolo i detta fallet.

    När anses det att han fått sitt straff och kan gå vidare i livet?


Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp