• Fri 15 May 2020 15:43
    637 visningar
    1 svar
    1
    637

    Håravfall

    Bakgrund: Är en kille på 20 år som inte har håravfall i släkten: morfar är 86 och har hår på hela huvudet, pappa är 55 år och har hår över hela huvudet även han, farfar är 81 och även han har hår på hela huvudet (alla tre har fått grått hår och lite tunnare överlag men inga kala fläckar/höga hårfästen). Har inga mor/farbröder att jämföra mig med.

    Nu till poängen: Jag är i en period då jag tappar vad som är väldigt mycket hår sätt till vad jag brukar, just nu vid dusch kan det enkelt trilla av ca 50-80 hårstrån (ja, jag räknar ibland) vilket är mer än vad jag brukar tappa.

    Min fråga är ifall jag helt enkelt dragit en nitlott och kommer bli släktträdets första flint eller om det kan bero på den körtelfeber som jag hade för ca 2-3 månader sedan? Det var vad doktorn sa iallafall, men jag är ändå orolig.

    Vad tror ni? Är det dags att spara till hårtransplantation eller är det som sagt en följd utav den kraftiga körtelfeberinfektionen jag hade för 3 månader sedan?

    Det ska tilläggas att än så länge ser inte mitt hår på något sätt tunnare ut utan det är bara jag själv som märker att jag tappar fler hårstrån än vanligt. Borstar aldrig mitt hår och använder billiga hårprodukter. Överstyling är ingen risk då jag inte ens använder hårvax.

Svar på tråden Håravfall