Inlägg från: Anonym (Lite salt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lite salt)

Mer Paolo Roberto

Varför ska jag visa ödmjukhet inför Paolo Roberto? Självklart kan folk begå misstag, men det var knappast det det handlade om här. Han visste vad han gjorde, och han valde att begå en kriminell handling där han stödde organiserad brottslighet och utnyttjade en utsatt kvinna.

Nej, han ska inte utsättas för stening. Han ska lagföras och dömas för sitt brott som alla andra. Men har han tappat den lilla respekt jag hade för honom? Absolut.

• Anonym (Lite salt)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-16 23:25:14 följande:

10 % av alla svenska män har köpt sex, och det är betydligt fler som gör det utomlands där det är lagligt.

Jag förstår inte logiken. Menar du att sexköp automatiskt blir okej för att en tiondel av männen gjort det?

Om undersökningar skulle visa att en tiondel av männen misshandlar kvinnor (eller gör något annat brottsligt) , blir misshandel (eller andra brott) plötsligt mer okej? Kan vilken handling som helst bli okej om bara tillräckligt många gör den?

Att en tiondel av männen brutit mot lagen är hemskt, och är inget som på något sätt ursäktar Robertos brott.
Svar på tråden Mer Paolo Roberto