Inlägg från: Xenia |Visa alla inlägg
  • Xenia

Mer Paolo Roberto

Largeman skrev 2020-05-16 21:41:26 följande:

Våldtäckt? förstår inte! varför dessa överdrifter.
    Det är nästan bara i "duktiga" Sverige vi moral predikar om världens äldsta yrke!
    Våld och annan skit är fruktansvärt, det ska straffas utav bara skogen! men så många våldsmän som går fria på våra gator, sinnessjukt alltså och inga straff delas ut, men att köpa sig ett ligg, då korsfästs man i Sverige och är världens sämsta människa.

Kan folk sluta skitsnacka om "världens äldsta yrke"? Demon Tror du verkligen att det fanns prostituerade när vi levde som samlare och jägare och nomader? Världens äldsta yrken är snarare samlare, jägare och barnmorska.

Att prostitution funnits och finns beror på ojämlikheten. Kvinnor har inte ensamma kunnat försörja sig och sina barn  på annat sätt.

"Yrket" är också farligt. Många seriemördare väljer prostituerade som inte kan avstå från att ha sex med främmande män.
  • Xenia
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-16 23:11:27 följande:

Försvarar inte sexköp eller det han har gjort men jag undrar om dessa folk som anser att han ska stötas ut ur samhället hade resonerat likadant om sexköp hade varit lagligt. Sverige är ju ganska ensamt om att ha en lag som förbjuder sexköp.

Trafficking brukar ändå vara förbjudet i de flesta länder. Då borde det vara förbjudet att utnyttja trafickingoffer också.

Det handlar f ö i detta fall om att PR ansetts som ett föredöme, någon man lyssnar på när det gäller träning och matlagning. Jag skulle inte längre vilja lyssna på vad han säger, skulle bara tänka på vad han gjort.

PR är ingen stackars handikappad man som inte kunde få till på det på annat sätt. Han är relativt nygift med en tjej som är hälften så gammal som han, ändå vill han utnyttja en prostituerad som extra krydda. Det är inte synd om honom.
  • Xenia
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-16 23:47:56 följande:

Men hallå...

Varenda vettig man i Svedala gör just nu vågen i decenniets största skadeglädje.

Paulo står ju egentligen för allt som feministerna säger sig avsky. Men det går inte ihop eftersom feministerna gillar Paulo. Därför är det så kul att just han åker dit. Men var inte oroliga, snart är han tillbaka i tv4.

Vilka "feminister" gillar Paulo Roberto?

Jag har alltid tyckt att han var en arrogant mansgris men anade inte hur illa det var förrän nu.
  • Xenia

Vad är det för löjlig whitewashing? "Alla ni som fördömer PR är bara skadeglada hycklare". Bara ett genomskinligt försök att blanda bort korten.

Frågan gäller om PR:s handlingar är brottsliga och moraliskt förkastliga eller inte. Att spekulera om "fördömarnas" känslor urskuldar inte PRs (och andra sexköpares) handlingar.

• Xenia
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-17 16:50:51 följande:
    Det är intressant. Tidigare i sitt liv har han sparkat in tänderna på folk. Misshandlat och gett andra män men för livet. För mig är det ofattbart att någon kunde se honom som ett föredöme. Men så länge hans gangsterfasoner bara drabbade män så var det kanske okej.
    Det var en konstig slutsats. Jag har öht inte vetat något om  honom förutom att han höll på med boxning och var en mullig mansgris. Förevigad i Stig Larssons Milleniumtrilogi.

Men om han pratar om träning och matlagning i TV så kan ju folk se honom som föredöme i just de ämnena.
  • Xenia
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-17 16:52:32 följande:
    Du skrev ju nyss att han ansågs som ett föredöme och någon "man" lyssnar på när det gäller träning och matlagning.
    Inte ett föredöme för mig. Men folk som uppträder regelbundet i TV och är duktiga på något brukar folk gilla. Det är väl inte alla som känner till eller bryr sig om hans förflutna. Eller hans mansgrisiga åsikter.
  • Xenia
    Anonym (Trött) skrev 2020-05-17 18:54:43 följande:

Ja det är fel och brottsligt. Men samtidigt en förbannad dubbelmoral i detta land att det är förbjudet att köpa något som ändå är helt lagligt att sälja.

Sedan hade det varit intressant hur "massans" bedömning och häxjakt i medier hade varit om det var en gulltomte från vänstersidan som gjort samma brott.

Tycker det är sorgligt för hans tjej, barn osv för det han gjort. Men orkar inte bry mig så mycket ärligt talat.

Om det vore olagligt för kvinnorna så skulle trafficking-offren bli dubbelt straffade. Först utsatta för flera våldtäkter dagligen, sedan (om torskarna åkte fast) skulle de straffas för att de sålt sex. Inga kvinnor skulle då våga vittna.

När det gäller "gulltomte från vänstersidan" så är du helt ute och cyklar. Det är brottet i sig folk är upprörda över, det skulle de bli vilken kändis det än gällde. Möjligen skulle man bli mer chockad om en "gulltomte" gjorde det är att råskinnet Paulo Roberto gjort det. Varför skulle folk tycka det var ok att någon gjorde så? Rynkar på näsan
Svar på tråden Mer Paolo Roberto