Inlägg från: Anonym (Sulan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sulan)

Mer Paolo Roberto

Largeman skrev 2020-05-16 21:41:26 följande:

Våldtäckt? förstår inte! varför dessa överdrifter.

Det är nästan bara i "duktiga" Sverige vi moral predikar om världens äldsta yrke!

Våld och annan skit är fruktansvärt, det ska straffas utav bara skogen! men så många våldsmän som går fria på våra gator, sinnessjukt alltså och inga straff delas ut, men att köpa sig ett ligg, då korsfästs man i Sverige och är världens sämsta människa.

För att det inte handlar om ett vanligt sexköp. Det handlar om en flicka som tagits från sitt hemland för att en svensk man ska kunna tjäna pengar på att andra män ligger med henne mot hennes vilja. Det brukar definieras som våldtäkt.
  • Anonym (Sulan)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-16 23:47:56 följande:

Men hallå...

Varenda vettig man i Svedala gör just nu vågen i decenniets största skadeglädje.

Paulo står ju egentligen för allt som feministerna säger sig avsky. Men det går inte ihop eftersom feministerna gillar Paulo. Därför är det så kul att just han åker dit. Men var inte oroliga, snart är han tillbaka i tv4.

Bara för att du känner en feminist som gillar Paolo Roberto innebär det inte alla, eller ens de flesta, feminister gillar honom.

Han har gjort så många korkade och manschauvinistiska uttalanden genom åren att de flesta feminister faktiskt tar avstånd från honom.

Att han beskriver sina utåtagerande beteenden, misshandel (våld mot andra) och sexköp (även det våld mot andra) som självskadebeteende är bara sjukt.
  • Anonym (Sulan)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-17 08:42:02 följande:

Han är ett kriminellt as, inget snack om den saken.

Dock skulle han aldrig få vara programledare i tv4 om inte kvinnorna gillade honom. Du tror väl inte att det är männen som vill se honom på tv?

Snart är han tillbaka i rv4 igen, deras me too-engagemang var bara ren bluff.

Jag vet att väldigt många män ser upp till Paolo Roberto, säkert väldigt många kvinnor också. Det innebär inte att de flesta feminister ser upp till honom.

Du kanske inte riktigt vet vad feminism innebär, utan tänker att kvinna=feminist och man= inte feminist.
  • Anonym (Sulan)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-17 09:13:07 följande:

Njae, feminister älskar farliga bad boys. Han behöver bara spöa på en datanörd och be om ursäkt, skriva en bok till, laga lite mat och se lite italiensk ut. Sen är detta glömt.

Många kvinnor faller för bad boys, det innebär inte att alla feminister gör det.

Du vet väl att även män kan vara feminister?
  • Anonym (Sulan)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-17 20:57:06 följande:

Tro mig, jag njuter när du räknar upp alla uppdrag han förlorar. Det kan bli relativt tufft för honom ekonomiskt inom kort.

Det är ägarna som bestämmer vem som syns i rutan, det har du rätt i. Men varför visade de Paolo. Jo, för att han sålde. Det är kvinnorna i barnfamiljer som styr vilken pasta som kommer hem från affären. Kvinnorna gillar en bad boy med mål i mun. De vill inte ha nån mobbad mespropp som talar om för dem vad de ska köpa för pasta. De lyssnar på macho mannen som vinner gatuslagsmålen. Du tror väl inte de skulle köpa den Nisse - den tanige datanördens - pasta?

Kan du förklara varför det bara är män som backar Paolo nu? Kan du förklara varför så många män följer honom på Instagram? Det är ju MÄN som vill vara som Paolo som älskar honom och som backar honom. Män som älskar vapen och slagsmål och farligheter. Män som ser upp till honom för att han har varit en slagskämpe och ändå lyckats.
  • Anonym (Sulan)
    LukeStairwalker skrev 2020-05-17 21:59:14 följande:

Hur vet du att det är bara män? Kan man se det nånstans? 

Det är åtminstone 12-13 000 som gillat hans instagraminlägg efter skandalen. 

Jag tror det finns långt fler än 13 000 män i Sverige som gillar vapen, slagsmål, farligheter och Paolo, tyvärr. 

Det finns säkert många fler som gillar Paolo fortfarande men inte vågar öppet gilla hans inlägg eller backa honom offentligt. 

Nej, jag uttryckte mig knasigt. Tänkte på de kändisar som backar honom, det är bara män.
  • Anonym (Sulan)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-17 22:07:07 följande:

De taniga datanördarna måste säga ifrån.

*Taniga datanördar mot Paolo Roberto* Dem vill jag se på gatorna nästa 8e mars.
  • Anonym (Sulan)
    Anonym (M) skrev 2020-05-18 06:25:47 följande:

För det första så ser jag att många skriver att Paulo "Ser bra ut"

Jag har alltid tyckt att han är något av det fulaste jag sett i TV. Tätt sittande ögon, små märkliga kinder, och vi ska inte tala om näsan. Dessutom är han en tvärhand hög. Har sett honom lubba runt i Nacka och även det är en märklig syn... 

För det andra så tycker jag att det är jättebra att han döms så hårt. 

Sedan blir jag rädd av alla män som sitter och håller honom om ryggen. Det får mig att tappa hoppet om män. Ni är lika fulla av skit som jag anat. 

Inte alla män såklart, men inte desto mindre just män. 

Var 10:e man köper/har köpt sex. 

Och genom sitt beteende efteråt visar Paulo att han inte har fattat något. 

Han kommer aldrig att fatta. Därför är folk så arga. 

Jag vill att han ska bli den ensammaste människan på jorden, tills han fattar! 

Jag blir mest arg på argumentet att en man som ser bra ut inte behöver köpa sig sex, eller att in man som ser bra ut inte behöver våldta.

Det handlar inte om brist på sex, det handlar om att ta makt över någon och att trycka ner och förnedra. Prostituerade kvinnor utsätts ofta för betydligt grövre sex än vad män utsätter sina sambos/fruar/flickvänner för.
  • Anonym (Sulan)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-18 18:28:27 följande:

Ja det är lustigt att feministerna vaknat. När lille Paolo "bara" var en våldsverkare hade de inga problem med honom.

Men ge dig nu! Varför har du fått för dig att feminister skulle gilla en mansgris som Paolo? Det säger väl sig själv att han inte är typen av person som feminister ser upp till.
  • Anonym (Sulan)
    Postman skrev 2020-05-18 20:11:22 följande:

Ja jag håller med, har tänkt den tanken med. Och inte bara feminister, finns många fler som plötsligen har vaknat till. Så märkligt.

Så som machomännen och datanördarna...
  • Anonym (Sulan)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-18 21:21:44 följande:

Sorry, jag hade helt missat demonstrationerna utanför tv4 där feminiisterna kräver att han ska bort ur rutan.

Så att alla Sveriges feminister inte står och demonstrerar utanför TV4 24/7 det senaste decenniet bevisar att alla feminister älskar Paolo Roberto?

Hur ofta har du stått utanför TV4 och krävt att han ska sparkas? Har du inte gjort det, innebär det att du är förälskad i honom? Älskar du bad boys?
  • Anonym (Sulan)
    Anonym (Peter) skrev 2020-05-18 20:34:48 följande:

Fördömer de hans handling? Kan du ge exempel, för jag behöver bli lite uppmuntrad efter alla kändismän som ryggdunkar och peppar honom.

Jag var ironisk...
  • Anonym (Sulan)
    Postman skrev 2020-05-18 20:41:52 följande:

De har jag inte sett till, vart ser du dom?

Du menar var jag ser dem? Tyvärr ingenstans..
  • Anonym (Sulan)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-18 22:40:14 följande:

Tråden handlar alltså om våldsverkaren och sexköparen Paolo Roberto. Så nu vet du det.

Synd då att någon fått den att handla om att det är feministernas fel att Paolo Roberto öht är känd.
  • Anonym (Sulan)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-18 22:22:53 följande:

Vilken nivå du håller. Nästan imponerad.

Tänkte att om jag sänkte mig till din nivå så skulle jag nå fram till dig. Det var värt ett försök i alla fall...borde insett att det var dömt att misslyckas.
  • Anonym (Sulan)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-16 23:47:56 följande:

Men hallå...

Varenda vettig man i Svedala gör just nu vågen i decenniets största skadeglädje.

Paulo står ju egentligen för allt som feministerna säger sig avsky. Men det går inte ihop eftersom feministerna gillar Paulo. Därför är det så kul att just han åker dit. Men var inte oroliga, snart är han tillbaka i tv4.

Här är första kommentaren som handlar om det.
  • Anonym (Sulan)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-17 09:13:07 följande:

Njae, feminister älskar farliga bad boys. Han behöver bara spöa på en datanörd och be om ursäkt, skriva en bok till, laga lite mat och se lite italiensk ut. Sen är detta glömt.

Här också!
  • Anonym (Sulan)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-18 23:05:44 följande:

Men det stämmer ju att feminister gillar bad boys. Vore det inte så skulle ju problemet vara ur världen. Bara att välja bort sådana män.

Nej, feminister i allmänhet gillar inte bad boys.

Nej, det räcker inte med att feministerna väljer bort män som Paolo. Alla måste göra det, feministerna, bratsen, punkarna, de taniga datanördarna, drag queens, bimbos, mufare, skinheadsens, hipsters, tanterna, medelålders män med hatt och även du.
Svar på tråden Mer Paolo Roberto