• Mon 18 May 2020 12:49
    1446 visningar
    18 svar
    18
    1446

    Vad göra som inte innefattar alkohol

    Hej!
    Behöver tips på olika aktiviteter.
    Våra ungdommar har flyttat hemmifrån och vi jobbar mycket i veckorna. Driver eget företag.
    Nu när ungdommarna är utflugna blir det inte att man är engagerad i deras aktiviterter  längre och har blivit att vi istället bara sjunker ner i soffan med en flaska vin fredag och lördag kväll.
    Har inte bästa fysiken så blivit riktiga soffpotatisar. Vill få till något mer givande i livet.
    Vad hittar ni på fredagar och lördagar som inte innefattar alkohol?

  • Svar på tråden Vad göra som inte innefattar alkohol
  • Mon 18 May 2020 13:56
    #4
    Tonårsmamman1 skrev 2020-05-18 13:22:32 följande:

    Vi brukar ofta hitta på saker under dagen (golfa, handla, åka till skogen eller annat) så vi har inga problem att hänga i soffan på kvällarna. Annars kan man åka in till stan och gå på bio, äta ute. Eller spela kort eller spel, lägga pussel, ta en kvällspromenad. Träffa vänner.

    Är det alkoholen som är den stora boven, att det dricks för mycket? Eller är det stillasittandet?


    Alkohol/Stilasittande går nog lite hand i hand. Man är trött efter en vackas slit sätter sig i fåtöljen och då är det gott med något. Sen sover man lite längre på lördagen och gör alla måsten som inte hunnits med i veckan, när alla tråkiga måsten är klara sjunker man ner igen och samma visa igen.
    Vill få ideer som gör att även om vi är trötta så är det så givande att man ser förbi tröttheten.
  • Mon 18 May 2020 14:18
    #6
    Elviram skrev 2020-05-18 14:02:41 följande:

    Vad har du haft för drömmar i livet? Nu har du chansen att uppfylla dem du fått skjuta undan. Kan du inte komma på någon dröm så fundera över vad du brann för eller var intresserad av som liten.

    Du skriver att du inte är i bästa fysiken, kanske börja träna? Känner din man likadant?


    Ja vi känner nog så båda, men jag mest. Skulle vara superkul att träna och vill gärna det men har kraftig övervikt så vågar mig bara ut på promenader och kondisen är så dålig så blir bara 10 minuter. Det är ett av mina mål att faktiskt ta tag i. Har nog aldrig haft några särskilda intressen kanske därför det är svårt att komma på saker nu. Hade också väldigt begränsad ekonomi innan som kanske gjorde att man aldrig tänkte på att göra saker och då har huvet nu stängt ner på sådant :)
  • Mon 18 May 2020 22:00
    #11

    Tack för alla bra tips. Till helgen lutar det åt fiske och minigolf.

  • Wed 20 May 2020 15:54
    #13
    Dr Nail skrev 2020-05-18 22:03:08 följande:

    Konstig fråga. Alkohol är lagligt, det är inte direkt så att man får rekommendera något annat om man inte vill bli bannad...


    Förstår inte riktigt vad du menar?
  • Tue 8 Aug 2023 12:30
    #16
    +2

    Uppdatering efter drygt 2 år. 
    Började träna och tänka på vad jag åt. Det hjälpte till med att gå ner i vikt. När jag gick ner i vikt fick jag mer energi och ville/orkade hitta på mer. 
    Tycker fortfarande det är otroligt gott med vin men tål så ytterst lite efter viktnedgången så blir betydligt mindre av den varan. 
    Tack för inputs för 2 år sedan, tog till mig av tips och ideer. 
    Nu har vi en helt annan ork och energi som gör oss mer nyfikna. 
    Man ska aldrig säga nej till något innan man provat är vårt nya måtto så blivit massor av nya aktiviteter.

  • Tue 8 Aug 2023 13:02
    #18
    Räkan77 skrev 2023-08-08 12:51:42 följande:

    Bra jobbat!

    , Nyfiken fråga:, fick du med dig mannen på tåget? 


    Japp, när han såg mina resultat hoppade han också på. 
    Innan vi går på AW på fredagen kör vi ett pass på gymmet ihop :)
Svar på tråden Vad göra som inte innefattar alkohol