• Anonym (????)

Jag är förkrossad

Hej.. detta är första gången jag skriver här, brukar dock söka mig hit när jag undrar något och vill veta vad folk tycker.

Det är så här, jag har varit sambo med en underbar man i över fyra år.

Han berättade för några år sen att han hade haft en sexuell relation med en annan man på en sexklubb. Jag frågade massor så klart men dömde aldrig honom, han tyckte att eftersom jag var bisexuell skulle jag förstå, och det gjorde jag.

Han ville ha spänningen och det fick han, och enligt honom så var det slut med det.

Men kvinna är man, och under åren har jag väl inte släppt det helt och hållet (fast bara i mitt huvud) aldrig nämnt något, men fått små tecken då och då, om att han kanske gillar män mer än vad han tror..

glömde nämna att han gick igenom en incident när han var liten, med en man, som ?rörde honom? opassande...

Han har gett mig som sagt små tecken, tillräckligt för att jag frågat honom nån gång om han är bisexuell.

Vår sexliv har varit bra och jag vet att han attraheras av kvinnor också.

Sen har vi haft våra sexproblem med impotens vilket har gjort att jag börjat undra.

Skit samma...

Saken är att han har lätt för att ljuga, jag har kommit på honom men ?vita lögner? enligt honom, men aldrig när det handlar om andra tjejer, men det har förvånat mig hur lätt han har för att dölja och ljuga om ibland helt löjliga saker.

Förtroendet saknas...

Och för två dagar sen läste jag hans mobil.

Hittade programmet KIK, han chattade där med två olika män, sexprat, om vilka ställningar dom gillar och om när dom skulle träffas och vad dom skulle göra med varandra, samt bilder!!!

På kropp och ansikte!!! Kom på senare att han hade ett konto sen 3 år på body contact, där han sökte män. Jag dog den stunden.

Konfronterade honom när han kom hem och efter en stund så förklarade han att han känner sig attraherad sexuellt av män, men när han väl bestämmer träff så blir han äcklad och slutar. Han har haft kontot från och till många år, men aldrig träffat någon.

Och att det var första gången han skickade bild på ansiktet, men flera gånger på sin nakna kropp.. på hemsidan står hans penisstorlek och om han är rakad eller inte.. information som är mitt, mitt.. jag känner mig våldtagen, sviken, förkrossad.

Kanske inte så mycket för att det är män det handlar om, utan för att han inte berättade, för att han tog steget, öppna konto, ladda bilder, och prata på det sättet med andra människor, människor som han inte känner, han gjorde det, och riskerade vår fina liv. Vår familj med barnen, våra planer..

Jag slängde ut honom igår och bad honom söka hjälp, för alla gånger han ljugit, för att han ska veta vad han vill ha etc.

Har inte pratat med honom mer, men vet inte riktigt vad jag ska göra, jag dör inombords, jag vet inte om jag kan lita på honom igen, om det kan bli vi igen.

Han lovade och svor på hans bara knän att allt handlade om ord och bilder, aldrig pratat i telefon eller haft kontakt.. ironisk nog så pratade vi om Paoloincidenten dagen innan och båda kom överens om att det inte var så synd om honom utan hans barn och flickvän, att det enda han ångrar nog är att han blev ?tagen?

Och dagen efter händer det mig... just nu känns det som att jag ALDRIG kommer att lita på någon igen, när jag, ALLTID sagt sen vi träffades att ärlighet varar längst, att man ska ta sina misstag och inte vara egoistiskt, att vi kan lösa allt tillsammans så länge vi är ärliga.

Jag dör inombords , jag är förkrossad och helt vilse nu.

• Svar på tråden Jag är förkrossad
  • Mackan1978

Vilken hemsk situation!! Stora styrkekramar

• Anonym (????)
    Anonym (????) skrev 2020-05-18 19:03:04 följande:

Hej.. detta är första gången jag skriver här, brukar dock söka mig hit när jag undrar något och vill veta vad folk tycker.

Det är så här, jag har varit sambo med en underbar man i över fyra år.

Han berättade för några år sen att han hade haft en sexuell relation med en annan man på en sexklubb. Jag frågade massor så klart men dömde aldrig honom, han tyckte att eftersom jag var bisexuell skulle jag förstå, och det gjorde jag.

Han ville ha spänningen och det fick han, och enligt honom så var det slut med det.

Men kvinna är man, och under åren har jag väl inte släppt det helt och hållet (fast bara i mitt huvud) aldrig nämnt något, men fått små tecken då och då, om att han kanske gillar män mer än vad han tror..

glömde nämna att han gick igenom en incident när han var liten, med en man, som ?rörde honom? opassande...

Han har gett mig som sagt små tecken, tillräckligt för att jag frågat honom nån gång om han är bisexuell.

Vår sexliv har varit bra och jag vet att han attraheras av kvinnor också.

Sen har vi haft våra sexproblem med impotens vilket har gjort att jag börjat undra.

Skit samma...

Saken är att han har lätt för att ljuga, jag har kommit på honom med ?vita lögner? enligt honom, men aldrig när det handlar om andra tjejer, men det har förvånat mig hur lätt han har för att dölja och ljuga om ibland helt löjliga saker.

Förtroendet saknas...

Och för två dagar sen läste jag hans mobil.

Hittade programmet KIK, han chattade där med två olika män, sexprat, om vilka ställningar dom gillar och om när dom skulle träffas och vad dom skulle göra med varandra, samt bilder!!!

På kropp och ansikte!!! Kom på senare att han hade ett konto sen 3 år på body contact, där han sökte män. Jag dog den stunden.

Konfronterade honom när han kom hem, först så försökte han att vifta bort det genom att säga att det var ?bara för att driva? men efter en stund så försökte han förklarade att han känner sig attraherad sexuellt av män, han vet inte varför, kanske för incidenten han var med som liten? Eller för att det är tabu? Upphetsning ?

men när han väl bestämmer träff så blir han äcklad och slutar. Han har haft kontot från och till många år, men aldrig träffat någon.

Och att det var första gången han skickade bild på ansiktet, men flera gånger på sin nakna kropp..

på hemsidan står hans penisstorlek och om han är rakad eller inte.. information som är mitt, mitt.. jag känner mig våldtagen, sviken, förkrossad.

Kanske inte så mycket för att det är män det handlar om, utan för att han inte berättade, för att han tog steget, öppna konto, ladda bilder, och prata på det sättet med andra människor, människor som han inte känner, han gjorde det, och riskerade vår fina liv. Vår familj med barnen, våra planer..

Jag slängde ut honom igår och bad honom söka hjälp, för alla gånger han ljugit, för att han ska veta vad han vill ha etc.

Har inte pratat med honom mer, men vet inte riktigt vad jag ska göra, jag dör inombords, jag vet inte om jag kan lita på honom igen, om det kan bli vi igen.

Han lovade och svor på hans bara knän att allt handlade om ord och bilder, aldrig pratat i telefon eller haft kontakt.. ironisk nog så pratade vi om Paoloincidenten dagen innan och båda kom överens om att det inte var så synd om honom utan hans barn och flickvän, att det enda han ångrar nog är att han blev ?tagen?

Och dagen efter händer det mig... just nu känns det som att jag ALDRIG kommer att lita på någon igen, när jag, ALLTID sagt sen vi träffades att ärlighet varar längst, att man ska ta sina misstag och inte vara egoistiskt, att vi kan lösa allt tillsammans så länge vi är ärliga.

Jag dör inombords , jag är förkrossad och helt vilse nu.

Vad ska jag göra? Jag behöver hjälp..

• Mackan1978

Vad kan jag göra för dig?

• Anonym (????)

Vet inte om du kan göra något.. vill att tiden ska gå fortare, vill inte tappa hoppet om människor.. vill vara lycklig

• Mackan1978

Jaa jag förstår det. Du kan skicka ett privat meddelande om du vill ha någon att prata med.

• Anonym (????)

Tack för att du skriver, och bryr dig. Bara det gör det lite bättre, ska försöka sova nu. Hoppas på en bättre dag imorgon.

• Anonym (Tanke)

Givetvis ingen ursäkt men han kanske var nyfiken på att utforska den sidan? Det är såklart så dåligt att gå bakom ryggen, men han har ju inte träffat dem iaf. Han har inte haft sex med nån annan utan sex-chattat. Förstår att det är ett jättesvek, bara du kan känna efter om det går att reparera förtroendet. Men menar bara att det kanske finns hopp att komma över detta om du själv vill såklart.

• Anonym (????)

Tack för dina ord, har precis vaknat från väldigt lite sömn och en hemskt natt.

Det som äter mig inifrån är just det, kommer jag kunna titta på honom som jag gjorde förut? Kommer jag kunna ligga med honom helt avslappnad och tro att jag är hans enda? Blixtrar från bilden från sidan han la ut, dom hade han skickat till MIG någon gång, och till massa andra människor också..

Det gör så att jag går sönder..

Nyfiken kan alla vara, och DET är tillåtet, sen hur man utvecklar nyfikenheten är en annan femma, hur ens liv ser ut avgör om man verkligen kan utforska allt man är nyfiken på och VAD man är beredd på att förlora och VEM man är beredd på att såra.

• Anonym (Tanke)
    Anonym (????) skrev 2020-05-19 07:19:03 följande:

Tack för dina ord, har precis vaknat från väldigt lite sömn och en hemskt natt.

Det som äter mig inifrån är just det, kommer jag kunna titta på honom som jag gjorde förut? Kommer jag kunna ligga med honom helt avslappnad och tro att jag är hans enda? Blixtrar från bilden från sidan han la ut, dom hade han skickat till MIG någon gång, och till massa andra människor också..

Det gör så att jag går sönder..

Nyfiken kan alla vara, och DET är tillåtet, sen hur man utvecklar nyfikenheten är en annan femma, hur ens liv ser ut avgör om man verkligen kan utforska allt man är nyfiken på och VAD man är beredd på att förlora och VEM man är beredd på att såra.

Du har absolut helt rätt i det. Ja kanske lär han sig en ordentlig läxa eller så kommer han aldrig sluta... Usch tänk om alla människor hade lite konsekvenstänk och tänkte igenom om det är värt att såra den man älskar... Eller hade stake nog att avsluta en relation om man inte kan vara ärlig!
  • Anonym (Samma här)

Hur går det för er?

Jag sitter i lite samma situation här. Hittade min mans kik, och bc konto för ca 3månader sedan.

Dock hade han mestadels sökt kvinnor. Vad jag förstår från sidorna så är det inte alltid så lätt att hitta tjejer på bc. Verkar vara ca 95%killar på sidan.

Det kan inte vara därför som chattarna var mest med killar.

• Anonym (Mja)

Hade nog lämnat min fru om jag kommit på henne att gå igenom min telefon, inte för att något finns där, inte dum nog för det, utan pga intrånget.

Var själv där din man är nu, efter många år lade jag slutligen ner eftersom en mans ansikte och kropp är riktigt avtändande, bara fantasin var upphetsande, idag är jag helt och hållet av med dem tendenserna.

• Anonym (????)

Jo då, har ångest och svårt att sova, bortdomnade fingrar.. dåligt.

Han ska träffa psykolog om några veckor..

menar du att du också sökte dig till män för att det var upphetsande? Det menar han också.. men sen blir han äcklad, av det, och sigsjälv. Snälla jag försöker förstå hur han tänker.

Hann du prata med killar också eller var det bara fantasin?

• Anonym (????)

Nä han sökte killar, det var inte bara slump eller för att det var få tjejer. Hur gick det för dig?

Jag antar att något misstänkte du för att gå igenom telefonen. Jag hade en ?känsla? att något fanns...

är ni fortfarande tillsammans eller hur gick det (samma här)

• Anonym (Samma här)
    Anonym (????) skrev 2020-05-23 17:32:38 följande:

Nä han sökte killar, det var inte bara slump eller för att det var få tjejer. Hur gick det för dig?

Jag antar att något misstänkte du för att gå igenom telefonen. Jag hade en ?känsla? att något fanns...

är ni fortfarande tillsammans eller hur gick det (samma här)

Jag såg att han fått ett meddelande på Messenger från en tjej, när jag konfronterade honom om de meddelandet som var väldigt flörtigt så berättade han om allt det andra. Jag misstänkte aldrig någonting, jag såg meddelandet av en slump.

Han har hållit på med sexchattande, porr, bc i alla våra 15år. Han har använt det för att fly från verkligheten, behandlat sin dåliga självkänsla, dåliga mående. Typ som ett beroende.

Han har försökt att sluta flera gånger men inte lyckats bryta det själv.

Han har nu slutat och börjat i terapi.

Vi jobbar på vår relation, ska snart påbörja parterapi.

Mitt förtroende för honom är borta och det är något som vi måste bygga upp igen. Jag har inte lämnat några garantier mer än att jag sagt att jag ska försöka. Men för mig är förtroende och tillit en viktig del i en relation, så går det inte att bygga upp det igen så kommer vi att skilja oss.

Har ni kunnat prata med varandra? För mig har det varit väldigt viktigt att min man svarat på alla mina frågor.
  • Anonym (????)

Så du menar att han aldrig träffat någon tjej? ?Bara? chattat? Tror du på det?

Så säger min sambo också.. vet inte vad jag ska tro.. räcker det efter så många år? han har också svarat på alla mina frågor, dom han kan svara på, han menar att han förstår inte själv vissa saker, varför han reagerar som han gör ( att han vill men sen blir äcklad) att det kanske beror på det han var med när han var barn..

han har tid hos psykolog nästa måndag, och jag hoppas på regelbundna besök. Funderar också på att gå och prata med någon..

jag önskar er lycka till med att bygga upp er förtroende igen, jag hoppas på oss.. men det kommer att vara tufft.

• Anonym (Samma här)
    Anonym (????) skrev 2020-05-24 08:00:44 följande:

Så du menar att han aldrig träffat någon tjej? ?Bara? chattat? Tror du på det?

Så säger min sambo också.. vet inte vad jag ska tro.. räcker det efter så många år? han har också svarat på alla mina frågor, dom han kan svara på, han menar att han förstår inte själv vissa saker, varför han reagerar som han gör ( att han vill men sen blir äcklad) att det kanske beror på det han var med när han var barn..

han har tid hos psykolog nästa måndag, och jag hoppas på regelbundna besök. Funderar också på att gå och prata med någon..

jag önskar er lycka till med att bygga upp er förtroende igen, jag hoppas på oss.. men det kommer att vara tufft.

Nej, han har aldrig träffat någon i verkligheten. Jag har läst chattarna som han skrivit. Där man kan se massa olika planer på att ses, men att han aldrig sen fullföljer det. Jag har även skrivit till en tjej som han pratat med en längre tid. Samt två killar som han skrivit mycket med och frågat dem massa frågor. Jag ville bara se att min mans och deras versioner stämde överens. Första tiden, blev jag själv som en lite spion som ville ta reda på allt och det känns skönt nu att jag fått svar på de flesta frågor.

Jag har valt att tro på det han säger, att han aldrig träffat någon i verkligheten. Han säger att han inte gjort detta för att han vill ha sex med någon annan. Han har bara bedövat sin ångest på detta sätt sen han var tonåring, och han har liksom aldrig kunnat sluta.

Han säger också att han har behövt mer med åren. I början räckte det med porr men att det sedan blev bc och sista åren kik och sexchattar.

Han har även fantasier som gjort att han sökt sig till dessa sidor för att prata med andra med liknande fantasier. Han säger att fantasierna fått honom att anse sig konstig och att han mådde bättre av att se att det fanns andra.

Hans fantasier handlar om att se mig med någon annan kille, även trekanter med en kille till för mig.

Många av chattarna med andra killar handlade om fantasier kring att de hade sex med mig tillsammans samt att en av dem kollade på.

Jag har också börjat hos en psykolog. Jag har varit så chockad och lite traumatiserad av denna upptäckt. Jag tycker själv att det har hjälpt att prata med någon.

Tack, desamma! Det kommer säkert att ta tid, men jag har förhoppning på att vi kommer att kunna lösa detta och kanske även komma ut starkare på andra sidan.
  • Anonym (????)

Tack snälla för att du delat det med mig, får faktiskt en gnutta hopp.

Får väl försöka tro på att han inte heller träffat någon, fast på deras kikmeddelande stod det att dom skulle träffas, men aldrig nåt efter det.. jag har också skickat meddelande till ett par han messade med på kik, men utan svar :( så jag kan inte riktigt bekräfta 100%

I hans fantasier är inte jag med, allt handlade om män.. men som sagt, han kan inte förklara det, det förbjudna lockar..? Men homosexuell är han inte.. nåt kaos i huvudet är det i alla fall..

Har inte träffat min sambo på över en vecka nu, slängde ut honom när det hände.

har fått förlåt sms och massa långa texter om hur mycket han ångrar sig..

längtar efter honom men är livrädd på att det ska hända igen, fast han lovar att ta hjälp och vara ?200%? ärlig, att vi förtjänar en ny start utan lögner och hemligheter...

undrar varför vissa måste gå igenom smärta och ensamhet för att fatta vad man haft..

mina barn vet inget än, släppte en vitlögn om att han var bortrest.

Att det ska vara så svårt ..

lycka till med ditt liv,och tack för dina ord <3

• Anonym (Samma här)
    Anonym (????) skrev 2020-05-24 14:55:54 följande:

Tack snälla för att du delat det med mig, får faktiskt en gnutta hopp.

Får väl försöka tro på att han inte heller träffat någon, fast på deras kikmeddelande stod det att dom skulle träffas, men aldrig nåt efter det.. jag har också skickat meddelande till ett par han messade med på kik, men utan svar :( så jag kan inte riktigt bekräfta 100%

I hans fantasier är inte jag med, allt handlade om män.. men som sagt, han kan inte förklara det, det förbjudna lockar..? Men homosexuell är han inte.. nåt kaos i huvudet är det i alla fall..

Har inte träffat min sambo på över en vecka nu, slängde ut honom när det hände.

har fått förlåt sms och massa långa texter om hur mycket han ångrar sig..

längtar efter honom men är livrädd på att det ska hända igen, fast han lovar att ta hjälp och vara ?200%? ärlig, att vi förtjänar en ny start utan lögner och hemligheter...

undrar varför vissa måste gå igenom smärta och ensamhet för att fatta vad man haft..

mina barn vet inget än, släppte en vitlögn om att han var bortrest.

Att det ska vara så svårt ..

lycka till med ditt liv,och tack för dina ord <3

Jag vet inte hur det varit för din sambo, men min man kände att det var en lättnad när jag fick reda på det. Han har velat sluta, och haft ångest och känt sådan skam för vad han gjort och att han inte kunnat sluta. Han har nu varit utan i 3månader och nu när han mår dåligt och får ångest så pratar vi istället. Han tycker fortfarande att det är jobbigt men han är glad för att jag nu vet om allt. Han har inte velat berätta om sitt dåliga mående för att han inte velat betunga mig med det, samt att han känt att han är en sämre person pga sitt dåliga mående.

Nu kan vi istället prata om hur han mår och han tycker att det hjälper.

Förhoppningsvis kommer även din sambo att sluta nu när han vet att han kommer att förlora dig om han fortsätter.

Det är också ett tecken på att han vill förändra sig eftersom att han sökt hjälp för sitt beteende.

Jag har sökt mycket på sexberoende/porrberoende och läst och lyssnat på poddar kring det. Min man fick även göra ett test för sexberoende, som visade på att han hade det.

Det fick mig att förstå att detta faktiskt är ett beroende och att det finns flera i liknande situationer.

Ja, jag tycker att alla förtjänar en andra chans. Jag och min man har det väldigt bra tillsammans, så jag vill inte bara lämna honom. Däremot om jag får reda på något mera eller om han gör något igen bakom min rygg så kommer jag att lämna.
Svar på tråden Jag är förkrossad