• Anonym (Jag)

Han vet inte vad han vill och jag känner mig lite illa till mods

Hej. Någon kanske känner igen något jag skriver för jag har gjort en tråd tidigare men tänkte skriva en lite mera utförligare tråd istället. Jag har dejtat en kille i 8 månader ungefär, vi bor i olika länder (Norden) och träffades på nätet. Efter att ha pratat flera månader online träffades vi påriktigt och sedan dess har vi hållit ihop. Vi har aldrig bestämt officiellt att vi är ihop men någon av oss har aldrig gjort något med någon annan så vi har levt som att vi varit ihop iallafall.

För en och en halv vecka sedan vände det dock och han valde att avsluta oss. Jag ville inte detta så jag var jätte ledsen och försökte göra motstånd (inte fysiskt då) men utan resultat. Han hade bestämt sig och tyckte att det är nog bäst för oss båda. Jag var ledsen i en vecka och vi pratade inte alls med varann på hela denna vecka, tills i fredags då jag valde att ringa honom och be honom om ursäkt för de saker jag gjort fel från mitt håll och han uppskattade ursäkten. Vi pratade ett ganska långt samtal, även om annat också, hur livet är liksom och han berättade att han tycker det är roligt att prata med mig och han började en aning skifta sina tankar till om det nu var ett så bra val att lämna ändå...?

Jag fick dock reda på att han under denna vecka av tystnad mellan oss tagit ner en dejting app och svipat runt lite, inte pratat med någon men kollat runt. Jag förstår att jag har inget att säga då han ju hade avslutat men jag kunde inte undgå att känna mig lite illa till mods, dejtingapp så snabbt efter att vi avslutat? Men... jag ville förstås fortfarande fortsätta förhållandet så vi avslutade samtalet med orden att *han/vi ska fundera på det*.

Jag fick förhoppningar om att han kanske vänder och vi pratade normalt hela helgen, om vardagliga saker liksom, haft det ganska trevligt även om saker och ting varit långt ifrån det normala. Tills idag då jag kände att jag nog ändå vill ha ett svar på vad det är han vill så jag ringde honom och undrade om han funderat något än. Han svarade ja, han har funderat men inte kommit fram till något vettigt. Jag fortsatte ändå med att jag nog ville veta vart vi står liksom, vart har vi varandra? Så vi började prata om att vi ju inte är med någon annan liksom men han hade nog kvar sin dejtingapp fortfarande och berättade att han varit in och kollat om han fått någon matchning, han var nyfiken, ingen matchning dock.

Själv gör jag ingenting, jag lever som att jag fortfarande har honom för jag tror/hoppas ju att han kommer tillbaka samtidigt som jag nu känner mig sårad pga detta med denhär dejtingappen. Vi pratade en del om den... Bl.a uttryckte han sig kring frågan om vad man gör med andra att han *gör inget med någon och han har inte fått något napp på appen heller så*. Jag började mer och mer känna mig som att vadå, är jag bara en tillfällighet tills han får napp eller? Så jag frågade om han skulle prata med någon tjej där då isåfall att han får napp? *kanske* svarade han.

Till slut säger han att han menar såhär = Med mig pratar han för att kolla om han och jag blir till något igen och att han inte pratar med någon annan under tiden han funderar men när/om han får napp på appen och dom skriver till honom, så då får man väl se det då om man behagar att svara något, sa han. Att han skriver inte till någon själv men om någon annan skriver till honom så får han ju se det då, typ något sånt sa han.

Och detta känns ganska olustigt för mig, känner mig fortfarande som att *vi får se om han väljer mig eller om han väljer ett eventuellt napp på appen*. Känns som att vänta på en bomb som kanske inte ens kommer? Känns lite som att jag ska *uppföra mig* nu och vara go å glad å snäll å trevlig så att han får rätt feeling för att fortsätta med mig eller något... Obs, inget han säger utan detta är bara mina känslor kring detta som jag försöker förklara för er...

Jag kan inte kräva något, jag förstår det, han har ju egentligen avslutat bara att han nu ändå vill se om det blir till något... Vet inte vad jag ska göra? :(

• Svar på tråden Han vet inte vad han vill och jag känner mig lite illa till mods
  • Anonym (Herregud)

Måste alltså svara TS! Har inte loggat in på familjeliv på evighet men är inne varje dag och läser trådar.. Skriver aldrig men denna tråden måste jag kommentera.....

Nummer 1: Efter 35 år har jag lärt mig att kärlek ser inte ut på det sättet som du beskriver TS. Vill någon ha dig så märks det tydligt. Efter 10 pojkvänner och en man och 100 kk och alla dejter jag varit på - en kille som vill ha dig kan aldrig hålla sig från att visa det. Så tjejer, sluta leta tecken eller signaler - en kille som är intresserad beter sig som när vi tjejer är kära. Hade du skaffat en dejtingapp om du var kär i någon? Nej. Låt detta sjunka in ordentligt.

Nummer 2: Du utstrålar en väldigt osäkerhet. Din såkallade kille märker detta och det är sjukt oattraktivt med desperation och osäkerhet. Han tänker: Gud, hon kan antagligen inte få nån annan och hon låter mig behandla henne såhär dåligt och hon sitter ensam och väntar på mig. Tror du att han springer till dig då? Nej är det korta svaret. Var inte osäker. Våga vara arg, våga visa vad du känner och tycker! Nej, du ska inte ursäkta din svartsjuka - de flesta normala hade betett sig som dig med den killen han är! Så sluta vara osäker och rädd. Du har rätt och han har fel!

Nummer 3: Detta ska du göra: ryck upp dig snabbt. Vet du vad ghosting betyder? Det ska du tillämpa på honom redan IDAG. Du är ingen tjej som han har tills -om ingen annan tjej vill ha mig så kan jag gå tillbaka till hon där- ! Ska du seriöst sitta och vänta tills han hittar bättre och sticker? Känns det bättre då att du suttit -snällt och troget- medan han ligger runt? Och kanske blir kär i nån? Det finns snyggare tjejer än dig och det finns bättre tjejer än dig men du ska inte VÄNTA medan han letar ! Då kan du också sätta igång ditt letande för det FINNS bättre och snyggare än honom också.

Nummer 4: Ghostingen ska pågå tills han ber och bönar minst 3 gånger om att få dig tillbaka. Du tror inte att det kommer hända? Bra. Då kan du fortsätta ignorera honom då du måste gå vidare. Ber han och bönar efter dig (ha tålamod och var stark) så förklarar du att det var svinigt att ladda ner en app så snabbt och att du kanske förlåter honom MED TIDEN. Var inte så snäll och osäker nu utan var stenhård.

Jag har varit i din situation många gånger, osäker, alldeles för snäll, -ska jag ställa ultimatum, eller inte?- oj tänk om jag förlorar honom-. Alla gånger har jag förlorat killen då jag har varit alldeles för snäll och svag. Men varje gång jag var självsäker och bitchig så sprang dom tillbaka till mig, tills JAG inte ville ha de mer. Ett jättesvårt spel att spela men ju äldre man blir och ju mer självsäker man blir desstu mer kan man hålla killarna runt lillfingret. Jag har fått två killar att lämna fru och flickvän för mig. Inte för att jag velat, utan för att killar är sådana, de funkar på ett väldigt speciellt sätt som ingen erkänner.

Killar respekterar en tjej som vet sitt värde.

• Anonym (He´s just not that into you)
    Anonym (Herregud) skrev 2020-05-20 15:47:22 följande:

Måste alltså svara TS! Har inte loggat in på familjeliv på evighet men är inne varje dag och läser trådar.. Skriver aldrig men denna tråden måste jag kommentera.....

Nummer 1: Efter 35 år har jag lärt mig att kärlek ser inte ut på det sättet som du beskriver TS. Vill någon ha dig så märks det tydligt. Efter 10 pojkvänner och en man och 100 kk och alla dejter jag varit på - en kille som vill ha dig kan aldrig hålla sig från att visa det. Så tjejer, sluta leta tecken eller signaler - en kille som är intresserad beter sig som när vi tjejer är kära. Hade du skaffat en dejtingapp om du var kär i någon? Nej. Låt detta sjunka in ordentligt.

Nummer 2: Du utstrålar en väldigt osäkerhet. Din såkallade kille märker detta och det är sjukt oattraktivt med desperation och osäkerhet. Han tänker: Gud, hon kan antagligen inte få nån annan och hon låter mig behandla henne såhär dåligt och hon sitter ensam och väntar på mig. Tror du att han springer till dig då? Nej är det korta svaret. Var inte osäker. Våga vara arg, våga visa vad du känner och tycker! Nej, du ska inte ursäkta din svartsjuka - de flesta normala hade betett sig som dig med den killen han är! Så sluta vara osäker och rädd. Du har rätt och han har fel!

Nummer 3: Detta ska du göra: ryck upp dig snabbt. Vet du vad ghosting betyder? Det ska du tillämpa på honom redan IDAG. Du är ingen tjej som han har tills -om ingen annan tjej vill ha mig så kan jag gå tillbaka till hon där- ! Ska du seriöst sitta och vänta tills han hittar bättre och sticker? Känns det bättre då att du suttit -snällt och troget- medan han ligger runt? Och kanske blir kär i nån? Det finns snyggare tjejer än dig och det finns bättre tjejer än dig men du ska inte VÄNTA medan han letar ! Då kan du också sätta igång ditt letande för det FINNS bättre och snyggare än honom också.

Nummer 4: Ghostingen ska pågå tills han ber och bönar minst 3 gånger om att få dig tillbaka. Du tror inte att det kommer hända? Bra. Då kan du fortsätta ignorera honom då du måste gå vidare. Ber han och bönar efter dig (ha tålamod och var stark) så förklarar du att det var svinigt att ladda ner en app så snabbt och att du kanske förlåter honom MED TIDEN. Var inte så snäll och osäker nu utan var stenhård.

Jag har varit i din situation många gånger, osäker, alldeles för snäll, -ska jag ställa ultimatum, eller inte?- oj tänk om jag förlorar honom-. Alla gånger har jag förlorat killen då jag har varit alldeles för snäll och svag. Men varje gång jag var självsäker och bitchig så sprang dom tillbaka till mig, tills JAG inte ville ha de mer. Ett jättesvårt spel att spela men ju äldre man blir och ju mer självsäker man blir desstu mer kan man hålla killarna runt lillfingret. Jag har fått två killar att lämna fru och flickvän för mig. Inte för att jag velat, utan för att killar är sådana, de funkar på ett väldigt speciellt sätt som ingen erkänner.

Kunde inte uttryckt det bättre själv. Varenda ord är sant har jag bittert fått erfara. Det finns ett litet undantag till historien och det är brända, osäkra och lite blyga killar som ibland är så pass osäkra att det "ABSOLUT UNDER INGA OMSTÄNDIGHETER" klarar att ta initiativ eller vågar riskera ytterligare ett nej. Men dessa killar vill man inte ha, för deras pojkvänsbrister och oförmåga att kommunicera och vara värda ens kärlek och kämp kommer vara oöverkomliga.
    Har haft några såna killvänner också och följt deras beteende och kamp på nära håll. Ingen har lyckats ta sig ur sitt destruktiva beteende och hitta kärlek.

Så TS säg till på skarpen och dra dig undan killen innan hans låga respekt för dig helt sänker dig. Killar som är kära eller tillräckligt kåta på en tjej gör ALLT för att få henne. Killen har med största sannolikhet ansett att avståndet er emellan inte är värt besväret, vilket kan vara ganska förståeligt kanske? Försök hitta kärleken på närmre håll!

Kan tipsa om 2 manliga coacher på Youtube som kan förklara det hela på nära håll.

• Anonym (Åsa)

Det är två år sedan nu. Det har varit jobbigt. Han har hört av sig och visat många sidor. Ibland har han bett om ursäkt för att nästa gång förklara sig och anser att jag bedömt det hela fel. Det är jobbigt att ha kontakt för det är ju inte hela personens sätt jag inte gillar. Det är en bra kille och han ser otroligt bra ut så jag funderar ofta på hur kan vara så himla osäker. Han verkade känna att jag skulle byta ut honom mot varenda man som dök upp i livet eller varenda mail. Så fort jag fick en chans att ha kontakt med andra killar så trodde han att det var ett hot. Det är otroligt oattraktivt.

• Anonym (inte bra)
    Anonym (Jag) skrev 2020-05-18 20:14:28 följande:

Mjo, ibland känner jag samma, att jag borde respektera mig lite.... men jag ligger i underläge då det är mestadels jag han lämnar relationen för, då jag tyvärr betett mig kontrollerande och svartsjuk. Därav som jag gav honom en ordentlig ursäkt och bad om förlåtelse då jag insåg vad jag gjort, vilket han då uppskattade som sagt och han började gå på andra tankar och jag fick förhoppningar

Men idag blev han arg på mig igen för att jag råkade göra såsom jag ofta gjorde under förhållandet. Inte tog hans ord direkt utan fortsatte pressa. Det var när jag frågade om han kommit fram till något och han sa att han inte gjort det men jag ändå ville få nåt typ av svar för jag ville verkligen veta vart vi stod, då tyckte han jag gjorde som jag *alltid gör* och så blev han arg. Och nångång hävde han ur sig att *det var jag som i fredags lade nån skit i huvet på honom om att vi kanske skulle fortsätta* ... Sånt här hade jag velat säga ifrån om och respektera mig själv lite, vadå nån skit? :( Inte snällt sagt tycker jag

Jag tror inte en sekund på förhållanden där en part bemöts med skäll för att man behöver kommunicera om sina känslor och rädslor. Man ska inte behöva känna sig "hämmad" i ett förhållande. Inte konstigt du känner dig orolig och svartsjuk när du inte får diskutera din oro. Jag har varit i ett sånt här förhållande... fick ofta skäll för att jag "pressade" på. Det tog slut... dock mådde jag skit när det tog slut alldeles för sent. I mitt nuvarande förhållande kan vi tala om allt.... inget den andra känner är "fel". Jag tycker du ska gå vidare...snabbt!!
  • Anonym (Jag)

Tack för ditt långa svar.

Grejen är den att han VAR jätte kär i mig. Han HAR visat alla tecken och känslor förut, när det var han och jag. Innan jag förstörde det med min kontroll och svartsjuka och mina hundra frågor, tvivel osv. (Saker jag sysslade med under förhållandets gång och som jag sedan bett om ursäkt för, för jag insåg mitt beteende). Så det är liksom först NU som han är såsom han är och gör såsom han gör. Vi HAR HAFT allt det goda. Men sen han valde att avsluta så är det såhär det ligger till och allt detta att jag inte vet vad jag ska göra, om jag ska vänta in honom, se om han vill ge mig en chans till. Han är just nu inte redo att ge mig det, därför är jag i detta läge, att han har avslutat och nu vill se om vi hittar tillbaka...

Jo jag är en väldigt osäker och snäll själ. Får dåligt samvete fort, vill aldrig såra, osv. Ibland hade man velat säga ifrån hårdare än man gör, men man vill ju inte vara elak så man är snällare än man borde.

Jo jag vet vad ghosting är. Och jag tror ju kanske t.o.m. att det skulle göra susen att bara försvinna helt. Men det känns ju lite elakt... Och var det verkligen elakt av honom att ladda ner sin app? Han hade ju avslutat? Jag kan väl inget säga längre då? Även om jag tycker själv det var lite väl snabbt, 6 dagar efter att han avslutat, men han kanske hade funderat längre än så på beslutet och därför var det inte så snabbt enligt honom...?

Och detdär med ultimatum, säger du att du tycker det OCKSÅ är *för snällt*?
  • Tecum

Din taktik fungerar kanske på den typ av killar som du är ute efter, men inte på alla. Nu vet vi inte vad TS har för smak och vad för slags killar hon söker, men ditt sätt hade inte fungerat på mig. Om du gjort slut och ghostat mig hade jag tolkat det som att du menade det och att det var slut, så tråkig är jag. Spela spel är inget för mig och du hade fått vänta förgäves. Risken är att TS` kille tar ett ultimatum som press och att han drar sig tillbaka för gott. Kanhända att det vore det bästa, men det är inte vad TS vill just nu. Dessutom är det TS` eget beteende som gjort att hans kärlek falnat  och då är det inte läge att ställa ultimatum. Bättre då att ligga lågt och se tiden an.
  • Anonym (Herregud)
    Tecum skrev 2020-05-20 22:33:10 följande:

Din taktik fungerar kanske på den typ av killar som du är ute efter, men inte på alla. Nu vet vi inte vad TS har för smak och vad för slags killar hon söker, men ditt sätt hade inte fungerat på mig. Om du gjort slut och ghostat mig hade jag tolkat det som att du menade det och att det var slut, så tråkig är jag. Spela spel är inget för mig och du hade fått vänta förgäves. Risken är att TS` kille tar ett ultimatum som press och att han drar sig tillbaka för gott. Kanhända att det vore det bästa, men det är inte vad TS vill just nu. Dessutom är det TS` eget beteende som gjort att hans kärlek falnat  och då är det inte läge att ställa ultimatum. Bättre då att ligga lågt och se tiden an.

Jag har haft alla sorters killar. Många säger det du nu säger och därför skrev jag att spelet är -väldigt speciellt och som ingen kille erkänner-

Faktum är att det egentligen inte är något spel. Det är att se sitt värde och gå.

Jag ska berätta en historia som kommer få de flesta att förstå spelet eller sanningen. Sann historia. Jag och min syster stod nästan bredvid varandra (olika stånd) och sålde på loppis. Vi hade varsin identisk pälsjacka till salu. Båda i storlek S. Likadan jacka, ingen skillnad. Vi ville skoja lite och hon satte sin jacka för 500kr och jag satte min för 40 kr. Cirka 25 tjejer gick från mitt stånd till hennes stånd för att köpa HENNES jacka. Hon sålde inte till någon av dom för varje gång sa hon, oj den var ju undanlagd, ej till salu mer. 10 minuter efter la hon ut jackan på bordet igen och vi fortsatte experimentet. Det var till och med 6 tjejer som först var hos henne och såg jackan och sedan såg jackan hos mig och som ändå GICK TILLBAKA till hennes jacka för att köpa - trots att de precis sett prisskillnaden. Mitt i experimentet (som egentligen bara var lite skoj från vår sida) bytte vi jacka - så att hon hade min på sitt bord och jag hade hennes på mitt bord. För visst tänker man, hennes jacka var kanske finare? Men nej, experimentet fortsatte i samma riktning i flera timmar! Väldigt förvånande. Folk ville köpa den dyrare jackan, med andra ord den som blev högre värderad. För kostar den 500kr så är den säkert -på något sätt- bättre än den som kostar 40kr ?

Och samma sak här tjejer, den som värderar sig högre blir mer attraktiv - oavsett utseende, brister mm. Var ej osäkra, våga bryta med den som förminskar er. Höjer du ditt värde så förstår killen att du är något bra!
  • Tecum
    Anonym (Herregud) skrev 2020-05-21 00:00:07 följande:
    Jag har haft alla sorters killar. Många säger det du nu säger och därför skrev jag att spelet är -väldigt speciellt och som ingen kille erkänner-
    Faktum är att det egentligen inte är något spel. Det är att se sitt värde och gå.

Jag ska berätta en historia som kommer få de flesta att förstå spelet eller sanningen. Sann historia. Jag och min syster stod nästan bredvid varandra (olika stånd) och sålde på loppis. Vi hade varsin identisk pälsjacka till salu. Båda i storlek S. Likadan jacka, ingen skillnad. Vi ville skoja lite och hon satte sin jacka för 500kr och jag satte min för 40 kr. Cirka 25 tjejer gick från mitt stånd till hennes stånd för att köpa HENNES jacka. Hon sålde inte till någon av dom för varje gång sa hon, oj den var ju undanlagd, ej till salu mer. 10 minuter efter la hon ut jackan på bordet igen och vi fortsatte experimentet. Det var till och med 6 tjejer som först var hos henne och såg jackan och sedan såg jackan hos mig och som ändå GICK TILLBAKA till hennes jacka för att köpa - trots att de precis sett prisskillnaden. Mitt i experimentet (som egentligen bara var lite skoj från vår sida) bytte vi jacka - så att hon hade min på sitt bord och jag hade hennes på mitt bord. För visst tänker man, hennes jacka var kanske finare? Men nej, experimentet fortsatte i samma riktning i flera timmar! Väldigt förvånande. Folk ville köpa den dyrare jackan, med andra ord den som blev högre värderad. För kostar den 500kr så är den säkert -på något sätt- bättre än den som kostar 40kr ?

Och samma sak här tjejer, den som värderar sig högre blir mer attraktiv - oavsett utseende, brister mm. Var ej osäkra, våga bryta med den som förminskar er. Höjer du ditt värde så förstår killen att du är något bra!
    Ni lurade ju folk att den ena jackan var bättre än den andra genom er prissättning. Ska man lura människor att man är bättre än man är menar du? Det funkar väl om man är ute efter ett ons, men knappast för en seriös relation.

Män gillar tydlighet, så långt är jag med. Men det TS gjort är att hon faktiskt visat vem hon är, sitt värde, men det var sidor som killen inte uppskattade. Att då ställa ultimatum eller göra slut bekräftar ju bilden och då blir det slut. Jag uppfattar det som att TS försöker övertyga killen att hon är en bra partner trots sin svartsjuka och kontrollbehov, snarare än att visa en vilja att förändra sig. 
  • Anonym (,,,,,,,)
    Tecum skrev 2020-05-21 14:15:59 följande:
    Ni lurade ju folk att den ena jackan var bättre än den andra genom er prissättning. Ska man lura människor att man är bättre än man är menar du? Det funkar väl om man är ute efter ett ons, men knappast för en seriös relation.

Män gillar tydlighet, så långt är jag med. Men det TS gjort är att hon faktiskt visat vem hon är, sitt värde, men det var sidor som killen inte uppskattade. Att då ställa ultimatum eller göra slut bekräftar ju bilden och då blir det slut. Jag uppfattar det som att TS försöker övertyga killen att hon är en bra partner trots sin svartsjuka och kontrollbehov, snarare än att visa en vilja att förändra sig. 
    Hon (Herregud) har inte lurat någon efter vad hon skrivit, det är dom som tittat på jackorna som lurat sig SJÄLVA. Det är skillnaden. Det stod kunderna fritt att undersöka jackorna vidare, fråga runt lite osv - men det gjorde dom inte. 

Men jag håller med om att det är Ts eget beteende som fått honom att dra sig undan, han kanske prövar henne nu för att se om hon verkligen kan förändras (o hittills har hon ju inte visat att hon gjort det).
  • Tecum
    Anonym (,,,,,,,) skrev 2020-05-21 15:14:03 följande:
    Hon (Herregud) har inte lurat någon efter vad hon skrivit, det är dom som tittat på jackorna som lurat sig SJÄLVA. Det är skillnaden. Det stod kunderna fritt att undersöka jackorna vidare, fråga runt lite osv - men det gjorde dom inte. 

Men jag håller med om att det är Ts eget beteende som fått honom att dra sig undan, han kanske prövar henne nu för att se om hon verkligen kan förändras (o hittills har hon ju inte visat att hon gjort det).
    Fel, både som kund och som SERIÖS säljare förutsätter man att priser speglar varans kvalité. Skribenten själv erkänner ju att de lurade kunderna genom att sätta fel pris och sålde därför inte jackorna utan sa att de var undanlagda.
Svar på tråden Han vet inte vad han vill och jag känner mig lite illa till mods