Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

    Hjälp mig!

    Låt ungen gå upp och titta på ipad/tv så slipper du bli väckt. Säg att det är färdigtittat sedan när ni kommer upp. Har själv barn som vaknar tidigare än vad jag gör och då är det skönt att kunna få 1-2 timmar till sömn på morgonen. Många jag vet och även jag själv som sätter det äldre barnet framför tv/iPad för att få en extra timmes sömn mitt på dagen när bäbisen sover. Jag har aldrig begripit det där med regler som bara ska vara för sakens skull som gör att man inte kan få de grundläggande behoven man har som människa. Det funkar uppenbarligen inte just nu att ha denna regel så strunta i den. Var glad att ungen kan klara sig själv med iPad/tv och att hon är nöjd då så du kan sova vidare.

  • Anonym (Anonym)

    Om det är så att hon inte är nöjd med tv/ipad så får väl pappan gå pch lägga sig i soffan istället. Sov i ett annat rum, som andra också föreslagit. Jag och min sambo delade inte rum när jag ammade eftersom han blev väckt och hade svårt att somna om. Man får hitta nya lösningar som man kanske inte tycker är världens roligaste men som gör att det funkar. Vad säger din man när du tagit upp problemet?

Svar på tråden Hjälp mig!