• Jonnis

Tjocka vita flytningar - är det över då?

Hej!

Försöker lära känna min kropp nu när vi planerar graviditet.

Jag har börjat med äl-test och fick en glad gubbe för ett par dagar sen. Igårkväll när jag testade var det blankt vilket jag tolkar som att ägglossning ska ske när som.

Jag tänkte att vi har denna dagen på oss också, men idag har jag fått tjocka vita flytningar.

Betyder det att äl isf är över? Tänker att spermierna inte lär simma särskilt bra i det haha.

• Svar på tråden Tjocka vita flytningar - är det över då?
  • Mortiscia80

Du har nog missförstått testet lite. Du ska bara testa tills du får glad gubbe, då kommer du ha ÄL inom 48 (?) timmar, det står på förpackningen när det är iaf. Eftersom du har fått tom ring kan det redan vara över.

Bäst är att ha sex dagarna före ÄL eller på dagen för ÄL, efteråt är det för sent.

• Jonnis
    Mortiscia80 skrev 2020-05-19 18:51:14 följande:

Du har nog missförstått testet lite. Du ska bara testa tills du får glad gubbe, då kommer du ha ÄL inom 48 (?) timmar, det står på förpackningen när det är iaf. Eftersom du har fått tom ring kan det redan vara över.

Bäst är att ha sex dagarna före ÄL eller på dagen för ÄL, efteråt är det för sent.

Oj jag var nog otydlig. Jag förstår att det är innan och vi har ju såklart haft sex under dessa dagarna.

Jag menade om flytningarna tyder på att ägglossningen har skett eftersom spermier inte simmar så bra i tjocka flytningar.

En glad gubbe på testet betyder inte att man garanterat kommer ha ägglossning bara att det kan vara ägglossning på g. :)
  • Orangebeans

Ja, det är ett tecken på att äl har skett. När äl skett börjar progesteron utsöndras och det ändrar flytningarna. Exakt när det har skett kan man dock inte säga eftersom det kan vara en fördröjning innan det syns på flytningarna.

• Mortiscia80
    Jonnis skrev 2020-05-19 19:31:13 följande:
    Oj jag var nog otydlig. Jag förstår att det är innan och vi har ju såklart haft sex under dessa dagarna.

Jag menade om flytningarna tyder på att ägglossningen har skett eftersom spermier inte simmar så bra i tjocka flytningar.

En glad gubbe på testet betyder inte att man garanterat kommer ha ägglossning bara att det kan vara ägglossning på g. :)
    Ja det är klart att tjockare flytningar inte är särskilt bra för spermierna. Har du gjort det där testet där man drar isär fingrarna för att se om det trådar sig?

Det är klart det inte finns någon garanti att du får ÄL men en glad gubbe är ändå en förutsättning att du ens ska ha chans till det.
Svar på tråden Tjocka vita flytningar - är det över då?