• Tue 19 May 2020 20:18
    380 visningar
    4 svar
    4
    380

    Barnmisshandel

    Hej

    Jag skriver här eftersom känner mih hopplös. Jag är pappa till en 7årig pojke. Skolan gjorde en orosanmäla några månader tillbaka att han får illa hos mamma. Det blev en utredning men social även att skriver att det finns risk att barnen skadas fysisk och psykisk från våldet gör ingenting. Jag kämpar många månader nu men ingenting händer. Även att jag kom fram att hon brukar droger. Finns någon organisation eller någoting annat som skulle jag kontakta för att få hjälp att skydda mitt barn?

    Mvh T

  • Svar på tråden Barnmisshandel
  • Tue 19 May 2020 20:25
    #1
    +1

    Så hemskt det måste vara för er! Jag tror att Familjerätten kan vara bra att kontakta i det här läget, försöka enas om att du får vårdnad och att sonen ska bo hos dig, men mamman har så klart ändå besöksrätt så du vet, men det kan i så fall vara övervakade träffar med någon annan närvarande, tror det är soc som gör det i så fall.

    Lycka till!

  • Wed 20 May 2020 08:03
    #2
    +1

    Kontakta socialförvaltningen där du bor omgående och be om hjälp.

  • Wed 20 May 2020 19:28
    #3

    Hej

    Tack att ni skriver. Skolan lämnade en orosanmäla. Socialtjänsten gjorde utredning. När jag sa till socialsekreterare att jag kom fram att mamma handlar med droger hon sa: ring mamma och säg din oro. Jag började träffa familjebehandlare utifrån på vilken sätt ska jag skydda barnen. Jag hittade massor med bevis. Droger, hot och manipulation. Jag hade en uppföljnings samtal i mitten av mars med familjebehandlaren och socialsekreterare. Jag sa till socialsekreteraren ta den här pärm och titta mina bevisar. Hon sa nej tack vad ska jag göra med den. Jag sa du ska skydda mitt barn. Hon sa om du tror att det finns risk du måste skydda honom. Jag anmälde socialtjänsten till IVO och fick svar. Tack för dina uppgifter. Vi spara de och om andra anmäller också då ska vi börja en utredning. Vad händer. Barnkonventionen blev lag. Vi bor i ett land som focusera till barnen. Nej vi bor i ett land som inget fungar. Jag försöker själv att skydda mitt barn utan hjälp av någon myndighet.

  • Wed 20 May 2020 19:43
    #4

    Du kan själv skicka in en orosanmälan till socialen, det går att vara anonym.

Svar på tråden Barnmisshandel