• Anonym (Skansen)

Skansen plågar sina djur!

Igår släppte expressen en artikel om förhållanden för djuren på skansen. Tyvärr är den nu låst för prenumeranter.

Två djurvårdare, plus 6 till kan intyga, berättar om vargar som jagas i hägn inför avlivning.

En gris som skall avlivas skjuts i trynet och kan inte avlivas förens efter tio minuter. Helt oacceptabelt och inte försvarbart någonstans.

Varför sprids inte detta? Ska det bara få gå förbi obemärkt?

• Svar på tråden Skansen plågar sina djur!
  • Anonym (Hold my beer)

Trodde du att djurparker annars är bra för djurens del....? Vilda djur är inte gjorda för att stängslas in på en bråkdel av deras normala yta i det fria, bara det är väl plågeri nog.

• Anonym (Skansen)

Jag är fullt insatt i hur det ser ut på djurparker då jag själv varit i branchen. Håller med om att vilda djur inte blr hållas på detta sätt. Men oavsett vad man tycker i den frågan så är ju detta steget längre.
    De bryter mot djurksyddsreglerna och orsaker ett lidande på ett helt annat sätt utöver det lidande som naturligtvis finns för alla vilda djur i hägn.

• Anonym (Skansen)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2020-05-20 19:44:09 följande:

Trodde du att djurparker annars är bra för djurens del....? Vilda djur är inte gjorda för att stängslas in på en bråkdel av deras normala yta i det fria, bara det är väl plågeri nog.

Glömde citera dig i kommentaren ovan
  • Anonym (A)

Det är omöjligt att driva en djurpark utan att göra avkall på djurens välmående. Därför har jag bestämt mig för att bojkotta all sån verksamhet med undantag för nordens ark som tar hand om utrotningshotade djur.

• Anonym (Skansen)
    Anonym (A) skrev 2020-05-20 23:29:19 följande:

Det är omöjligt att driva en djurpark utan att göra avkall på djurens välmående. Därför har jag bestämt mig för att bojkotta all sån verksamhet med undantag för nordens ark som tar hand om utrotningshotade djur.

Jag förstår ditt ställningstagande. Men det expressens artikel beskriver är på en helt annan nivå. Vi pratar brott mot djurskyddslagen och ett fruktansvärt onödigt lidande pga inkompetens vid avlivning. Något som borde få även den som inte är kritisk till djurparker att reagera
Svar på tråden Skansen plågar sina djur!