• Wed 20 May 2020 22:47
    712 visningar
    16 svar
    16
    712

    Retro gaming

    Någon annan som håller på med retro gaming? 

    Jag själv håller på med det, spelar sims 2, fast sims 4 finns. Varför? Jo, för nostalgi, men också för att jag tycker att det är ett väldigt bra spel, det går att skriva en hel Bibel om varför sims 2 är såpass bra, och varför sims 4 är väldigt lacking. 

  • Svar på tråden Retro gaming
  • Thu 21 May 2020 09:28
    #4
    Mortiscia80 skrev 2020-05-21 07:29:00 följande:
    Jag gillar äldre spel, har köpt de nya konsolerna som finns med 8-bitarsspelen osv. Däremot gillar jag Sims 3, fast jag har också köpt Sims 4 men inte installerat än, jag är inte klar med trean ;)
    CClady skrev 2020-05-21 07:50:12 följande:
    Jodå, och då och då får jag för mig att spela något spel från barndomen. Typ HOMM3 eller age of empires.

    Sen är det ju så, att nya versioner inte automatiskt är bättre än de gamla. Det var därför sim city dog ut. Håller med om att Sims 4 är sämst, har gett det så många chanser men kommer tillbaka till 3an hela tiden. Synd bara att det alltid slutar fungera när man laddat ner för mycket och man måste installera om allt.
    Hur ser ni på Sims 2? 

  • Thu 21 May 2020 16:17
    #8
    Aniiee skrev 2020-05-21 16:13:29 följande:
    Jag vet inte om jag skulle kalla Sims 2 för "retro gaming". I retro gaming-kretsar brukar "retro" förläggas till eran före 3D-grafik, möjligen med undantag för N64. Dvs spel med pixelgrafik är "retro", eller om de är nya, "retro style". Men i lite vidare gaming-kretsar brukar standarden vara 2-gen-back eller 15 år, beroende på vem man pratar med.

    Med det sagt, spelar jag gamla spel? Ibland. Några av mina favoritspel faller lätt in i 2-gen-back eller 15 år gamla. 

    Gillar jag Sims 2. Ja, nja, jo, ok då. Jag är dock lite av en grafiksnobb....
    Hehe, jag visste att du skulle svara i denna tråd.  ;)

    Ja, jag tänkte faktiskt skriva om Sims 2 är retro eller inte, men av oklara skäl blev det inte så. 

    Som du säger, 2-gen back eller 15 år, där faller ju Sims 2 in, eftersom Sims 2 är i september 16 år gammalt, och är två gen-back. 
Svar på tråden Retro gaming