• Shishii

Hjälp mig!! :-(

Hej,

Är gravid i vecka 27 och har senaste dagarna haft lite smått skarpt smärta i nedre delen av magen, under naveln till vänster. Idag har det blivit mycket värre och nu gör det ont!! Inte som mensvärk utan mer skarpt. Där det gör ont känns magen rätt hård också, som en bula. Läkare på kry tyckte att jag skulle ta en Alvedon och avvakta. Alvedon hjälper knappt och jag börjar bli orolig.

Undrar om någon vet vad detta kan?!

Med vänlig hälsning,

Orolig förstföderska

• Svar på tråden Hjälp mig!! :-(
  • Zaxika

Ring 1177 alternativt gynakuten/förlossningen och rådfråga?

• Anonym (....)

Kan vara att bebisen lagt sig till rätta med fot/huvud/knä som trycker på en nerv i området. Det kan göra förjävla ont.

Testa att putta den där knölen, är sannolikt bebisen, kan du få den att flytta sig så se om smärtan avtar

• Shishii

Tack för era svar!

Jag ringde förlossningen och de ville ha in mig på en gång. Visade sig vara 2 myom som sitter utanför livmodern och orsakar denna skarpa smärta. Bebis mår bra men jag kommer förmodligen att ha ont resten av graviditeten Nu är förhoppningen att de inte växer och orsakar problem vid förlossning.

• Anonym (....)
    Shishii skrev 2020-05-21 16:41:46 följande:

Tack för era svar!

Jag ringde förlossningen och de ville ha in mig på en gång. Visade sig vara 2 myom som sitter utanför livmodern och orsakar denna skarpa smärta. Bebis mår bra men jag kommer förmodligen att ha ont resten av graviditeten Nu är förhoppningen att de inte växer och orsakar problem vid förlossning.

Usch va jobbigt!

Va bra att du åkte in!
Svar på tråden Hjälp mig!! :-(