• Anonym (Slemm­is)
    Sat 23 May 2020 16:51
    664 visningar
    11 svar
    11
    664

    Inte märka om slemproppen släpper?

    I mitt fall kom slemproppen ut en morgon i sängen, som en gråblaskig skogssnigel. Och blod.

    Ringde förlossningen som ville ha in mig direkt (rött blod, rann längs benen), visade sig bara vara en kraftig täckningsblödning men slemproppen åkte ut med sån fart att jag fick en hinnpol (fostersäcken gled ner).

    Det plus blödning som inte slutade blev igångsättning samma dag.

  • Anonym (Slemm­is)
    Sat 23 May 2020 19:17
    #8

    Jag fick stanna på observation pga blödningen, hade bara mensmol och inga värkar. Men den här hinnpolen (som jag inte ens visste fanns något som hette) gör att det blir mer plats i magen och det kan riskera att navelsträngen hamnar i kläm. Så när jag inte hade slutat blöda efter 6h så blev det igångsättning, men de sa att pga att jag svarade så snabbt (räckte med tre av tolv möjliga doser) så var det nog ändå dags.

  • Anonym (Slemm­is)
    Mon 25 May 2020 08:30
    #11
    Anonym (K) skrev 2020-05-24 13:07:47 följande:

    Du har verkligen missuppfattat. Alla har en hinnpol om det finns vatten framför huvudet i hinnorna. Helt normalt, känns oftast när man börjat få lite värkar. Den gör absolut inte att det blir mer plats i magen. MEN om det är en hinnpol framför huvudet när huvudet samtidigt inte är fixerat finns risk att navelsträngen trillar framför huvudet vid en eventuell vattenavgång.

    Igångsättningen var pga blödningen.


    Okej! De två läkarna som kände fick det att låta speciellt, och om jag var otydlig med att säga ?i kläm? och trilla framför huvudet som du sa så menade jag det som samma sak, detta eftersom det var precis vad som hände under själva förlossningen, men allt gick bra så. Totalt 400ml blödning så det var inte så mycket på det hela taget.
Svar på tråden Inte märka om slemproppen släpper?