• Anonym (Partner)

Hur ofta träffar ni er partner?

Ni som är i en relation, hur ofta träffar ni er partner?

• Svar på tråden Hur ofta träffar ni er partner?
  • Anonym (L)

Oftast 5 dagar i veckan, ibland mer, men väldigt sällan mindre än 4 dagar i veckan. Men nästan alltid 5 dagar i veckan.

• Anonym (Hej)

Vad du ska få ut av svaren till en sådan fråga är ju väldigt beroende kring vart du och din partner är i livet?

Min bror bror är särbo, men pluggar till en tenta just nu och han har sagt till sin tjej att de kan ses varannan helg tills tentan är över, innan dess sågs de 3-5 dagar varannan vecka på grund av att de bor i olika städer.

Min kompis jobbar på bank, men idrottar mycket, vilket hennes kille också gör, så se ses när de kan. Ibland tycker den ena att de ses för sällan, ibland den andra.

Jag är särbo med min man och vi har ett barn ihop. Vi ses 5 dagar varannan vecka och 4 dagar varannan vecka. Ibland ses vi inte alls på tre dagar och då träffar jag inte min son heller, men det är ju ömsesidigt.

När jag blev tillsammans med min sons pappa så träffades vi 4 dagar och sedan ingenting på 8 dagar. Varje månad,

Jag hade en kille en gång som jag inte bodde ihop med, men vi bodde nära varandra. Vi sågs 3-7 dagar per vecka oregelbundet på grund av arbetstider och inbokade fritidsaktiviteter. 

Den enda gången jag har varit 100% procent varje dag i veckan med någon är när vi båda har bott ihop och har gemensam semester,,,

• Anonym (Lockdown)

Hela jäkla tiden. Sitter fast i lockdown tillsammans och vi tillbringar 24 timmar om dygnet på samma 50 kvm. Undantaget toabesök och veckohandlingen. Det känns som om vårt förhållande åldras i hundår. På gott och ont.

• SilverEmma

Han kom hem till mig första kvällen vi började träffas, sen åkte han liksom aldrig därifrån. Han hade sin lägenhet ungefär en mil från mig. Sa till honom att han fick ta dit saker han inte skulle sakna när han var hemma, problemet var att han aldrig var hemma så rätt som det var hade jag halva hans bohag i min lägenhet. Gav upp efter 5 månader och lät honom flytta in på riktigt.

• Anonym (??)
    Anonym (Partner) skrev 2020-05-21 22:41:36 följande:

Ni som är i en relation, hur ofta träffar ni er partner?

Eftersom vi bor ihop, så varje dag. 
  • Limeblad

Varje dag, eftersom vi bor ihop. Innan dess hade vi distansförhållande och då sågs vi varannan eller var tredje helg.

• Anonym (Partner)

Förstår att man kan ha ett distansföhållande under en viss period av viss orsak, vilket även hänt mig och är helt ok. Nu är det inte allt för många som svarat men ville se om man verkligen var för needy och för greedy att vilja träffa sin partner mer än 2-3 ggr i månaden. ( bor i samma stad)..

• Anonym (Fyrtioett)

Träffas morgon, lunch, eftermiddag, kväll och natt fem av veckans dagar. Resterande tid ses vi hela tiden. Vi bor ihop sen 22 år och är gifta sen 18 år.

Vi jobbar 7-16 och lunchar ihop i princip varje dag, dock har vi olika arbetsplatser och arbetsgivare.

Jag blir fortfarande lika barnsligt lycklig varje gång jag ser honom och jag tror att det är ömsesidigt med tanke på att han alltid säger det och pussar på mig flera gånger om dagen.

• aerial

Varannan eller ibland varje helg. Detta pga vi bor i olika städer då vi har barn sedan innan. På sommaren och andra längre ledigheter blir det oftare. Vi har varit ihop i 5,5 år nu och det funkar för oss att få längta lite och inte gå på varandra hela tiden som man kanske gör om man bor ihop.

• Anonym (Sefyr)

Varje dag. Vi bor ihop. Men förr om åren veckopendlade jag och då sågs vi varje, eller ibland varannan, helg.

• Limeblad
    Anonym (Partner) skrev 2020-05-22 16:58:27 följande:

Förstår att man kan ha ett distansföhållande under en viss period av viss orsak, vilket även hänt mig och är helt ok. Nu är det inte allt för många som svarat men ville se om man verkligen var för needy och för greedy att vilja träffa sin partner mer än 2-3 ggr i månaden. ( bor i samma stad)..

Om jag hade bott i samma stad som min partner och det inte fanns några särskild hinder (typ min partner jobbar natt) som gör det svårt att kunna träffas oftare hade jag förväntat mig att umgås 2-3 ggr i veckan iaf.
Svar på tråden Hur ofta träffar ni er partner?