• Anonym (För kräsen?)

Det här med att hitta rätt partner...

Jag är en kille på 23 år.

Jag har haft sex med 15 stycken och haft 1 riktigt förhållande på 1 år och 1 förhållande som hade blivit mer om vi inte var tvungna att göra slut och det var på 4 månader. Innan jag träffade mitt ex så träffade jag en person som också var riktigt bra och vi fick starka känslor för varandra men livet kom mellan oss och vi behövde flytta ifrån varandra. Samma sak hände med den andra tjejen.

Saken för min del är att jag är väldigt driven. Jag ser bra ut men inget wow och jag går verkligen hårt in för det om jag dejtar en tjej. Tycker det är kul när man skämmer bort varandra med romantik.

Problemet blir sedan att jag spenderar så mycket tid på att jobba, gymma och läsa böcker osv att jag inte kommer i kontakt med så mycket tjejer. Jag har Tinder men det är inte särskilt kul och det är heller inte optimalt för att hitta de tjejer som jag letar efter. Jag träffade båda min ex via tinder, men den första var jag aldrig riktigt nöjd med hur hon såg ut. Hon var någorlunda söt och så men hon hade ett vackert sinne och var otroligt smart. Den andra var driven men inte så smart men väldigt vacker. Hade helt klart fortsatt träffa båda om det inte var så att vi var tvungna att flytta ifrån varandra.

Jag festar inte och börjar överväga mer och mer att flörta med tjejer i vardagen. Så när jag ser en söt tjej, gå fram till henne och inleda en konversation eftersom att jag tror att det är det bästa sättet att hitta vad jag vill ha, men det kräver en del mod men borde gå att jobba upp haha...

Jag vill vara i ett förhållande och ha någon speciell men vill inte råka falla för fel person. Det är verkligen svårt det här men tar gärna emot kritik(kan försöka hålla det på en någorlunda normal nivå) eftersom att jag inser att jag inte har så mycket erfarenhet. 

Jag är trött på att ligga runt och vill inte satsa för mycket på fel tjej. Har blivit ganska tömd på energi och kärlek från att ha investerat mycket i mina 2 tidigare relationer enbart för att behöva släppa dem. Sedan så vet jag också att jag har nöjt mig med en hel del saker med båda mina ex men jag var ändå väldigt lycklig av att ha dem i mitt liv.

Är väl lite lost och fortsätter att jobba på mig själv eftersom att jag hellre är ensam än i förhållande med fel person, men hade gärna varit med någon på samma gång, bara inte vem som helst men vill hitta en driven, söt och vacker tjej men vet inte ens var jag ska leta...

• Svar på tråden Det här med att hitta rätt partner...
  • Anonym (Nej)

Gå inte fram till tjejer på stan. Det är weird och läskigt. Är jag eller mina kompisar ute och fikar vill en inte ha någon främling där.

Gå ut på krogen, och om du ser någom du gillar, få ögonkontakt. Om hon upprepade gånger söker ögonkontakt och ler, DÅ är det okej att gå fram och prata. Och skulle hon då säga nej/signalera att hon inte vill går du DIREKT därifrån, acceptera vad hon säger.

Acceptera att kvinnor också vill kunna gå utomhus utan att bli raggade på.

• Tunnis

Prova riktiga dejtingsidor istället för Tinder, ofta mer personligt och seriöst.

• Anonym (kille, 25 år)

Hej!

Jag, personligen tror att det ligger i att du inte riktigt vet vad du söker (av den information jag läser här drar jag den slutsatsen). Nu framgick det inte, vad jag såg, varför det tog slut mellan er. 

Kan det vara så att du behöver lite tid att fundera på vad som gick fel, vad du egentligen söker för typ av tjej och försöka hitta dig själv lite grann? 

• Anonym (För kräsen?)
    Anonym (Nej) skrev 2020-05-22 14:10:49 följande:

Gå inte fram till tjejer på stan. Det är weird och läskigt. Är jag eller mina kompisar ute och fikar vill en inte ha någon främling där.

Gå ut på krogen, och om du ser någom du gillar, få ögonkontakt. Om hon upprepade gånger söker ögonkontakt och ler, DÅ är det okej att gå fram och prata. Och skulle hon då säga nej/signalera att hon inte vill går du DIREKT därifrån, acceptera vad hon säger.

Acceptera att kvinnor också vill kunna gå utomhus utan att bli raggade på.

Min tanke var att i så fall nära mig tjejer, men inte på ett läskigt sätt, typ bussen kl 23 när det bara är vi. Utan om man ser en söt tjej som står för sig själv, komma fram till henne och le och säga: "Hej, haha, jag vet att detta kanske är lite udda, men jag tycker att du är väldigt vacker och jag vet att jag hade ångrat mig hela dagen om jag inte gått fram och presenterat mig."
    Eller något, vet inte riktigt vad som funkar än, men vet folk som lyckas bra med sånt här. Målet är bara att få ett nummer eller insta eller något sedan så lämnar man henne ifred. Har hon pojkvän så är man artig och lämnar henne.

Jag acceperar att det finns kvinnor som vill gå ut utan att bli raggade på. Men det finns också de som hade blivit väldigt glada över att i princip få en komplimang. Förstår inte hur det hade kunnat vara så illa?
    Om någon tar sig modet att gå upp till dig och se om det kan finnas något mellan er. Det i sig är en komplimang sedan så vet jag inte om man bör ge en faktiskt komplimang. Men men, det är ju långt ifrån samma sak som t.ex. cat calling där det är fega män som bara kastar ur sig ord för att visa dominans.
  • Anonym (För kräsen?)
    Tunnis skrev 2020-05-22 14:20:42 följande:

Prova riktiga dejtingsidor istället för Tinder, ofta mer personligt och seriöst.

Ja jag har övervägt det, men samtidigt finns det folk som är runt 23 som använder såna sidor?

Det känns lite desperat att börja använda såna sidor men jag kanske bara har felaktiga fördomar haha...

Tinder är ganska oskyldigt i min mening
  • Anonym (,lökjh)

Om du letar efter tjejer med rätt utseende kommer du mest troligt falla för fel tjej.

Utseendet förändras och vad har ni då om du senare tycker att hon inte är lika vacker som förr? Ingenting. 

Satsa på match.com eller liknande där de mer seriöst går in för att matcha ihop personer. Gå främst på de inre kvalitéerna. Men så klart måste det finnas något som attraherar. Du är ung och då går man ofta mycket på utseende, men blir också ofta besviken i slutändan. 

Jag skulle inte attraheras av en man som är aldrig så underbar om han var ofräsch.
    Jag föredrar också män som är längre än jag och jag är lång, så det är rätt trixigt. Det är dock inte hugget i sten, men jag vet av erfarenhet att en man kortare än jag ändå lämnar en viss saknad hos mig då jag känner mig klumpig och stor Det kan komma att bli ett problem framöver för mig. Så, dejtar jag är det män som är minst 185, men gärna närmare 190 eller längre. 

En man som är kortare än så kan jag absolut falla för, men då är det pga att vi lär känna varandra som vänner först och som sagt, det skulle ändå finnas en viss saknad hos mig. 

Så, gå på de inre kvalitéerna, dejta inte de du genast känner att nej, där finns inget som attraherar men prova med de du finner söta, vackra osv OCH har de inre kvalitéerna du söker. 

• Anonym (För kräsen?)
    Anonym (kille, 25 år) skrev 2020-05-22 22:54:56 följande:

Hej!

Jag, personligen tror att det ligger i att du inte riktigt vet vad du söker (av den information jag läser här drar jag den slutsatsen). Nu framgick det inte, vad jag såg, varför det tog slut mellan er. 

Kan det vara så att du behöver lite tid att fundera på vad som gick fel, vad du egentligen söker för typ av tjej och försöka hitta dig själv lite grann? 

Anledningen till att båda tog slut var för att jag skulle flytta utomlands. Några månader innan jag flyttar utomlands så träffar jag en tjej. Hon visar sig vara någorlunda speciell så vi har inte sex utan träffas bara. När jag sedan inser att vi kanske blir mer än bara vänner så säger jag att jag ska flytta till henne. Hon säger då att jag är olik alla hon har träffat och vill spendera så mycket av tiden som är kvar med mig som möjligt. Vi gör det, och sen så blir hon och jag hjärtekrossade när jag sticker, hon förmodligen mer än mig, men vi hade verkligen kul ihop. Sen utomlands så händer samma sak igen, lär mig tydligen inte. Fast denna gången så försöker jag säkra mig ifrån samma öde genom att säga till henne att jag inte kommer stanna och då säger hon att hon kan tänka sig flytta hit med mig. Spolar man fram tiden 9 månader så blir hennes visum nekat och vi gör slut.

Jag vet vad som gick fel och jag har accepterat det och lärt mig galet mycket från båda relationerna. Jag vet också att jag inte vill ha något mer ONS. Ser ingen mening med det utan vill spendera min tid med tjejer som är speciella för mig och ha sex med någon man bryr sig om är av en helt annan värld än ONS.

Jag vet också "min typ". Jag personligen gillar asiater. Men det är inget måste. Men jag vill att hon ska ha klass och föra sig med klass. Jag vill att hon ska dela min ambition och vilja skapa något av sig själv och vara en varm och godhjärtad person. Hon ska vilja ha ett förhållande och vara lojal.

Det finns inte överdrivet många såna tjejer så jag tar man tid och jobbar på mig själv så länge och har kul på egen hand. Men märker också att de inte är helt lätt att hitta såna tjejer varken på tinder eller på krogen. Såna tjejer pluggar ofta kanske på ett café eller på biblioteket och har funderat på att starta konversationer men har inte velat gå fram och bara ha det stelt mellan oss så jag har undvikit det fram tills nu. Men jag har jobbat med att knacka dörr tidigare och vet att det blir lättare ju mer man gör sånt så har tänkt att det kan vara värt ett försök och det finns inga förlorare i att göra något sånt.
  • Anonym (För kräsen?)
    Anonym (kille, 25 år) skrev 2020-05-22 22:54:56 följande:

Hej!

Anledningen till att båda tog slut var för att jag skulle flytta utomlands. Några månader innan jag flyttar utomlands så träffar jag en tjej. Hon visar sig vara någorlunda speciell så vi har inte sex utan träffas bara. När jag sedan inser att vi kanske blir mer än bara vänner så säger jag att jag ska flytta till henne. Hon säger då att jag är olik alla hon har träffat och vill spendera så mycket av tiden som är kvar med mig som möjligt. Vi gör det, och sen så blir hon och jag hjärtekrossade när jag sticker, hon förmodligen mer än mig, men vi hade verkligen kul ihop. Sen utomlands så händer samma sak igen, lär mig tydligen inte. Fast denna gången så försöker jag säkra mig ifrån samma öde genom att säga till henne att jag inte kommer stanna och då säger hon att hon kan tänka sig flytta hit med mig. Spolar man fram tiden 9 månader så blir hennes visum nekat och vi gör slut.

Jag vet vad som gick fel och jag har accepterat det och lärt mig galet mycket från båda relationerna. Jag vet också att jag inte vill ha något mer ONS. Ser ingen mening med det utan vill spendera min tid med tjejer som är speciella för mig och ha sex med någon man bryr sig om är av en helt annan värld än ONS.

Jag vet också "min typ". Jag personligen gillar asiater. Men det är inget måste. Men jag vill att hon ska ha klass och föra sig med klass. Jag vill att hon ska dela min ambition och vilja skapa något av sig själv och vara en varm och godhjärtad person. Hon ska vilja ha ett förhållande och vara lojal.

Det finns inte överdrivet många såna tjejer så jag tar man tid och jobbar på mig själv så länge och har kul på egen hand. Men märker också att de inte är helt lätt att hitta såna tjejer varken på tinder eller på krogen. Såna tjejer pluggar ofta kanske på ett café eller på biblioteket och har funderat på att starta konversationer men har inte velat gå fram och bara ha det stelt mellan oss så jag har undvikit det fram tills nu. Men jag har jobbat med att knacka dörr tidigare och vet att det blir lättare ju mer man gör sånt så har tänkt att det kan vara värt ett försök och det finns inga förlorare i att göra något sånt.
  • Tunnis
    Anonym (För kräsen?) skrev 2020-05-24 12:06:25 följande:
    Ja jag har övervägt det, men samtidigt finns det folk som är runt 23 som använder såna sidor?

Det känns lite desperat att börja använda såna sidor men jag kanske bara har felaktiga fördomar haha...

Tinder är ganska oskyldigt i min mening
    Folk i alla åldrar använder dom. Desperat? Du letar väl efter en relation hur är det desperat?

Desperat är väl om du är ivrig och tar vem som helst bara för att ha en relation.
  • Anonym (För kräsen?)
    Tunnis skrev 2020-05-24 12:33:42 följande:
    Folk i alla åldrar använder dom. Desperat? Du letar väl efter en relation hur är det desperat?

Desperat är väl om du är ivrig och tar vem som helst bara för att ha en relation.
    Ja du har en poäng.

Haha ja, nej, letar verkligen inte efter vem som helst så kanske finns det andra sidor som skulle kunna vara bättre att leta på än just tinder. 

Känns också som att starta konversationer på stan (på ställen där folk är för att de vill vara ute och kanske har fixat till sig lite så som café och liknande och inte mataffärer) är ett sätt att träffat rätt typ av tjejer på. 

Många tjejer som jag har tyckt varit av intresse varken festar eller är medlem på dejting sidor. De gör sin grej och precis som mig så finns det inte mycket tid eller tillfälle att träffa någon då förutom på nätet, men nätdejting är väldigt tråkigt enligt mig. Jag har väl 100+ matchningar eller något sånt på tinder så är inte direkt ful, men vet om att jag har högre chanser att få någon som jag verkligen vill ha face to face och det är därför jag har övervägt att prata med tjejer när jag är ute.
Svar på tråden Det här med att hitta rätt partner...