Inlägg från: Anonym (självklarhet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (självklarhet)

Märkligt?

Anonym (!) skrev 2020-05-24 05:35:08 följande:
    En gynverksamhet borde inte påverkas så hårt av corona.

En operation däremot gör det...Om du inte kan förstå att narkosläkare och utrustning kan behövas på annat ställe nu i dessa tider så finns det inte mycket vi kan förklara för dig. 

Man stoppar ju till och med tandläkare och annat för att inte få brist på munskydd! Så du får nog vänta ett tag till. Är du orolig så ring till din operationskoordinator och fråga vad som händer. Men du får vara beredd på att om du vill kräva att välja läkare så kan du få vänta ännu längre. 

• Anonym (självklarhet)
    Anonym (!) skrev 2020-05-24 06:39:08 följande:
    Det finns människor som hinner får sina tillstånd försämrade och sedan dör för att dom inte får sin vård i tid. Jag ser inte läkare som Gudar. 

En hjärtsjuk får förmodligen inte hjärtat försämrat av att vänta men mitt myom fortsätter att växa. Nu förminskar jag absolut INTE personer som måste operera hjärtat, jag anser att dom också ska få opereras snarast, utan dröjsmål. 
    När man väntar på hjärtoperation så ses det oftast som ganska så akut då mycket kan hända med hjärtat från en dag till en annan. Det anses som mycket allvarligare än ett myom. Hade det varit konstaterad cancer med snabb tillväxt och metastas bildning hade du haft högre prio, så se det som ett tecken på att vården inte tror det är så troligt att det är cancer! 
Svar på tråden Märkligt?