• lostandfound

    Har hon brutit mot ett avtal? Andrahandsuthyrning

    Hej,

    Jag skall hyra ut min bostadsrätt från och med juni månad och jag lade ut en annons i en Facebookgrupp. Jag fick intressenter och ett par kom och tittade på lägenheten. Efter visningen skickade kvinnan i paret ett sms om att de ville hyra lägenheten. Jag skrev att jag skulle avboka de andra som ville komma och titta och vi kom skriftligen överens om tillträde, uppsägningstid och när jag skulle överlämna nycklarna. Jag fick kvinnans personuppgifter och skickade in en ansökan till min BRF gällande uthyrningen och allt var klart inför uthyrningen. Imorse fick jag dock ett meddelande på Facebook där hon skrev att de inte skulle hyra min lägenhet, så nu står jag utan hyresgäst. Jag är student och skulle hem till min mamma under sommaren då jag inte får något CSN. Nu befinner jag lite i skiten om jag inte skulle lyckas finna en annan hyresgäst innan jag åker nästa helg då jag förlitat mig på att det paret skulle hyra lägenheten eftersom vi kommit överens om det.

    I och med att jag och personen som ville hyra lägenheten har allt skriftligen på sms inklusive dennes personuppgifter - skulle det kunna liknas vid att vi ingått ett avtal och att hon brutit mot avtalet?

  • Svar på tråden Har hon brutit mot ett avtal? Andrahandsuthyrning
  • Mortiscia80

    Utan kontrakt har du inget att komma med, hon har ju inte skrivit under något.

    Hör av dig till någon av de andra som svarade på annonsen.

  • lostandfound
    Mortiscia80 skrev 2020-05-24 09:36:51 följande:

    Utan kontrakt har du inget att komma med, hon har ju inte skrivit under något.

    Hör av dig till någon av de andra som svarade på annonsen.


    Jag vart lite fundersam då man brukar säga att även muntliga avtal gäller och nu har jag allt skriftligen på sms.
  • Mortiscia80
    lostandfound skrev 2020-05-24 09:45:04 följande: