• ojkie

    Professorerna är INTE oroliga över klimatet

    "Lyssna på forskarna"
                          Greta thunberg
    Ja men greta dom säger ju tvärtemot va du o media säger
    som när greta o hennes "vänner" krävde att bbc skulle säga sanningen om klimatet men dom säger ju exakt vad ni vill att dom ska säga tro mig ni skulle INTE vilja att dom sa sanningen om klimatet







  • Svar på tråden Professorerna är INTE oroliga över klimatet
  • Magical

    Och swebbtv och dess ansvarige utgivare är helt neutrala? De påstår det men det är en grogrund för alternativmedia på högerkanten och tittar man på artiklar och intervjuer bereds en stor plats för tex personer från SD, specifikt sådana som är skeptiska till klimatfrågan. 

    Siten talar gärna om frågor som invandring och familjen och då i termer av att feminismen hotar kärnfamijen, att invandring bidrar till "folkutbyte" osv. 

    Just sayin´

  • Överste Senap
    ojkie skrev 2020-05-24 12:16:55 följande:

    "Lyssna på forskarna"

                          Greta thunberg

    Ja men greta dom säger ju tvärtemot va du o media säger

    som när greta o hennes "vänner" krävde att bbc skulle säga sanningen om klimatet men dom säger ju exakt vad ni vill att dom ska säga tro mig ni skulle INTE vilja att dom sa sanningen om klimatet








    Källkritik?
  • Poppy75

    De flesta är visst oroliga för klimatet. Professorerna är inte en samlad organism med en gemensam åsikt. Det finns alltid de som tycker tvärtemot men koncensus i forskarvärlden i miljöfrågan är stor. En överväldigande majoritet är oroade över klimatförändringarna.

  • Poppy75

    Jag blir alltid nyfiken på vad klimatförnekare har för bakgrundsmotiv till att lyssna på den lilla minoritet som säger att vi kan fortsätta som förr och inte ändra på våra vanor för våra barns skull.

    Vad är din verklighet? Varför vill du inte lyssna på Greta?

    Även om man är tveksam till om klimatförändringarna är så allvarliga som de flesta säger, är det inte bättre att ta det säkra före det osäkra?

    Vi kommer inte få en andra chans. Det finns bara en jord.

  • Tow2Mater

    Vad vill ni gora for miljon? Vi har haft flera manader nu men knappt nagra flyg, lite bilar och minskad produktion. Och klimataktivisterna sager det inte hjalper. Ni far komma fram med nat nytt nu och inte samla gamla visa om att sluta flyga och kora bil!

  • SweeneyTodd
    Tow2Mater skrev 2020-05-25 20:59:34 följande:
    Vad vill ni gora for miljon? Vi har haft flera manader nu men knappt nagra flyg, lite bilar och minskad produktion. Och klimataktivisterna sager det inte hjalper. Ni far komma fram med nat nytt nu och inte samla gamla visa om att sluta flyga och kora bil!
    Vadå, att det inte hjälper...
    Jag hörde på efter fem på TV4 och på SVT att det visst har hjälp. Jag kommer ihåg det tydligt, för jag tänkte''I alla fall något bra som Corona för med sig. ''
  • Jemp
    Tow2Mater skrev 2020-05-25 20:59:34 följande:

    Vad vill ni gora for miljon? Vi har haft flera manader nu men knappt nagra flyg, lite bilar och minskad produktion. Och klimataktivisterna sager det inte hjalper. Ni far komma fram med nat nytt nu och inte samla gamla visa om att sluta flyga och kora bil!


    Visst är det en klimatfördel att de utsläppen pausas, däremot är det inte tillräckligt. Ju längre tid innan vi tar tag i frågan på allvar desto mer drastiska åtgärder kommer krävas.

    Sen är det tyvärr också så att en minskning av koldioxidutsläppen inte ger minskning av temperaturen (inte än på några hundra år) utan "bara" innebär mindre ytterligare uppvärmning. Att 2020 spås att bli ett av de varmaste åren är alltså inte ett bevis på att minskade utsläpp inte hjälper.
  • felix le chat
    SweeneyTodd skrev 2020-05-25 21:14:50 följande:
    Vadå, att det inte hjälper...
    Jag hörde på efter fem på TV4 och på SVT att det visst har hjälp. Jag kommer ihåg det tydligt, för jag tänkte''I alla fall något bra som Corona för med sig. ''
    världen har stått still i månader och det är knappt mätbart på klimatet.
    det är inte flyg och bilism som står för dom stora utsläppen det är kolkraftverk
    i kina och indien som står för merparten.
  • felix le chat
    SweeneyTodd skrev 2020-05-25 21:14:50 följande:
    Vadå, att det inte hjälper...
    Jag hörde på efter fem på TV4 och på SVT att det visst har hjälp. Jag kommer ihåg det tydligt, för jag tänkte''I alla fall något bra som Corona för med sig. ''
    www.esrl.noaa.gov/gmd/ccgg/trends/

    mer växhusgaser i april 2020 jmf med april 2019

    lita på forskarna inte på tv4 och svt
  • Tow2Mater
    Jemp skrev 2020-05-25 22:25:20 följande:
    Visst är det en klimatfördel att de utsläppen pausas, däremot är det inte tillräckligt. Ju längre tid innan vi tar tag i frågan på allvar desto mer drastiska åtgärder kommer krävas.

    Sen är det tyvärr också så att en minskning av koldioxidutsläppen inte ger minskning av temperaturen (inte än på några hundra år) utan "bara" innebär mindre ytterligare uppvärmning. Att 2020 spås att bli ett av de varmaste åren är alltså inte ett bevis på att minskade utsläpp inte hjälper.
    Vad ska goras då for att det ska 'tas tag i på allvar'??
Svar på tråden Professorerna är INTE oroliga över klimatet