Inlägg från: Anonym (Anon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anon)

    Jag är sexköpare - AMA

    Jag har sett att sexköp varit flitigt diskuterat här på sistone, men ser liksom i det svenska samhället i stort en hel del fördomar och moralpanik. Det är många åsikter, men få kommer till tals som faktiskt har erfarenhet av att köpa eller sälja sex.

    Jag kan naturligtvis inte tala för någon annan, men bjuder därför åtminstone på mitt perspektiv som en av många köpare, utifall någon här har frågor.

  • Svar på tråden Jag är sexköpare - AMA
  • Anonym (Anon)
    Anonym (jahadu) skrev 2020-05-24 23:29:31 följande:

    Hur känns det att betala för något man kan få gratis?


    Det känns rätt trist, jag hade helst fått det gratis naturligtvis, men det är sällan jag har sådan tur. Därför uppskattar jag att den tjänsten erbjuds och tycker på det hela taget att jag får valuta för pengarna!
  • Anonym (Anon)
    Anonym (jahadu) skrev 2020-05-24 23:44:23 följande:

    Hur kan du njuta av sexet när du vet att kvinnan du köpt bara spelar och kanske egentligen rent av äcklas av dig?


    Jag har kommit fram till att jag inte njuter när det märks att tjejen känner obehag, så för allas trevnad försöker jag söka mig till tjejer där inget sånt märks. Vad folk tänker innerst inne kan jag förstås inte veta med säkerhet, men har vid några tillfällen sett starka indicier på att de åtminstone inte tycker det hela är förenat med något större obehag.
  • Anonym (Anon)
    Anonym (...) skrev 2020-05-25 00:47:55 följande:

    Känns det bra att bidra till människohandel?


    Ingen aning.
  • Anonym (Anon)
    Anonym (S) skrev 2020-05-25 06:44:26 följande:

    Jag undrar varför du gör det, när du aldrig kan veta om tjejen vill eller inte. Det ingår "i jobbet" att spela att man vill.

    Hur skulle du känna om nån hade sex med dig och enbart brydde sig om sin egen njutning? Om det var nån du inte ens var kåt på? Det är skadligt att göra våld på sig själv så.


    Definiera "vill"? Syftar du på slaveri så gör jag vad jag kan för att minimera risken. Det är i Thailand jag köpt sex där det inte råder brist på tjejer som säljer sex på eget initiativ helt enkelt eftersom det är en lukrativ möjlighet. Jag höll mig främst till frilansare och väletablerade inrättningar som har för mycket att förlora på att ägna sig åt sånt. I slutändan är det som när du köper en ny t-shirt och funderar på om den kan vara sydd av barnarbetare: man får göra den research man kan och fråga sig om priset verkar orimligt lågt, och sedan fatta ett beslut.

    Syftar du istället på om tjejerna tycker om sitt jobb eller inte så är det en helt annan femma tycker jag. Vi är många som haft jobb vi avskytt, och det finns trots allt en anledning till att vi vill kräver betalt för att jobba men inte för att roa oss. Men hos 2/6 tjejer jag köpte av märkte jag av konkreta grejer som pekade på att de i någon mån faktiskt trivdes, och som inte kan ha med skådespeleri att göra. Inte för att dessa tjejer står på shortlist för att vinna en Oscar; man märker rätt tydligt vad de känner även vad det gäller skådespeleriet.

    Svaret på varför är att det hela var mycket värdefullt för mig. Faktiskt var sexresan till Thailand vändpunkten vid en svår depression, och ett kärt minne under lång tid därefter.

    "Hur skulle du känna om nån hade sex med dig och enbart brydde sig om sin egen njutning?" Finner den tanken lite upphetsande faktiskt ???? Faktum är att en av gångerna jag köpte så hamnade jag med en helt annan kvinna än jag tänkt mig. Hon var smått överviktig och gammal nog att vara min mamma, så definitivt ingen jag var det minsta attraherad av, utan snarare lite äcklad. Kände det var enklare att genomföra än att backa ur dock, och kan i efterhand tycka situationen var ganska dråplig. Fick inga psykiska men av att ligga med någon jag inte var kåt på, så ser ingen anledning till varför hon skulle ha fått det heller. Hon fick åtminstone bra betalt för eländet ????
  • Anonym (Anon)
    Nótt skrev 2020-05-25 10:25:57 följande:

    Du fick inga psykiska men av det eftersom du gick dit frivilligt. Du hade möjligheten att backa ur men valde att inte göra det. Du har ingen aning om vad dessa tjejer känner eller går igenom även om du uppfattar att de njuter eller gör det frivilligt. Frivilligt är ett missvisande begrepp. Bara för att någon inte släpas in i ett rum med hjälp av kedjor betyder inte att det är frivilligt. Och det är inte att likställa med andra som går till ett tråkigt jobb för att man behöver tjäna pengar, som du skriver. De tråkiga jobben innebär sällan att du får psykiska och fysiska men för livet, utsätts för livsfara samt arbetar i en bransch full av trafficking, våldtäkter, hot och tvång.

    Ja, det finns säkert de som faktiskt tycker det här är ett bra sätt att tjäna extra pengar. Men tro mig, de är väldigt få och troligtvis ingen av de du besökt. Och oavsett så bidrar sexköp till en industri som präglas av kidnappning, våldtäkter och splittrade liv, hur kan man vilja vara en del av det? Oavsett hur just den individ du besöker mår eller beter sig, så har du med ditt köp låtit den fruktansvärda verksamheten bakom att fortsätta växa. 

    Tycker du det är okej att köpa sex av barn? Jag menar,m vad är skillnaden? De gör ju det frivilligt för att kunna försörja sina familjer....................


    Så om tjejen har möjlighet att backa ur att ligga med någon hon inte är attraherad ändå, men genomför det för att hon exempelvis vill ha pengarna håller du med om att det inte är så farligt? Nyss lät det som att "sex med någon man inte är kåt på"="livet är förstört". Men definitionen av frivillighet verkar vara flexibel när den ska passa den egna ideologiska övertygelsen ...

    Nej jag tror dig inte, du spekulerar hej vilt och utan belägg. Den mörka sida du beskriver är en klar minoritet. Och jag kan bara ta ansvar för mina egna handlingar. Om nu alternativet för de jag köper av är att sälja till någon som utsätter dem för våld (vilket torde vara sällsynt) är det ju alldeles strålande att de får mig som kund istället som är lika artig och respektfull som när jag går till hårfrisören.

    Såväl barnarbete som sex med barn anses ju av de flesta vara förkastligt var för sig, så man behöver grubbla närmare över kombinationen. Detsamma kan inte sägas för arbete/sex där bara vuxna är inblandade.
  • Anonym (Anon)
    Anonym (Way of Working) skrev 2020-05-25 11:08:29 följande:

    Hur går det till rent praktiskt?

    Man ser en annons och svarar på den eller? 

    När man väl ses, vad händer? Är det någon som tar emot, typ reception och väntrum? Får man gå in i ett rum eller bås? Är det bäddat med vanliga sängkläder? Bäddas det rent inför varje torsk? Finns tillgång till dusch? Står du där men ståndet i högsta hugg och säger vilken tjänst du vill köpa? Eller hur fungerar det? Och sedan när du kommit och känner dig klar, är det tack å hej, på med byxorna och sedan bara gå? 


    Det varierar säkert massor beroende på formatet. Jag köpte nästan enbart av frilansare och på massageställen. Frilansare hittar du antingen i barerna eller på Tinder (föredrar det senare pga introvert). Du bestämmer pris etc, småprata lite för att bilda dig en uppfattning om människan. Träffas antingen på ditt hotell eller hemma hos henne. Tjejerna brukar vilja att båda tar en varsin dusch, så jag gör det även om jag alltid redan duschat och borstat tänderna innan. Sedan lägger man sig på sängen, småpratar lite och hjälps åt att ta av bådas kläder. Kan rekommendera frilansare och längre tid (helst en natt) då det hela blir lugnare och känns mer äkta. Man kan prata en del och bara ligga och mysa. En frilansare bjöd jag faktiskt med på lunch för jag var nyfiken på hennes bakgrund. Att jag valde en indisk restaurang var visst ingen höjdare, för tjejen började fälla rasistiska kommentarer om hur "Indier är smutsiga". Oops.

    Vid massageställena står vanligen några kvinnor och ropar till förbipasserande att det erbjuds massage. Går man fram och pratar med någon kan man snabbt börja prata pris och vad som ingår, ganska explicit. Sedan leds man av förhoppningsvis den tjej man tänkt sig in i ett någorlunda avskilt litet rum längre bak med tunn massagemadrass och klär av sig och får sin massage. Sedan går tjejen iväg en liten stund och kommer tillbaka med kondom, börjar klä av sig och sätter igång med vad man avtalat. Sedan är det betala och tack och hej mer eller mindre. Kanske ett glas vatten först. Kan egentligen inte rekommendera detta om annat än om man vill ha lite krydda till massagen. Jag funderar så lite som möjligt på hur ofta madrass osv tvättas, men så länge jag inte gör nåt jag kan få sjukdomar av så är jag inte så känslig av mig.
  • Anonym (Anon)
    Anonym (Äckligt) skrev 2020-05-25 11:09:35 följande:

    Eh, de spelar. Tror du på riktigt att de finner något nöje med det överhuvudtaget


    Kan ge exempel på vad jag menar.

    En tjej som jag träffade två gånger hade jag kommit riktigt bra överens med. Vi pratade och skämtade en hel del, och när jag vid första mötet frågade om jag fick kyssa henne (inte alla som är okej med det) svarade hon genom att hångla upp mig bättre än någon gratistjej lyckats med. Hur som helst, det kan vara jättefejk, men det jag ville komma till var en annan grej: När jag alldeles innan jag skulle åka hem till Sverige igen (vilket hon visste) fick slut på pengar och förklarade att jag var pank och inte kunde betala henne något mer, så fick jag en del gratistjänster av henne. Inbillar mig inte att det var för att hon var kåt, men finns ingen anledning till att hon skulle bjuda på det om hon ogillade mig, iom att hon inte skulle få mer pengar och jag var på väg att försvinna för alltid.

    En annan var en pre-op transtjej som kom under sexet (man kan inte direkt fejka orgasm med en kuk, hoppas jag även alla cis-tjejer förstår). Sedan när jag betalat och tänkte gå ville hon att vi skulle titta på något tv-program ihop (vi var hemma hos henne), och kröp efter ett tag upp i min famn och somnade. När jag väckte henne iom att jag skulle gå därifrån så undrade hon om jag redan skulle gå. Också ett mycket märkligt beteende om man utgår ifrån att hon helst ville ha mig ut ur sitt liv så snart som möjligt ...
  • Anonym (Anon)
    Nótt skrev 2020-05-25 11:46:20 följande:

    En tjej som säljer sex kan aldrig backa ur, det är skillnaden. Går jag hem med någon efter krogen kan jag ångra mig och strunta i det, för jag är där av fri vilja. Arbetar jag med att sälja sex kan jag inte backa ur eftersom jag är tvingad på det sätt att jag är i behov av pengarna (plus att det då troligtvis finns en hallick som slår skiten ur mig annars).

    Om du tror att den mörka sidan är en minoritet då finns det ingen anledning att fortsätta diskutera ens, för då har du antingen levt ditt liv under en sten eller så är du så pass egoistisk och rent ut av elak att du väljer att ha den inställningen för att rättfärdiga det vidriga (och brottsliga) du gör. Det finns faktiskt en anledning till att det är ett brott att köpa sex, har du någonsin funderat på varför?


    Det finns en anledning till att det är fullt lagligt i exempelvis Tyskland och Danmark, har du någonsin funderat på varför?
  • Anonym (Anon)
    Anonym (Riktig man) skrev 2020-05-25 13:18:55 följande:

    Får det dig att känna dig som en loser att behöva köpa sex?


    Nope.
Svar på tråden Jag är sexköpare - AMA