• Anonym (Blåbärsdryck)

    Pratar du om ert sexliv med andra?

    Vet inte om det stämmer, men jag har fått uppfattningen att det är vanligare att kvinnor delar med sig av sitt sexliv med sin partner i diskussion med sina väninnor jämfört med vad män gör i sina diskussioner med andra män.

    Stämmer det?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pratar du om ert sexliv med andra?
  • KimLinnefeldt

    Jag skulle inte ha något emot det, men killar är i allmänhet så otroligt lojala och skulle inte prata i detalj om sitt sexliv. Jag tycker att det vore intressant och tändande.

  • viseversa

    Nej det gör jag inte. Jag tycker sex är privat och vill inte prata om mitt sexliv med andra. Har inget behov av att veta om andras sexliv heller faktiskt. Är inte speciellt intresserad. 

  • Anonym (Anonym)

    Det har hänt och jag ångrar det som fan för jag har alltid fått det kastat i ansiktet vid senare tillfällen om jag och den andra personen (inte killen alltså) varit osams. Det är inte bara om sexlivet jag har fått då utan allt möjligt skit tillbaka om känsliga saker som jag har berättat om mitt liv. Jag kommer nog aldrig mer att vara lika öppen mot folk, det utnyttjas bara.

  • Anonym (Obekvämt)

    Jag tycker det är extremt obekvämt att höra när någon berättar intima detaljer om sitt och partnerns sexliv. Numera vet alla att jag inte vill höra. Vissa kvinnor vill liksom skryta med vad de gör för andra kvinnor, fattar inte varför. Det är inte en tävling ...men vissa verkar tävla i precis allt.

  • KimLinnefeldt
    Anonym (Obekvämt) skrev 2020-05-25 09:45:25 följande:

    Jag tycker det är extremt obekvämt att höra när någon berättar intima detaljer om sitt och partnerns sexliv. Numera vet alla att jag inte vill höra. Vissa kvinnor vill liksom skryta med vad de gör för andra kvinnor, fattar inte varför. Det är inte en tävling ...men vissa verkar tävla i precis allt.


    Om det ska vara givande måste förstås båda vara intresserade av att prata om det. 
  • Mandel

    Eftersom du skriver att kvinnor pratar med sina väninnor så satte jag nej.
    Berättar mer om mitt sexliv för killkompisar och speciellt en gammal kk då vi tänkte dra ihop 3-kant eller gruppsex


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Oh ja)

    Har diskuterat mina sexliv med olika vänner sedan debuten. Vissa är mer öppna än andra med sina Jag gillar dela mina upplevelser med andra och höra om deras. Har märkt att alla som dejtar mycket och nya eller är i början av sin förälskelse pratar betydligt mer om sex än de som är i långa relationer. Kanske inte så mycket spännande att berätta eller inget sex alls efter några år som är förklaringen? Män pratar lika mycket som kvinnor, ingen skillnad, möjligen på findetaljerna.

  • Anonym (Kanske)

    Är kvinna och pratar inte om mitt sexliv. Tycker helt enkelt inte att det är intressant.

    Kanske är det som (oh ja) säger att det handlar om ifall man har tillfälliga kontakter eller långa förhållanden. Jag kan tänka mig att det hade varit mer intressant och avslappnat i ett gäng med singlar än bland folk med långa förhållanden. Som singel träffar man fler och kan nog känna att det är kul att jämföra sina egna olika erfarenheter och ha utbyte av andras på ett skämtsamt sätt. Medan jag tänker att sexet blir vardag i ett långt förhållande samt att man känner lojalitet till sin partner, att det är något privat "oss emellan". (Generellt talat alltså)

  • LadyThunder
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-25 09:38:06 följande:

    Det har hänt och jag ångrar det som fan för jag har alltid fått det kastat i ansiktet vid senare tillfällen om jag och den andra personen (inte killen alltså) varit osams. Det är inte bara om sexlivet jag har fått då utan allt möjligt skit tillbaka om känsliga saker som jag har berättat om mitt liv. Jag kommer nog aldrig mer att vara lika öppen mot folk, det utnyttjas bara.


    Men gud va hemskt!! Vilka ruttna människor, usch vad trist att bli bränd på det viset
  • Anonym (J)

    När vi var yngre hände det, men inte numera. Beror väl bla på respekt i långvariga förhållanden.

Svar på tråden Pratar du om ert sexliv med andra?