Ivf Maj 2020
Du fick till en bra förklaring där

Vi har lite festligheter inbokade nu i juni början av juli, och just nu har de ju lovat värsta kanonvädret!
Nästa mens borde infalla där mot 8-10 juli så, det är inte såååå länge dit, haha.
Men jäklar vad jag blöder...mycket mer än en vanlig mens för mig. Men jag antar att det är normalt att ha så första mensen efter en behandling
Hej alla!
Jag har också gjort behandling på Sophiahemmet och är på mitt tredje försök (privat, syskonförsök). Det första äggplocket resulterade i 16 ägg (har pco) men bara 3 st av dessa blev befruktade. Det var inget fel på spermierna, så det hade säkert med äggen att göra. Efter det så föreslog läkaren isci och efter det så blev det större andel som blev befruktade. Den första gången ser de alltid som en testomgång och de ska ändra behandling om något inte funkar. Nu sist fick jag ut 12 ägg varav 7 eller 8 blev befruktade och fick sedan en blastocyst insatt på dag 5.
Jag själv samt flertalet vänner som har blivit gravida tidigare med ivf har kört glutenfri kost. Det ska tydligen kunna hjälpa till. :) Och jag blev tipsad om en klinik i Ryssland, OLGA, av Huddinge Karolinska. De ska även ha pengarna tillbaka garanti. Har även en vän som lyckats bli gravid med egna ägg där, efter flertalet försök på andra ställen.