• sommar94

    Positivt graviditets test, sen negativt

    Hej,

    För 2 dagar sen fick jag positivt på clearblue tidigt test (BIM-2) och dagen efter gjorde jag ett digital Clearblue som visade 1-2 veckor gravid (BIM-1). Jag har några RFSU och Natrual Cycel graviditetstester kvar, så imorse gjorde jag ytterligare 2 tester (BIM-dagen) och det visade negativt. Betyder det tidigt missfall? Ska springa till apoteket och köpa ett nytt digital och testa igen. Har någon mer varit med om detta innan?

  • Svar på tråden Positivt graviditets test, sen negativt
  • Anonym (Tips från coachen)

    Det senaste testet du tog är väl ett vanligt? Du har säkert inte så pass starka nivåer än så att det ger utslag i så fall.

    När man får missfall finns hormonerna kvar i kroppen i upp till flera veckor efteråt.

  • Anonym (S)

    Jag har fått så två månader... Först i mars, sedan nu i maj... Positiva tester strax innan väntad mens, sedan negativa tester, sedan mens/tidigt missfall (gissar på kemiska graviditeter - befruktat ägg som rört vid hinnan och lite hCG produceras - sedan fäster inte ägget ordentligt och det blev tidigt missfall/mens).

    Hoppas det inte är så för dig.

  • sommar94

    Jag hoppas verkligen det är pga låg HCG som busar!!

    Det första testet är clearblue early (6dagar).

  • sommar94
    sommar94 skrev 2020-05-26 09:38:02 följande:

    Jag hoppas verkligen det är pga låg HCG som busar!!

    Det första testet är clearblue early (6dagar).


    Åh ok, jag misstänkte det är detsamma för mig... Testade precis ett digital clearblue igen och det visade ej gravid :( dock är det inte morgon kiss. Får jag fråga hur många dagar var din mens försenad?
  • sommar94


    Bifogar även graviditettesterna från idag. Jag hoppas verkligen det vänder sig, ska försöka vänta några dagar innan jag gör ett nytt test (om mensen inte kommer).
  • Anonym (Tips från coachen)

    Om du har stickor från rfsu kan du lika gärna slänga dem, de diskuteras i forumet då och då och bara dåliga erfarenheter.

    Ta en till Early om du är osäker.

  • Anonym (Tips från coachen)

    Och naturligtvis med morgonkiss.

  • Anonym (....)
    sommar94 skrev 2020-05-26 09:40:57 följande:

    Åh ok, jag misstänkte det är detsamma för mig... Testade precis ett digital clearblue igen och det visade ej gravid :( dock är det inte morgon kiss. Får jag fråga hur många dagar var din mens försenad?


    Varför fråga sig själv??

    Det är för tidigt att testa. Vänta till en vecka efter du skulle ha haft mens.
  • Anonym (....)
    sommar94 skrev 2020-05-26 09:40:57 följande:

    Åh ok, jag misstänkte det är detsamma för mig... Testade precis ett digital clearblue igen och det visade ej gravid :( dock är det inte morgon kiss. Får jag fråga hur många dagar var din mens försenad?


    Varför fråga sig själv??

    Det är för tidigt att testa. Vänta till en vecka efter du skulle ha haft mens.
  • sommar94
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2020-05-26 09:52:12 följande:

    Om du har stickor från rfsu kan du lika gärna slänga dem, de diskuteras i forumet då och då och bara dåliga erfarenheter.

    Ta en till Early om du är osäker.


    Tack för tipset! Ska inte använda rfsu tester mer, dem gör mer mig förvirrad och nojig
  • sommar94
    Anonym (....) skrev 2020-05-26 10:04:30 följande:

    Varför fråga sig själv??

    Det är för tidigt att testa. Vänta till en vecka efter du skulle ha haft mens.


    Ska försöka hålla mig till helgen innan jag testar igen. Var bara orolig om jag har fått tidigt missfall, då jag har fått positivt 2 dagar i rad och idag negativt
  • Anonym (S)

    ...som svar på din tidigare fråga gick allt till ungefär såhär:

    Sex runt ÄL. Positiva test runt ÄL+10 och någon dag frammåt. Negativt igen runt BIM... Mensen har kommit typ BIM+1 BIM+2. Så jag klassar dessa som kemiska graviditeter Och då positivt digitalt, och sedan negativt digitalt...

    Försökt igen. Ägglossning i söndags och sex lördag-söndag-måndag. Har dragit ner på kaffe, ingen alkohol o.s.v. Ska försöka att inte fundera nu - och heller inte testa mig förrän mensen är flera dagar sen (ja, om den nu inte kommer på väntad tid förstås).

    Håller förstås tummarna för dig TS, men ställ in dig på tidigt missfall så kan du bara bli glatt överraskad eller inte lika besviken i alla fall.

    Kram!

  • sommar94
    Anonym (S) skrev 2020-05-26 10:17:55 följande:

    ...som svar på din tidigare fråga gick allt till ungefär såhär:

    Sex runt ÄL. Positiva test runt ÄL+10 och någon dag frammåt. Negativt igen runt BIM... Mensen har kommit typ BIM+1 BIM+2. Så jag klassar dessa som kemiska graviditeter Och då positivt digitalt, och sedan negativt digitalt...

    Försökt igen. Ägglossning i söndags och sex lördag-söndag-måndag. Har dragit ner på kaffe, ingen alkohol o.s.v. Ska försöka att inte fundera nu - och heller inte testa mig förrän mensen är flera dagar sen (ja, om den nu inte kommer på väntad tid förstås).

    Håller förstås tummarna för dig TS, men ställ in dig på tidigt missfall så kan du bara bli glatt överraskad eller inte lika besviken i alla fall.

    Kram!


    Tack! Yes, ska försöka inte tänka för mycket och nästa gång inte testa så tidigt. Idag har jag BIM, så får ser hur det blir fram till helgen eller början av nästa vecka.
  • sommar94
    Anonym (S) skrev 2020-05-26 10:17:55 följande:

    ...som svar på din tidigare fråga gick allt till ungefär såhär:

    Sex runt ÄL. Positiva test runt ÄL+10 och någon dag frammåt. Negativt igen runt BIM... Mensen har kommit typ BIM+1 BIM+2. Så jag klassar dessa som kemiska graviditeter Och då positivt digitalt, och sedan negativt digitalt...

    Försökt igen. Ägglossning i söndags och sex lördag-söndag-måndag. Har dragit ner på kaffe, ingen alkohol o.s.v. Ska försöka att inte fundera nu - och heller inte testa mig förrän mensen är flera dagar sen (ja, om den nu inte kommer på väntad tid förstås).

    Håller förstås tummarna för dig TS, men ställ in dig på tidigt missfall så kan du bara bli glatt överraskad eller inte lika besviken i alla fall.

    Kram!


    Det blev ett kemiskt missfall som du skrev! :( ... Får blir nya tag igen! Kom du ihåg hur du längde du blödde båda gångarna?
  • Anonym (S)
    sommar94 skrev 2020-05-29 07:04:39 följande:

    Det blev ett kemiskt missfall som du skrev! :( ... Får blir nya tag igen! Kom du ihåg hur du längde du blödde båda gångarna?


    Fan vad trist Nya tag då...

    Jag blödde som en vanlig mens, båda gångerna. Kanske någon dag längre och lite rikligare än vanligt.

    Jag väntar (inte) mens förrän 7 juni, men denna gång kommer jag inte testa förrän 10 juni (om nu inte mensen kommit).
  • sommar94
    Anonym (S) skrev 2020-05-29 07:10:27 följande:

    Fan vad trist Nya tag då...

    Jag blödde som en vanlig mens, båda gångerna. Kanske någon dag längre och lite rikligare än vanligt.

    Jag väntar (inte) mens förrän 7 juni, men denna gång kommer jag inte testa förrän 10 juni (om nu inte mensen kommit).


    Håller tummarna för dig! :) ... Nästa månad ska jag vänta 1 vecka efter mens innan jag testar. Du får gärna berätta hur det gick och tack för du svarar på mina frågor :)
  • sommar94
    Anonym (S) skrev 2020-05-29 07:10:27 följande:

    Fan vad trist Nya tag då...

    Jag blödde som en vanlig mens, båda gångerna. Kanske någon dag längre och lite rikligare än vanligt.

    Jag väntar (inte) mens förrän 7 juni, men denna gång kommer jag inte testa förrän 10 juni (om nu inte mensen kommit).


    Håller tummarna för dig! :) ... Nästa månad ska jag vänta 1 vecka efter mens innan jag testar. Du får gärna berätta hur det gick och tack för du svarar på mina frågor :)
  • Anonym (S)

    Vi får uppdatera varann Är du född -94 som ditt nick insinuerar? Jag är det

Svar på tråden Positivt graviditets test, sen negativt